Kosten bodem van een trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lipydo

Kosten bodem van een trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 15:36

Wij hebben een 1,5 paards trailer gekocht, een opknapper, en willen hem laten na kijken en dus ook opknappen. Maar ik vraag mij af hoeveel ongeveer een nieuwe bodem gaat kosten en eventueel ook de zijwanden?

Alvast bedankt!

Renske_

Re: Kosten bodem van een trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:41

de bodem is het allerduurste en aller belangrijkste aan een trailer, geen idee wat het precies gaat kosten, maar onze 4 jaar pude trailer bleek een rotte plek in de bodem te hebben(we laten hem ieder jaar nakijken) en we zaten boven de 1000,- met een nieuwe bodem+klein stukje nieuwe zijwanden

maargoed, wij hebben het laten maken, dat is altijd duurder dan het zelf doen

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 15:52

oke! Bedankt voor de reactie! Ik schrik daar wel van 1000 euro

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:58

tsja t was nogal wat werk, en het materiaal wat voor de bodem gebruikt wordt is vrij duur(duurder dan een zijwandje iig) en ja dat alles bij elkaar werd een flink bedrag!
maargoed, liever 100% zeker een goede bodem, dan dat je paard er doorheen zakt(dat verhaal stond ooit op bokt en sinds we erachter kwamen dat onze bodem niet goed was spookt dat door mn hoofd, zelfs nu de bodem allang vervangen is!)

maar volgens mij ben je een stuk goedkoper uit als je alles zelf kan vervangen, dan heb je alleen de materiaalkosten

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 16:02

De bodem moet idd 100% betrouwbaar zijn! Maar ik denk dat wij het niet zelf kunnen vervangen, dan gaat het ook wel zo hoog oplopen.

Het is goed dat ik dat nu weet!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:06

kijk maar even op deze site http://www.weijer.nl

de kosten vallen best mee, maar je moet het zelf gaan doen.

wat een nieuwe plaat kost? ik dacht dat een stalgenootje er rond de 150 euro voor betaald had,gezaagd op maat.

ik ga het volgend jaar zelf doen,een nieuwe bodemplaat en deze insmeren met rubber gietvloer.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:09

het hangt er van af of de zijwanden op of naast de bodem staan, als ze er op staan zul je de trailer uit elkaar moeten halen en dat is een flinke klus....anders kun je het als je handig bent wel zelf doen.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 16:17

Oja.. hmm ik zal vanavond even kijken hoe de wanden op de bodem staan.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:19

ik raad je wel aan als de zijwanden al beschadigd zijn om ze gelijk mee te nemen, scheelt een bult werk als je straks weer aan de slag moet en je kunt gelijk je (nieuwe) bodem goed afkitten. Als de wanden nu zijn vastgekit en je dat gaat weghalen kun je nog wel wat rottigheid tegenkomen... Zorg dat alles weer netjes aansluit en goed droog is als je gaat kitten.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 16:25

Het is idd de bedoeling om ook de zijwanden meteen te vervangen. Wat voor soort hout is het beste voor de bodem en hoe dik? En voor de zijwanden?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:32

ik zal eens kijken wat er precies op de rekening van mijn trailer stond, ik heb een dure houtsoort genomen die niet verkleurt en extra stevig is en niet rot....
Veel trailers zijn van een soort betonplex gemaakt, heb je in diverse diktes, de bodem moet je zeker een goede houtsoort voor nemen want die krijgt ook nogal wat spatwater en blub aan de onderkant te verduren. Misschien dat je eens info kunt inwinnen bij een dealer die hebben vaak monsters van diverse soorten hout liggen. Je kunt toch vrijblijvend een prijsopgave vragen? dan heb je een idee wat je kwijt bent.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 16:35

Dat is idd ook een goed idee