Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
iSaBeLL schreef:mijn haflinger heb ook allemaal schilvertjes en soms bloed het ok wel een klein beetje en ze schuurt ook veel met de staart en manen maar ik heb haar nog maar 6 weken en ze zijden dat ze geen zomerexzeem heeft maar nu begin ik toch echt te twijfellen ? wie weet het wel of is dit ook zomer exzeem ?
Maar vanmiddag stond hij weer als een gek te krabben. Bij schemering hebben we hem binnen gezet. Help ook niet. Vrijdag komt de DA weer voor nieuwe spuit. En hij krijgt een boetdeken. Ze zeggen dat die erg goed helpen. We zijn benieuwd.moonshine88 schreef:MIjn verzorgpony heeft het ook. Het loopt bij hem vanaf de voorpluk tot de staart, halve staart zit er ook onder. De schoft is het ergst. Maar op de kont (kruis) ook best erg. We hebben een shampoo (weet niet meer hoe die heet) die erg duur is. Moet je eerst op natte huid inmasseren en na half uur uitspoelen en dan een soort zalf erop die de jeuk verminderd. Dit hielp niet. Nu is gister de DA geweest en die heeft hem een prikje gegeven met iets erin dat hij geen jeuk meer heeft.Maar vanmiddag stond hij weer als een gek te krabben. Bij schemering hebben we hem binnen gezet. Help ook niet. Vrijdag komt de DA weer voor nieuwe spuit. En hij krijgt een boetdeken. Ze zeggen dat die erg goed helpen. We zijn benieuwd.
Hij ziet er nu niet uit: Opgezwollen manekam, overal open wondjes. Dikke ribbels, harde huid en echt overal van die plekken. En vooral veel schilvers.
Daarnaast smeren met Sweet-itch en wassen met een speciale shampoo. Ik had een bepaalde shampoo van www.depaardedrogist.nl maar ik weet zo niet meer welke. Ook deed ik dagelijks knoflook door haar voer. En verder op een schrale wei zetten en eiwitarm voeren!
) Ma goed. Ze staat dus dag en nacht 24 uur per dag op de wei.