depressie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lavendeltje

depressie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 14:02

sinds enige tijd heb ik te kampen met een depressie, waardoor al mijn
energie voor paarden, werk en familie zeer zwaar weegt, het is ook alsof mijn paard dit goed aanvoelt, ze is minder dapper op wandeling hetgeen mij dan weer angstiger maakt, toch zou ik graag mijn hobby niet opgeven en ook de paarden niet. Heeft iemand dit al meegemaakt?
voelt een paard onze gemoedstoestand nu zo goed aan, iemand enige raadgevingen? Alvast bedankt iedereen

napoleon

Re: depressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 14:18

Ja ik denk van wel! Een paard heeft al heel snel door hoe wij ons voelen en veel paarden reageren daar gelijk op!

Ik heb zelf een oppaskind die zwaar depressief is (ze is 10 jaar oud!) als ze met me mee gaat naar mijn paard, leeft ze helemaal op en mijn paard is echt de liefheid zelfe! Hij past heel goed op waar hij gaat staan, zoekt elke keer contact door zijn hoofd laag te houden en met rijden is hij braver dan braaf!

Ik hoop voor je dat je er een beetje gaat uitkomen en dat je je hobby eerdaags weer zal zien als een ontspanning

Wel zou ik ervoor zorgen dat je even niet situaties opzoekt waarin jij je onzeker voelt als je op je paard zit! Je paard vetrouwd kennelijk erg op jou en nu jij je minder zeker van je zaak voelt word zij ook onzekerder. Probeer dit te vermijden, iets eenmaal aangeleerd, leer je niet zo snel meer af