). En nu pak ik het rijden weer wat op. Zijn er hier nog meer mensen met suikerziekte en zo ja; hoe pakken jullie dat aan, hoe hoog wil je je bloedsuiker hebben voor het rijden etc. etc. en vooral; hoe doen jullie dat met lange buitenritten?
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
). En nu pak ik het rijden weer wat op. 
.

) eten. En natuurlijk staan mijn dextro's altijd in de kast

Carolinef schreef:ja hoor ben mijn leven al diabeet en zit aan de pomp. ik heb 2 eigen paardjes en het gaat eigenlijk goed, al meet ik mijn waardes voor en na het rijden wel.
onder de 5 stap ik al niet in de auto laat staan op een paard maar ondervind met het rijden eigenlijk geen problemen.
in mijn zadelkast liggen ook stroopwafels, druivensuiker etc en natuurlijk weten mensen op stal het, je weet maar nooit, zeker ook omdat ik mijn hypo's niet altijd aan voel komen.
dat wil je dus echt niet meemaken..

Carolinef schreef:
ja uiteindelijk heb je alelen jezelf er maar mee als je het niet goed bij houdt, maar ik gun mezelf af en toe ook even een controleervrije dag.
dan controleer ik mezelf alleen als ik opsta en verder niet, tenzij ik erg twijfel. maar dat vind ik af en toe echt nodig, en dat opschrijven doe ik al helemaal niet meer van die suikers, gelukkig heeft het metertje ook een geheugen!
ach ja, van tijd tot tijd is het best stinkmodder en mag je er flink van balen, als je daarna maar weer kunt genieten van alle andere dingen die je wel hebt!
Ik ben nog het meest dankbare dat ik ondanks jaren met de pet naar mijn suikers gooien, 2 gezonde kinderen heb, kijk dan kan ik toch zeggen dat ik het goed heb gedaan!
Margreet schreef:Sjakie, ik denk dat jij het over DM type 2 hebt, volgens mij gaat het hier over 1.
Wel heb ik altijd mn mobiel bij me.Citaat:hebben jullie ook ervaring qua gedrag problemen of sociale problemen?
ik heb een periode heel erg in de put gezeten, waardoor ik echt niet met mijn ouders overweg kon. echt niet leuk om mee te maken, ik heb toen een tijdje bij een psyg gelopen die speciaal voor diabetespatienten was.
vincentlover schreef:\Citaat:hebben jullie ook ervaring qua gedrag problemen of sociale problemen?
ik heb een periode heel erg in de put gezeten, waardoor ik echt niet met mijn ouders overweg kon. echt niet leuk om mee te maken, ik heb toen een tijdje bij een psyg gelopen die speciaal voor diabetespatienten was.
Ik ben 2 keer ontslagen mede dankzij mn diabetes.
Ze wilden er geen rekening mee houden, ik mocht niet eten tussen door en dat soort dingen, echt belachelijk!
Dat snap ik dan echt niet. Je kan toch prima werk leveren ookal heb je diabetes? Of zie ik dat nou verkeerd?
) vragen mensen ook regelmatig of alles nog goed gaat en of ik niets vergeten ben te doen ofzo. Dat vind ik niet beschamend ofzo, iedereen is daar heel vrij in.