Reclame op trailer, doen of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat voor reclame op paardentaxi?

Geen reclame, dus blanco trailer.
Geen stemmen
Bestaande reclame laten staan.
Geen stemmen
Bestaande reclame + logo paardentaxi.
Geen stemmen
Alleen logo paardentaxi.
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

Imker

Reclame op trailer, doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 15:21

Sinds een paar weken ben ik voor mezelf begonnen (paardenvervoer) en nu is mijn vraag: wat wil de consument op de trailer hebben staan.

Momenteel staat er reclame van ons andere bedrijf (dakdekkersbedrijf)op de trailer, maar moet er alleen de naam van de paardentaxi, reclame met logo van de paardentaxi, bestaande reclame of niets op de trailer?

Wat zouden jullie willen als jullie gebruik zouden maken van mijn service?

Renske_W

Re: Reclame op trailer, doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:35

Ik zou er dan reclame van je eigen bedrijf op zetten.
Hebben wij op onze trailer ook.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:38

het zou me eerlijk gezegd niets uitmaken
maar t is voor je paardentaxi-bedrijfje denk ik wel zo handig om er reclame(en een tel. nr) van je paardentaxi op te zetten

of je de reclame van het dakdekkers bedrijf erop laat staan is geheel eigen keus

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:44

Renske20 schreef:
maar t is voor je paardentaxi-bedrijfje denk ik wel zo handig om er reclame(en een tel. nr) van je paardentaxi op te zetten

Dat denk ik ook! Telefoonnummer van je paardentaxi erop is natuurlijk heel handig!
Maar van je andere bedrijf weet ik niet, zou mij niet veel uitmaken eerlijk gezegt.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:47

aan de ene kant dit en aan de andere kant dat, kan ook

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:48

Als ik een trailer zou zien met alleen het logo van die taxi zou ik het idee krijgen dat die taxi zó goed loopt dat je het 'allen red'. Als ik er die andere reclame bij zou zien, zou ik het idee hebben dat je die reclame nodig hebt om het hoofd boven water te houden. En 'alleen redden' ziet er natuurlijk positiever uit!

Daarbíj onthoudt men toch maar één van de twee dingen, als ze je voorbij zien komen op de snelweg: òf de reclame van net bedrijf, òf het logo van je taxi. Net díegene die opvallender is.

Heb je al een voorbeeldje van het logo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:51

Wij hebben onze helemaal vol reclame staan van voor tot achter

Ik zou het zeker wel doen.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:53

Ik zou alleen het logo van de paardentaxi erop zetten.
Het is inderdaad zo dat mensen over het algemeen niet veel tegelijk kunnen onthouden en ik zou als paardenvervoerder liever willen dat ze de naam (en website?) onthouden dan dat ze een poging doen alles te lezen wat op de trailer staat.

Wij hebben bestickering van Startlijsten op de trailer en op mijn dekjes en bodywarmer staat reclame van mijn bedrijf.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:55

Het zou mij echt een zorg zijn wat er op de trailer staat. Als het maar een nette trailer is.
Een gammele trailer, maar wél met reclame vind ik echt een aanfluiting. Maar bij jou is daar geen sprake van geloof ik

In ieder geval heel duidelijk er op zetten hoe jouw paardentaxi te bereiken is, website, telefoonnummer, ik weet niet wat je allemaal hebt... Als je dan eens ergens op een evenement staat met een klant, dan is er allicht wel iemand die denkt "hee dat is handig" en het noteert.

Ik weet niet hoe breed de bovenrand van jouw trailer is aan de achterkant, maar ik reed laatst achter iemand die daar z'n website op had gezet, vond ik heel duidelijk! Beter dan op de klep.
Laatst bijgewerkt door Margreet op 22-08-05 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:56

Ik ben het met Saskia eens!
En daarbij onthoudt een pakkend internetadres lekker makkelijk, bijv. www.paardentaxi.nl

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:06

Iig een nummer oid. om met jou in contact te komen
Als je sponsor graag iets op je trailer wilt hebben kan je dat er altijd nog bijzetten. Maar laat vooral je eigen reclame goed naar voren komen.

teriema

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 17:14

Ik zou idd ook heel duidelijk je eigen logo en telefoonnummer er op zetten.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 17:40

Kijk!!! Dit zijn reacties waar ik iets mee kan!!!

Het logo wordt morgen ontworpen, ik heb al wel duidelijk een idee wat ik wil, maar kan het zelf niet uittekenen, dus doet een reclamebureau dat voor mij.

Het is mij iig wel duidelijk dat ik de reclame van het dakdekkersbedrijf eraf moet halen en mijn eigen reclame erop moet zetten. Ik ben bezig een domeinnaam te registreren: www.equinmotion.nl

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 17:48

Ik zou op de zijkanten de reclame voor je paardentaxi zetten, met tel.nr. en website.

Veel mensen vergeten dat ze ook vaak nog een achterkant op zo'n trailer hebben Daar zou ik eventueel andere reclame opzetten, is een duidelijke plek voor een iets "minder" belangrijke reclame, maar krijgt wel voldoende aandacht als je op de snelweg rijdt!

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 17:57

napoleon schreef:
Ik zou op de zijkanten de reclame voor je paardentaxi zetten, met tel.nr. en website.

Veel mensen vergeten dat ze ook vaak nog een achterkant op zo'n trailer hebben Daar zou ik eventueel andere reclame opzetten, is een duidelijke plek voor een iets "minder" belangrijke reclame, maar krijgt wel voldoende aandacht als je op de snelweg rijdt!

Ja indderdaad!
Of als je achter een stoplicht staat enz.!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 18:13

passie schreef:
napoleon schreef:

Ja indderdaad!
Of als je achter een stoplicht staat enz.!

denk juist dat de achterkant een hele belangrijke plek is, juist als je er achter rijdt. Als ik wat inhaal ga ik echt niet naar rechts kijken wat er allemaal staat. Rij ik erachter, hoef ik niks te doen, hoogstens met mn ogen knipperen!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 18:16

Inderdaad, je moet er zeker opzetten waar je mee bezig bent, dus je logo + website en telefoonnummer voor het paardentaxi bedrijf.
Dat zou ik op beide zijkanten laten zetten en dan evt op de achterkant een kleine reclame-uiting van het andere bedrijf.

De zijkanten vallen op een concoursterrein wel weer veel beter op, vooral omdat de klep dan vaak naar beneden is en je die dus helemaal niet kan zien. Vandaar dat ik je hoofdreclame toch echt op de zijkanten zou zetten.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 18:18

Ik zou je telefoonnummer en website nog eens op de achterkant zetten. Als je op de snelweg rijd en je ziet jou trailer. Kan je er moeilijk langs blijven rijden om het telefoonnummer op te schrijven. Zien ze iets op de achterkant, kunnen ze achter je rijden en op hun dooie gemak het nummer opschrijven.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 18:43

Momenteel heb ik ook de beide zijkanten en de achterklep met reclame. Ik wil het ongeveer op hetzelfde formaat doen (hele lengte van de trailer, ca. 1 meter hoog) en achterop ook.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 19:06

gewoon reclame op zetten wij hadden ook laast een trailer nodig en toen kwam er zo trailer lang gelijk nummer op schijrven

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 19:40

Ik zou idd alleen van de taxi reclame erop zetten.
En dan de zijkanten in het groot, en op de achterkant in het klein internet/telefoonnummer.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 20:36

Volgens mij gaat het allemaal wel goedkomen met je reclame
Nog een tip waar je misschien iets aan hebt: als je naar een evenement oid. gaat, dan kun je bij je trailer (bijv. op het spatbord) een houdertje zetten met daarin kaartjes en/of een strooifoldertje met je gegevens erop.
Lekker handig om mee te nemen en er zijn vast mensen die er later op terugkomen

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 21:49

je eigen reklame
met logo en een goed bereikbaar telnmr zoals 06 bv

inspreken antwoordapperaat vinden de meeste irri mml

reklame van andere bedrijven klein houden als je dat zou willen
je eigen moet er uitspringen

visitekaartjes is altijd een goed idee ,las ik hierboven ergens
tja wat zijn nog meer leuke ideeen
vaste klantenkorting misschien
je aanmelden bij klinieken ,soms hebben mensen zieke paarden en geen vervoer ,dan kunnen ze je nmr doorgeven in zo kliniek

er stond laast een artikel over een duitse paardentaxi in cavallo
staat deze website bij
www.equi-taxi.de

misschien heb je er iets aan

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 12:23

Het idee is sowieso om de trailer op verschillende evenementen neer te zetten en voor wat vriendinnen gratis mee te gaan naar wedstrijden om de boel te promoten.
Verder komen er idd de flyers, die worden onder ruitenwissers gedaan en opgehangen bij ruitersportzaken etc.

Het is denk ik, belangrijk om er eerst zoveel mogelijk bekendheid aan te geven. Het idee van de DA is ook goed!!!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 13:45

Oei... Flyers op wedstrijd onder je ruitenwisser zijn zoooo irritant!
Bovendien denk ik niet dat de auto-trailer combinaties die op een wedsrijd staan nou direct zo je doelgroep zijn Misschien een paar met geleend spul, maar de meerderheid heeft z'n eigen spul dan waarschijnlijk en zal geen gebruik maken van jouw diensten.
Dan eerder bij het secretariaat neerleggen en/of in de kantine. Ophangen bij ruitersportzaken (vergeet ook de Welkoop/Boerenbond niet) en bij stallen in de omgeving, bij de dierenarts, bij de voerleverancier etc. etc.
En misschien kun je wel iemand vinden die met een sponsorsjabrak wil rijden?