Beginnen met dekens VOOR je scheert?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Siegje

Beginnen met dekens VOOR je scheert?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 02:21

Ik wil mijn paard deze winter als ze weer op stal staan (ligt aan het weer..)graag scheren.
Nu heb ik van verschillende mensen gehoord dat je vantevoren moet beginnen met dekens.
Maar mijn paardje heeft nu nog een dikke vacht, en staat nog dag en nacht in de wei.
Heeft verder geen dekens op, alleen na het rijden een zweetdeken.
Dat hij na het scheren een deken op moet weet ik.
Wie geeft me raad? Want het lijkt mij vrij nutteloos om nu al met een deken te beginnen...ik weet dat het ondanks een deken toch een beer wordt...dus hoef geen reacties als *misschien lukt het je ook wel alleen met een winterdeken!*

mobick

Re: Beginnen met dekens VOOR je scheert?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 07:18

ik probeer zo lang mogelijk de dekens er op te houden, zodat hij gladder in het haar blijft. Maar mijn paard staat dan ook niet dag en nacht buiten. Als jij zegt dat jouw paard toch al een flinke haardos produceert met deken, dan is de keuze aan jou lijkt mij.

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 08:08

als je paard al een dikke vacht krijgt, lijkt het me niet echt handig om al een deken op te doen voor het scheren.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 08:19

vamp schreef:

als je paard al een dikke vacht krijgt
, lijkt het me niet echt handig om al een deken op te doen voor het scheren.

hoezo??
Als je vroeg een deken op doet - zal zijn vacht ook minder dik worden....- dus eventueel ook later scheren...
scheert ook makkelijker een dunnere vacht...

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 11:09

ik zou, zolang ie nog buiten staat dan, gewoon een regendek omdoen, kan nu nog een ongevoerde, maar als het dan iets kouder word, gewoon een 150 grams ofzo, en dna nadat je hem geschoren hebt, gewoon je winterdek om....

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 15:05

Een deken heeft ie NU nog niet nodig.....maar ik vraag me af of het wat met het scheren te maken heeft.
Er werd gezegd dat een gladde vacht makkelijker scheert...ik denk dat ik in oktober ofzo wil gaan scheren, want ik wil geen kale muis!
Mijn vraag is, is het NODIG om een deken op te gooien voor je gaat scheren.
Want om het weer enzo heeft ie het nu nog niet nodig.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 21:21

Citaat:
Mijn vraag is, is het NODIG om een deken op te gooien voor je gaat scheren.

nee...

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 22:08

Oke dankjewel..

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 22:16

Deken kan je gebruiken om te voorkomen dat je gaat scheren. Dus als de vacht nu zo is dat scheren niet nodig is, dan kan je nu al dekens gebruiken om dat scheren dus te voorkomen. Wil je nu geen deken gebruiken is de kans groot dat je moet scheren.
Heb zelf geen verschil gemerkt tussen scheren van ene paard die al wel of niet een deken op had.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 23:31

Ik doe mijn fjord voor het scheren geen deken op. En als ie geschoren is gaat er een 150gr op.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 09:46

Ik heb vaak wel al een deken op voordat Owen geschoren wordt, alleen een licht exemplaar, als hij geschoren is gaat het warme winterdek op.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 10:03

Als je toch al zeker weet dat je moet gaan scheren dan zou ik hem van te voren geen deken op doen. Zo'n deken kan nooit fijn zitten en dan zou ik hem zo lang mogelijk zonder deken houden.
Ik denk niet dat het veel verschil maakt met scheren of je paard wel of geen deken heeft opgehad. En daarbij als nu al een deken opdoet bij zijn wintervacht moeten er straks 2 dekens (of een twee keer zo dikke) op om de dikte gelijk te houden.

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 12:10

150 gr op een geschoren paard? de hele winter? vind ik persoonlijk wel erg weinig
nou ja, het is niet nodig om een deken op te doen voor je gaat scheren, sommige mensen doen dat gewoon omdat dat idd wat makkelijker scheert, een dunnere vacht

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 13:50

Ik gooi wel alvast de dekens op als zn vacht dikekr word. is makkelijekr met scheren. Na het scheren krijgt hij er nog een extra deken bij.

150 gr lijkt me inderdaad niet kunnen. Mijn paardje heeft bijna 500 gram op na het scheren

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 23:46

Eleonoor schreef:
Deken kan je gebruiken om te voorkomen dat je gaat scheren. Dus als de vacht nu zo is dat scheren niet nodig is, dan kan je nu al dekens gebruiken om dat scheren dus te voorkomen. Wil je nu geen deken gebruiken is de kans groot dat je moet scheren.
Heb zelf geen verschil gemerkt tussen scheren van ene paard die al wel of niet een deken op had.

Beetje loze reactie, als je mn vraag hebt gelezen...
Citaat:
ik weet dat het ondanks een deken toch een beer wordt...dus hoef geen reacties als *misschien lukt het je ook wel alleen met een winterdeken!*

Toch bedankt hoor..