hond mee tijdens buitenrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

duckie

hond mee tijdens buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 08:43

Hallo,

Ik heb een beagle (nou niet het meest luisterende ras ter wereld) en als ik hem mee wil nemen op een buitenrit, blijf hij op zich heel netjes bij me.... maar alleen langs een weg of bij een weg oversteken zou ik niet zo goed weten hoe ik dat kan doen.... Als ik zelf niet stilsta, dan gaat hij al helemaal niet rustig zitten! En als ie wat ruikt of ziet aan de overkant van de weg, dan is hij natuurlijk vertrokken!

Heeft iemand zijn hond dit ook aangeleerd en zo ja hoe dan?? Iemand nog tips....

Ik hoor het graag...

__Marloes__

Re: hond mee tijdens buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 09:13

Ik durf het met mijn hond niet aan. Hij luistert op zich heel goed, maar wil vaak naar mij toe springen als ik op Indy zit. En Indy's reacties daarop is trappen. Niet zo handig dus!

Je zou zo'n uitschuif riem kunnen gebruiken, dan heb je je hond gewoon vast. Maar dat hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf hoe braaf je paard is.

duckie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 09:22

Ja, mijn paard is superbraaf... maar alleen loopt mijn hond ongeveer op 2,5 meter afstand van mijn paard en zig zag over en weer om overal te snuffelen, dus ik denk dat dat gevaarlijk is.....

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 09:30

Zo'n uitschruif riem kan tot 5 of 8 meter is maar net wat jij wilt. Je kan je hond trainen om netjes te volgen en je kan hem ook leren om comando's zoals zit en halt te leren. Bovendien zou je hem los kunnen maken op een veldje zodat ie lekker kan rennen. En bij de hondentoilet zijn behoefte kan doen.

Groetjes

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 09:55

je hond moet super onder apel staan wil je m los naast je paard mee kunnen nemen door t verkeer.

toen mijn hondje nog jong was ging ie vaak mee samen met ons vorige paard. Hij luisterde perfect dus dat ging prima. op hele drukke kruisingen gaf ik m commando hoog en sprong ie bij mij voorop. Zodra t weer kon dan liet ik m weer gaan. Nu is ie 14 jaar oud en mijn pony is ondertussen vervangen door een 3 jarig groot paard. Dus de ritjes samen met mijn hondje dat doen we niet meer.

rosecroft6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 10:01

Mijn hond gaat gewoon lekker mee met buitenrijden op een kruising zeg ik wacht en dan blijft ze netjes staan wachten totdat ik ja zeg en dan rent ze de weg over.