wanneer je paard scheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bieketjuh

wanneer je paard scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 11:45

wnr moet je juist je paard scheren?

Bieketjuh

Re: wanneer je paard scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 12:27

niemand raad???

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 12:43

Nu is het nog te vroeg denk ik. Ik begin er normaal aan eind oktober.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 12:45

Maakt neits uit. Ik scheer altijd op rare dagen zeg maar. Vorig jaar heb ik eind januari geschoren wat volgens de meeste mensen neit kon omdat de zomervacht dan neit mooi zou zijn. De zomervacht zag er keurig uit. Dit jaar zal ik ongeveer 3 a 4 keer scheren denk ik. Ik begin zodra de vacht te dik word.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 12:49

oktober maar ik kijk altijd wanneer haar vacht echt gaat groeien dan ga ik scheren

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 12:50

Mijn paard komt uit Polen, teddybeer dus!! Ik scheer wanneer het het te lang naar mijn zin wordt, dat betekent als hij te snel zweet en ik tijden moet uitstappen, of wanneer het koud is (vorst) dan kun je een bezweet paard met lang haar zo een pleuresje bezorgen als je niet scheert.
Verder zijn er zoveel dekens op de markt in alle diktes, vormen, regenproof etc dat het echt niet meer nodig is om op een bepaalde tijd te scheren. Mijn paard heeft ook een hoofdkap om, alleen oogjes, oortjes en de neus is nog te zien, een soort Zorro dus, hihi.
Ligt er wel aan of hij buiten staat of niet wat betreft het model wat jer scheren gaat. Volop in training = kaal !! Weinig rijden en op de wei= meestal de benen erin laten en/of deel van de hals. Ik vindt alle modellen lelijk en scheer altijd alles eraf. De paarden die ik voor mensen scheer hebben de meest uiteenlopende modellen.Ligt eraan wat ze met hun dieren doen.