Ik heb een paard van mijn vriendin gekocht. Hier was nog geen paardenpaspoort bij. Het paard is gechipt. Ik heb een aantal vragen over de formulieren die moeten worden opgestuurd om het paardenpaspoort aan te vragen.
1) Op Het identificatie & registratieformulier Paardenpaspoortdierenarts staat: Hier barcodesticker plakken s.v.p. Maar die stickers heb ik niet. Er staat wel een code bij geschreven wat normaal op die stickers staat. Zou dat uit maken als ik het met die code zo op stuur of moet ik eerst een dierenarts de chip laten controleren en weer de barcodestickers opnieuw laten maken?
2) Onderaan het formulier staat: Dit formulier inclusief kopie registratiebewijs en de overige barcodestickers alsmede het paardenpaspoort (indien reeds afgegeven) zenden aan: ...... Paardenpaspoort heeft ze dus nog niet en dat is me dan ook duidelijk dat ik dat niet hoef op te sturen. Alleen vraag ik me dan af wat het Registratiebewijs is en de overige barcodestickers zijn.
Het enige wat ik van haar heb is haar inentingen boekje. Keuringsbewijs van januari 2005 en rontgenfoto's die vorig jaar ergens zijn gemaakt.
Kunnen julie me hier asjeblieft bij helpen, want ik wil haar heel graag een paardenpaspoort geven omdat het ook verplicht is. En dan staat ze tenminste op naam, want als het goed is staat ze nu op niemand zijn naam.
toen ik het ingevuld had moest ik dat formulier(blauw) en zijn stamboekpapieren(is registratiebewijs volgens mij) mee sturen. bij mij stond chipnr ook gewoon op het papier en had ook geen stickers. anders moet je even bellen.. ik weet niet of het naar het kwpn moet?? die kunnen je goed helpen..
2 heb ik toen ook niet meegestuurd., 1 zou een kopie van het chipbewijs meesturen als het niet goed is sturen ze het wel weer teug of ze belle
Chipbewijs heb ik ook niet. wel dat ze gekeurd is. Ik denk dat ik het gewoon opstuur. Ze zullen het me dan wel gewoon laten weten. Volgens mij moet ik dan een dierenarts laten komen die de chip na kijkt. Maar dat hoor ik dan wel van hun als het papier niet in orde is.