wasmachine schoonmaken na wassen van paardenspullen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

QueJira

wasmachine schoonmaken na wassen van paardenspullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 17:47

Hoe doen jullie dat.Soms als ik mijn witte was eruit haal,komt het er bijna vuiler uit als dat ik het erin heb gestopt Het filter reinig ik regelmatig,ik heb ook het idee dat die bruinachtige troepjes uit achter of in de trommel vandaan komen.Kun je daarbij omdat eens te reinigen??

Anoniem

Re: wasmachine schoonmaken na wassen van paardenspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 17:52

oja zeker..... onderaan je wasmachine, aan de voorkant, zit een klep, hierin zit het filter. Als je eerst via het slangetje het water eruit laat lopen, kan je het filter losdraaien en schoonmaken. Vergeet ook dat gat waar dat filter ingaat, niet ff schoon te maken.

Laatst een paar ondergekakte beenbeschermers in de was gegooid, stopte de machine ermee omdat dus het filter verstopt was.. wat een k....-werk is dat zeg!

Let er wel op dat het filter goed is afgesloten, anders loopt bij de volgende wasbeurt het water eruit...

Maar dit alles vind je ook in de gebruiksaanwijziging.

En vwb je witte was, zet je wasmachine na het wassen van paardentroep ff op het programma spoelen, dan spoelt ie hem ff schoon.

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 17:59

ja maar dat filter maak ik regelmatig schoon.Ik heb het misschien kromme idee dat de troep achter/in de trommel zit ofzo...

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 18:01

Ik laat de machine na het wassen van paardenspullen altijd leeg een programma op 90 graden draaien. dan weet je zeker dat hij goed schoon is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 18:14

ik stofzuig mijn spullen eerst af voor ik ze in de machine gooi en heel vieze dekjes zet ik eerst in een sopje even te weken. en daarna eerst een keer spijkerbroeken draaien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 19:06

Ik moet idd van me moeder ook eerst dekjes haarvrij maken en echte poepvlekken spoel ik er ook altijd goed af. Nu doe ik trouwens vaak me dekjes, singels en beenbeschermers eerst in een kruiwagen met sop en dan na een paar uur ga ik er met de hogedruk spuit overheen. Ma blij en ik me spullen goed schoon!

dekleinepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 21:16

Als je je paardendekje in een oud kussensloop doet, wat je dichtknoopt met een touwtje, dan hou je de haren uit je wasmachine. Als er daarna haren op je dekje zitten, klop je die er na het opdrogen gewoon uit !