Hoe reageert je paard als jij zwanger bent?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Valina

Hoe reageert je paard als jij zwanger bent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 19:20

De een zegt dat je paard zichzelf van je afwendt als jij zwanger bent
(omdat je een bepaalde geur bij je hebt?), terwijl een ander dit weer tegenspreekt,....

Mijn vraag is dus: reageert je paard op jouw zwangerschap?
En dan bedoel ik dus ook in het begin, als je buik nog niet echt zichtbaar is.

Ben heel benieuwd wat jullie weetjes en ervaringen hierover zijn!

Imker

Re: Hoe reageert je paard als jij zwanger bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 19:24

Dan zal ik de spits maar afbijten....

Mijn paard vind het fijn om als ik hem kroel, terug te frummelen met zijn lip op mijn buik/broekband. Toen ik zwanger was (mijn zoontje is nu 3 maanden oud), hield hij daar accuut zelf mee op! Hij was ook kalmer als wat hij nu is.

Imker heeft dus wel degelijk gemerkt dat ik zwanky was en zich ook netjes gedragen (en hij is nu alle geleden schade aan het inhalen, de mafkees!!)

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 19:27

hahaha, wat grappig zeg. Die dieren zijn echt superslim. Ben ook heel benieuwd wat het IQ is van een paard in vergelijking tot andere dieren, maar goed, dat is een ander onderwerp.

Nog meer (zwangere) mensen met ervaringen?

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 19:27

je paard reageert er wel op als je zwanger bent maar dan meer omdat je hormonen veranderen.
Het ligt er maar net aan hoe sterk je hormonen veranderen en hoe je je paard dan benaderd.
De ene heeft minder last van hormonen als de ander.
sommige paarden reageren iedere maand op hormonen hahaha

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 19:34

Vlasta, sorry maar dat geloof ik niet. Hoe weet mijn paard in hemelsnaam dat er een kind in mijn buik zit? Hij kan misschien wel ruiken dat ik anders ben door de hormonen, maar om daarom meteen van mijn buik af te blijven, ik vind het toch sterk...

Valina, een paard is ongeveer even slim als een kind van 4. Ze snappen een hoop, maar je moet erg consequent zijn in je handelen.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 19:39

Vlasta, wat bedoel je met "het ligt er maar net aan hoe sterk je hormonen veranderen en hoe je je paard benaderd"?
Bedoel je, als je heel (krampachtig) voorzichtig gaat doen, of iets anders?
Begrijp niet zo goed wat je bedoelt eigenlijk.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 20:08

valina: ik bedoel er mee dat als je zwanger bent kunnen je hormonen behoorlijk door je lichaam gieren.
Je stemming en houding naar je paard toe kan daarom anders zijn.

Imker: Misschien is jouw paard er gevoelig ik ken een hoop mensen die zwanger zijn of zijn geweest en die paarden reageren er totaal niet op.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 20:29

Die van mij was nog geen twee jaar toen ik de eerste keer zwanger was. Die heeft me een keer bijna al steigerend in mijn buik gemept. Ik laat niet snel los maar die keer dus wel. Verder heeft ze er weinig van meegekregen want ze stond natuurlijk op de wei.

De tweede zwangerschap heb ik een tijdje doorgereden maar ze was echt niet voorzichtiger, rustiger of wat dan ook. Wel snuffelde ze soms aan mijn buik maar die was op het laatst dan ook niet te missen
Tussen mijn twee zwangerschappen is zij zelf ook drachtig geweest en bevallen.
Ik denk wel dat ze die tweede zwangerschap iets opmerkte maar je ruikt dan ook anders natuurlijk.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 20:51

Ik heb een tijdje een paard gereden van iemand die zwanger was, zij had zelf doorgereden tot de 3e maand en toen ben ik ermee verder gereden. Dat paard deed ook niet anders tegen haar dan normaal, maar het paard was sowieso al voorzichtig. Nooit echt een wildebras geweest .

Dus of die het gemerkt heeft? Ik weet het niet... Ik denk van niet.