Welke personenauto voor trekken trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paardjus

Welke personenauto voor trekken trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 13:12

Wie weet wat een goede personenauto (dus geen Jeep o.i.d.) is (zowel merk als type) om een 1,5 paards trailer met klein paard of 2 paards trailer met 1 klein paard erin te kunnen trekken?

Ludora

Re: Welke personenauto voor trekken trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 13:22

Ik heb een 1,5 paards trailer die weegt 1100 (lediggewicht en laadvermogen) Ik rijdt met een Volvo V40, 1285 kg. dit is dus toegestaan en mag zelfs zonder E achter B.

Het kan goed, maar ik heb deze trailer ook wel eens getrokken met een Patrol en dan merk je het verschil wel goed.... Zo een is er wat meer voor gemaakt en dat rijdt relaxter...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 13:26

Daar gaan we weer.... *zucht*

viewtopic.php?p=5415655#5415655

als je dit gelezen hebt dan weet je de regels en kun je op zoek naar een auto die minimaal 1300 kg moet mogen trekken. Volgens mij kun je via autotrader op trek gewicht zoeken (en anders is er wel een andere bokker die de juiste site weet).

Moddie, kunnen we niet een sticky maken met alleen het trailer fenomeen, kennelijk kunnen de mensen de regeltjes niet terugvinden in de FAQ?

Paardjus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 13:35

§cissy, het gaat mij niet om de regels maar wat is een goede, fijne auto!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 13:41

Een Volvo V40 dus

X_ViSwIjF_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 13:46

Hyundai bus h 100 of h 200 kan je spullen goed kwijt enzow

groetjes

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 13:49

Ben zelf erg tevreden over peugeot 406 break, solide betrouwbare auto die met gemak je trailer trekt, ook met een fors paard erin. Overigens mogen ze volgens mij allemaal 1500 kg trekken, maar het eigen gewicht verschilt wel heel erg, dat is afhankelijk welke motorinhoud je hebt. Ikzelf rijd met een 1.8 en die voldoet prima!

Ook rijd ik regelmatig met een Kia Magentis, vrijwel onbekend, maar trekt erg goed. Tevens erg slechte ervaring met Jeep Cherokee, en juist weer goeie ervaring met Isuzu Trooper. Maar dat zijn weer terreinwagens.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 13:53

Sinds 1 april is een bus eigenlijk ook een nadeel, kan niet meer op grijskenteken als je geen bedrijf hebt, en ik denk ook dat de TS echt een personenauto, dus ook geen bus, bedoeld.

In een stationwagon kan je je spullen ook goed kwijt en wat ik vooral een voordeel vindt is dat je ook nog eens iemand extra mee kunt nemen.

Paardjus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 13:55

Okay, ik zal es kijken naar Volvo´s. Wat kosten die ongeveer in de belasting?

Ik zoek geen bus of Jeep maar een gewone personenauto.

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 13:59

Ik rij met mijn B rijbewijs een trailer met een peugeot 307, 2l.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 14:07

DUUR !!! En ook qua verzekering en qua benzine, maar ja ik MOEST wat. (ik heb em nu nog All-Risk in de verzekering zitten)

Wegenbelasting is afhankelijk van welke provincie, brandstof en gewicht, mijne is een benzine en ik betaal 44 euro per maand. Hij loopt 1 op 11, soms zuiniger.

Maar het is wel een hele fijne auto !!! En vooral veilig !!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 14:35

Ok, als je de regels weet, goed zo!

nou nog een fijne auto, ik had een opel omega 2.0 en die mocht 1400 kg trekken, fijne auto nooit last mee gehad. Nou rij ik een Vito 110 (maar jij wil geen bus), mn broertje had een Saab die 1800 kg mocht trekken en nu rijdt ie een audi station die ook 1800 mag trekken, Dure bakken dat wel!
Maar daar zit je al gauw aan hoor, ze zijn wel redelijk goedkoop 2e hands aan te schaffen maar het onderhoud loop je op leeg...

Je ziet wel vaker 'gewone' personenauto's met trailer rijden maar de zwaardere grotere auto's zitten ook navenant zwaarder in elkaar en zijn dus wat sterker dan bijv een peugeot 405 die ook wel een trailer kan trekken maar naar mijn idee iets teveel 'swingt' over de weg met een beetje wind en een lastig paard in de trailer.

Ik zou een veilige combi (bijv met een bus) prefereren boven een 'kan net' combi (met niet te zware personenauto) simpelweg omdat ik wat 'over' wil hebben in penibele situaties, jammer dat de wegenbelasting dan wat duurder is maar ik rij wel veilig, maar dat is persoonlijk.

Paardjus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 14:55

Alvast bedankt voor de reacties!

Ik zit idd wel met het onderhoud. Een auto moet het gewoon doen want ik ben zelf niet technisch.
Nou, heb ik wel eens gehoord dat japanners minder roesten?
Bestaan er ook goede japanse trekauto´s?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 14:58

Suzuki heeft de Grand Vitara, vind ik zelf geen aanrader en is dus ook weer een terreinwagen. Subaru heeft de Forrester, super auto maar afgrijselijk duur in aanschaf. Mitshubishi zou ik niet kunnen zeggen en nissan daar ken ik alleen de boodschappenwagentjes van!

Ik blijf bij de Peugeot! Ook voor wat betreft het onderhoud, en zeker voor wat betreft betrouwbaarheid!

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 15:14

Mijn schoonvader heeft een ford scorpio met 6 cilinder motor en die mag 1850 kg trekken!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 15:19

ik zou toch nog eens een bus overwegen - heerlijk als je op concours bent om je in om te kleden, bij regenachtig weer in te zitten en je hebt altijd je spullen georganiseerd - meer dan genoeg ruimte!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 15:28

daar ga ik zeker in mee!
ik ga nu voor de vito zo'n 80,- per maand betalen aan wegenbelasting (grijs kenteken) maar ben minder kwijt aan brandstof dan voor zo'n grote personenauto want die rijden ook 1 op 10 maar dan op benzine.....en dat is helemaal schreeuwend duur! en op diesel is de wegenbelasting weer niet te betalen

en wat ik een fijne auto vindt hoef jij nog niet ook een fijne auto te vinden, dat is persoonlijk

Paardjus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 15:58

Ja, maar een bus is niet erg representatief om voor mijn werk in te rijden...

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 16:45

wij hebben een renault laguna (nieuw type) en daar trekken we een 1,5 paards trailer mee. Geen id of je hier wat aan hebt maar ik dacht ik zet het er maar neer

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 16:49

ken het probleem en ben zelf ook eens op autotrader gaan kijken...
het zal je verbazen wat er boven de 1200kg weegt (mijn minimale vereiste) en wat genoeg mag trekken

maarja het zijn er zoveel en ben zelf nog geeneens uitgekeken
maar hier enkele voorbeelden:

opel vectra (zwaardere versies)
nissan primera (idem)
ford mondeo (idem)
renault megane en lagune (idem)
diverse soorten volvo's ,bmw's en mercedes

alle leeftijden kilometerstanden en aanschafprijzen

doe je best eens zou ik zeggen
www.autotrader.nl

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 16:58

Leuk topic, moet ook aan een nieuwe auto en ik wil geen jeep meer.
Heb nu nog een Daihatsu Feroza en die gaat er dus binnenkort uit.
Ik ben ook op zoek naar een goede personenwagen die de trailer kan trekken. En ik ben nu uitgekomen op de Toyota Avensis.
Een goede auto, niet zo garage gevoelig en ook nog de trailer kunnen trekken.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 19:56

Sorry maar ik zie hier auto's bij staan waarvan ik denk als dat maar goed gaat. Het gaat niet alleen om motorvermogen maar ook om de massa van de auto en het totale gewicht van de hele combinatie. Wij hebben (nu nog) een Nissan Patrol een werkpaard. Een paar weken geleden reden wij op de v.Brienenoordbrug met trailer en 1 paard. We kregen een klapband met de trailer. Die auto bleef onverstoorbaar verder rijden. Nog geen tikkie aan het stuur. Helaas gaat ie nu weg (grijs kenteken). We hebben heeeeeeeeel lang gezocht maar nu hebben we een andere auto gekocht. Een nissan terrano op geel kenteken. Deze kan 2800 kg trekken. Is betaalbaar in de wegenbelasting en verzekering. Maar ja je wilt geen jeep . Wat dacht je van de Nissan X-trail ? Mag genoeg trekken en is een mooie auto .

ps. ik werk niet bij nissan of zo hoor (lijkt wel een reclamespot)

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 20:43

Wij hebben een Citroen C5, ook echt een super fijne auto. Ook te rijden zonder E rijbewijs. Kwa kosten weet ik er niets vanaf. Maar echt wel een auto met veel vermogen.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 22:22

Ford mondeo en een peugeot 406 station hebben wij

maar het liefste zet ik de VW transporter(bus dus) ervoor, dat rijdt zoveel fijner dan een personenauto ervoor
al gaat het met de peugeot ook goed en ach met de mondeo hebben we al de meeste km's gemaakt voor de trailer en ook dat gaat prima, maar een wat zwaardere en sterkere auto rijdt gewoon fijner voor een trailer!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 22:44

Wij hebben een SEAT Alhambra die de trailer mag trekken, en een SEAT Toledo, die mag iets minder trekken, hoeveel percies weet ik niet