Op kamers met je paard ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dekleinepol

Op kamers met je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 21:38

Wij overwegen om kamers te gaan verhuren, maar hebben ook een pensionstal. Nu vraag ik me af of die combinatie interessant zou kunnen zijn. Wie heeft daar ideeën over. Zou jij als je in Groningen woont en in Wageningen gaat studeren, je paardje mee willen nemen en wat zou je daar dan voor over hebben ?

_Dunja_

Re: Op kamers met je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 21:47

Ik zit gelukkig niet meer op school, maar als ik de keuze had gehad dan had ik mijn paard graag mee genomen.
Hoeveel kinderen moeten hun paard verkopen omdat ze elders gaan studeren.
Ik denk zeker dat er wel markt voor is als je de prijzen niet te bont maakt.
En misschien dat je het zo kan doen dat de studenten staluren krijgen om de kosten laag te houden..
Groetjes

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 23:06

Dat lijkt me echt geweldig!
Ik ga over 2 jaar studeren, weet nog niet waar, maar ik weet wel dat ik mijn paard wil meenemen! ik zou idd iets doen zodat het niet te duur wordt, zelf uitmesten, om beurten voeren, enz Zodat het met je studiefinanciering en bijbaantje te betalen is om je paard te houden!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 06:14

Ik ga over een jaar waarschijnlijk in Groningen studeren en zou dan (tijdelijk) moeten stoppen met het paardrijden. Het zou hartstikke mooi zijn als jullie de mogelijkheid dan hebben om je paard te stallen in de buurt! Ik zou er graag gebruik van gaan maken als het niet te duur is uiteraard, je bent tenslotte dan wel student en je moet leven van je studiefinanciering...

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 07:09

Ik heb mijn pony ook meegenomen naar Groningen toen ik daar ging studeren. En ik ken meer mensen die hun pony hebben meegebracht naar hun studentenstad. Wil je een twee-in-een prijs doen? Of wil je een kamer en een stal verhuren met de nadruk dat jij die combinatie biedt?

Zelf weet ik niet of ik het fijn zou vinden als mijn huurbaas en baas van mijn pensionstal dezelfde persoon zouden zijn. Het moet wel een prettig persoon zijn. Vaak is er op een pensionstal toch al snel 'altijd' wat... Hoewel het natuurlijk wel ideaal is om je paard dichtbij te hebben.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 07:29

ik denk dat dat best een goed plan is, mits je zoals eerder gezegd een schappelijke prijs vraagt. Studenten zijn toch geen vetpot, dus die combi met staldienst oid vind ik wel goed gevonden.

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 09:04

Denk dat er wel animo voor is als je de prijzen niet te hoog maakt, en wat kan je hun bieden met accomodatie, buitenbak enzo.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 09:06

Ik zou dit heel fijn vinden! Maar ja, Otterlo he, je zit niet vlakbij een stad, waar over het algemeen de studenten studeren!

dekleinepol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 10:53

Jawel joh ! Met de bus ben je hier in 15 minuten in Wageningen of Apeldoorn. En er zitten ook een paar hogescholen in Ede. Het is geen Leiden natuurlijk, maar vergis je niet in de studierichtingen.

Maar...het kan ook zijn dat je niet studeert, maar een baan in deze regio krijgt. Dan kan het ook interessant zijn. Kun je rustig op zoek naar een huis als je er een tijdje werkt.

We hebben trouwens maar een kleinschalige stal (6 paarden) dus heel veel toestanden hebben we hier niet. Verder komen er veel mensen met paarden op Veluwetrail bij ons overnachten. Dat zijn nog eens 4 stallen dan...

Het bos zit tegenover ons huis !

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 12:29

Ik zie de Wageningse studenten echt niet naar Otterlo gaan voor hun woonruimte. Dat kwartiertje is ruim overschat, je moet Ede door en dat kost altijd meer tijd dan het zou moeten. Het is simpeler om gewoon in of direct om Wageningen een kamer te zoeken en ook pensionstallen zijn dichterbij goed te vinden.
Voor Edese studenten zou het misschien wel een aardige optie zijn.

dekleinepol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 12:12

Het is ook maar een beetje navragen of er interesse zou zijn voor die combinatie, jij bent heftig met je reacties... Natuurlijk kan iedereen daarheen gaan waar hij zelf het prettigst zal wonen, dat is vanzelfsprekend. Je maakt die afwegingen gewoon voor jezelf, toch ?

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:17

dekleinepol schreef:
Het is ook maar een beetje navragen of er interesse zou zijn voor die combinatie, jij bent heftig met je reacties... Natuurlijk kan iedereen daarheen gaan waar hij zelf het prettigst zal wonen, dat is vanzelfsprekend. Je maakt die afwegingen gewoon voor jezelf, toch ?

idd de een vind het miss niet erg om wat langer in de bus te zitten enzo

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:19

Jaaa ik zou zeker weten interesse hebben! En dan ga ik nieteens in wageningen studeren maar gewoon in utrecht. Aangezien mijn vriend in apeldoorn woont willen we samen op kamers over een jaar ergens in het midden van deze twee steden en dan kan ik daar meteen een paardenstal huren!! Ik rij dan gewoon met mijn auto naar utrecht.

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:28

Ik zou m'n paard niet verkopen omdat ik studeer. Als ik op kamers was gegaan had ik der echt meegenomen! Zeker Groningen is een echte grote studentenstad. Daar zal er zeker wel vraag naar zijn.
Ik denk dat het een goed idee van je is!
Veel succes ermee!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:38

Ik denk dat daar wel veel interesse voor is. Als je de prijzen niet te bont maakt dan denk ik dat je zo wat mensen gevonden hebt. Ík zou dat zéker wel doen!

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 16:14

Lijkt me geweldig!
Ik ga volgend jaar, of over 2 jaar ook studeren en zou ZO graag mn paardje mee willen nemen! Lijkt me echt ideaal, maar de prijzen moeten niet hoog zijn.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:49

Klinkt goed hoor! Echte paardenliefhebbers reizen graag iets langer als ze zo hun paard mee kunnen nemen. Moet idd wel betaalbaar zijn (studenten hebben nu eenmaal niet veel te besteden). En zou handig zijn als jullie af en toe de verzorging over nemen als de student bijv. 2 dagen naar huis gaat....

dekleinepol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 13:52

Ja, zoiets is vanzelfsprekend natuurlijk !
Ik kan me ook voorstellen dat de 'huurder' een keertje onze paarden wil voeren ofzo als wij er niet zijn. Maar...
dat soort dingen moet je duidelijk en helder regelen, anders kun je misverstanden krijgen. Maar ik persoonlijk denk dat het erg leuk zou kunnen gaan juist. Wij zijn niet zo moeilijk ! (denk ik..haha)
Groetjes, Esther

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 13:57

Dit is nou precies de reden waarom ik geen paard mag mijn ouders zijn er heilig van overtuigd dat ik, wanneer ik over 2 jaar klaar ben met de havo, nergens een stal zou kunnen vinden voor het paard.. Dus ik denk zeker dat er animo is voor dit idee! als ik jou was zou ik er werk van gaan maken..

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 14:35

Super idee!
oet VWO en gaat volgend jaar in Wageningen studeren*
Beetje voortmaken met de plannen dan hé. Examens zijn al in mei.

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 14:46

Ik zou die stap, als het finaciel haalbaar is zeker gaan proberen!

dekleinepol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 21:16

Nou, super, allemaal leuke reacties in iedergeval.
We gaan er zeker werk van maken...heb je plannen?...noteer ons maar bij je favorieten ! haha... een hele hartelijke groet vanaf de Kleine Pol. (Ik ga slapen want er is net stro gelost dus ik heb de pap op !) doei...Esther

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 08:10

Wat een leuk idee zeg. Veel succese ermee!

dekleinepol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 21:35

Zo, een aantal maanden verder

En onze twee kamers zitten vol c.q. zijn verhuurd

En een ervan, jawel, aan een jongen mét eigen paard !!!

Het idee werkt dus !

Hij én het paard hebben het reuze naar hun zin....

Slotje op dit topic dus !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 08:58

Dat slotje was er sowieso wel gekomen wegens oud topic