Ik zit in een soort van crisis, ik weet niet wat ik eigenlijk moet doen, misschien kunnen jullie mij helpen??
Het probleem:
Ik heb 2 paardjes (1 pony + 1 paard) en met 1 paard start ik 30 Augustus aan een opleiding in Deurne, dat paard gaat samen met mij van zondagavond tot vrijdagavond mee naar Deurne. Van vrijdagavond als we weer terugkomen van Deurne tot zondagavond als we weer gaan, stal ik mijn paard op een pensionstalling in Overasselt (30-45 minuten fietsen).
En ik heb dus ook nog mijn pony (welke te koop staat), deze staat gestald op een andere stal als mijn paard nu, en waar mijn paard tijdens de weekenden komt te staan. De stalling van mijn pony ligt 15 minuten fietsen van mijn huis.
Maar ik weet dus niet wat ik moet doen, mijn pony ook verhuizen naar de stal waar mijn paard in de weekenden komt te staan of niet?
Voordelen van verhuizen van de pony:
* Ik rij bij mijn paard en pony met hetzelfde zadel en moet dus telkens op en neer rijden met dat zadel op de fiets, dat hoeft dan dus niet meer.
* Waar mijn paard in de weekenden komt te staan worden de stallen elke dag gedaan, komen de paarden elke dag buiten...goede verzorging dus.
* Daar zou iemand um nog kunnen longeren, rijden, poetsen voor mij, doordeweeks als ik er niet ben.
* Op de stal waar mijn paard komt te staan zijn ze bereid om peesbeschermers in de wei om te doen( i.v.m. blessure), op mijn pony's huidige stal niet.
* Als ik nu elke dag bij mijn pony kom zet ik hem iedere dag eerder binnen, dan dat de rest van de paarden naar binnen gaan, en dan geef ik um wat hooi zodat ie wat te knabbelen heeft, dit gebeurd anders niet als ik niet kom...
* M'n pony op zijn huidige stal laten staan betekend: stal wordt 1 x in de week gemest (nog niet helemaal geweldig) en verder wordt er de hele week niks aan gedaan dus als mijn ouders niet elke dag gaan wordt zn stal echt een zooitje en mijn ouders kunnen niet elke dag daarheen, komen wel elke dag buiten maar dan de hele dag en dat is veel te lang (i.v.m. blessure die ie heeft gehad mag ie nog niet zo lang naar buiten), water in de wei moet ik zelf bijvullen.
Nadelen van verhuizen van de pony:
* Stalgeld voor pony is nu 220.- als ik mijn pony op de andere stal zet wordt het 250,-
* Aangezien hij binnekort verkocht wordt is het misschien weer zielig hem nu te verhuizen en als hij verkocht is dan weer.
Ik zie dus zelf meer voor dan nadelen, maar ik ben benieuwd naar jullie mening...
Voor het stalgeld moet ik dus mijn ouders eerst over zien te halen dat ik die extra 30 euro zelf wil gaan betalen...