ervaring met luchtzuig band.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

superpiet

ervaring met luchtzuig band.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 11:09

hoi hoi

ik had een vraagje ik heb een tinker die al enige tijd luchtzuigt!!
ik heb al vele dingen geprobeert! helaas hielp het allemaal niet!
nu adiviseerde een dierenarst mij deze deze band wie heeft ervaring mee

veel liefs sharon
Afbeelding

trisca

Re: ervaring met luchtzuig band.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:13

ik heb wel ervaring met deze
Afbeelding

en die werkte prima, heb dat paard nooit zien luchtzuigen met de band om.
Die jij laat zien, vond ik wel erg scherp maar misschien is dat bij jou paard wel nodig

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 12:58

Heeft die tinker door het luchtzuigen medische klachten dan?

Overigens zou ik echt van me lang zal ze leven niet zo'n band omdoen die jij beschrijft Vind het een waar martelwerktuig en snap niet dat dit soort dingen nog word verkocht.

Mijn paard heeft een tijdje met Miracel collar band om gestaan met echt schapenvacht gevoerd en zelf dat gaf al een gat rondom zijn strottehoofd wat maar niet wilde dichten, heeft een half jaar geduurd! (inmiddels staat hij al 3 jaar zonder luchtzuigband)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 13:03

die eerste ja : manege paard bij ons stond er mee, na een week maar afgedaan : dat stuk van de nek lag open en dicht moeilijk. hij zoog er gewoon door heen.
degene die trisca laat zien die hielp wel.

haffiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 13:18

Met de 2de heb ik ervaring. Het is haar nooit meer gelukt om te luchtzuigen.

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:42

Ik heb alleen ervaring met de 2e luchtzuigband. De eerste vindt ik een waar martelwerktuig wat verboden zou moeten worden.
Ik zou helemaal geen band gebruiken, maar eens kijken waarom hij zuigt. Doet hij het bijv. alleen rond etenstijd, of de hele dag door??
Heeft de dierenarts ook wel eens maagonderzoek gedaan?? Er is namelijk uit onderzoek gebleken dat veel luchtzuigers last van hun maag hebben. ook doen veel paarden het door verveling.
Kijk eens op het centrale luchtzuigtopic.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=222729

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 17:25

ik heb ook ervaring met die tweede en als die die om had zuigte die helemaal geen lucht.

die eerste vind ik ook erg schrerp en niet echt diervriendelijk.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 18:51

Ik ken de eerste niet, maar de tweede heb ik ook goede ervaringen mee

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 20:36

wordt wel eentonig niet? Volgens mij moet je gewoon die 2e kopen

superpiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 13:18

thanks voor de ervaring lieve mensjuhs..
ik wou dat ik het met de 2 band kon doen, maar helelaas ging hij er dwars door heen , bijna beschadigd strottenhoofd, ik wil de eerste liever ook niet maar ja zou wel moeten ben ik bang heb verdrezz alles al geprobeerd

veel liefs sharon

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 16:11

Mij is die eerste band ook aangeraden. het blijkt dat als ze een paar gezuigd hebben het niet meer doen door die pinnen.

Ik vind het niet zielig als het paard het na een paar keer door heeft dat hij niet meer zuigen. Als hij het blijft doen met die band is het een ander verhaal.
Die trisca aan wijst heb ik alleen maar slechte ervaringen mee. Mijn paard heeft voor dat ik hem kocht altijd met die band gestaan. Heel zijn nek en keel is opengescheurd door die band.

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 17:36

felicity schreef:
Mij is die eerste band ook aangeraden. het blijkt dat als ze een paar gezuigd hebben het niet meer doen door die pinnen.

Ik vind het niet zielig als het paard het na een paar keer door heeft dat hij niet meer zuigen. Als hij het blijft doen met die band is het een ander verhaal.
Die trisca aan wijst heb ik alleen maar slechte ervaringen mee. Mijn paard heeft voor dat ik hem kocht altijd met die band gestaan. Heel zijn nek en keel is opengescheurd door die band.

En die band met die pinnen vindt jij wel kunnen?? Dat is echt pure mishandeling als je zo'n band omdoet. wat dacht je dat er gebeurd als hij wel doorgaat met zuigen?? dan blijft er niet veel nek over. dan ben je veel verder van huis.
het beest zal niet meer weten hoe hij moet gaan staan, bang van de pinnen die hij in z'n nek gestoken krijgt.
Laat eerst eens uitzoeken waarom hij luchtzuigt in plaats van meteen de gruwelijkste banden om te doen.
die van mij heeft ook een tijd met luchtzuigband bestaan. de eerste. hier werd hij diep ongelukkig van. zo'n band werk namelijk niet alleen bij het luchtzuigen, maar werkt ook in als hij in een bepaalde houden rent. de mijne is onderzocht voor maagklachten en bleek te ook te hebben. hij krijgt nu zo min mogelijk krachtvoer en onbeperkt hooi en hij is er bijna helemaal mee gestopt. En de keren dat hij nog wel zuigt, jammer dan. op een enkeling na krijgen ze er niets van.
zo'n band is alleen makkelijk om het luchtzuigen te stoppen, de oorzaak van het luchtzuigen los je er niet mee op en dat zal op een gegeven moment steeds erger worden.

astridvh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 19:47

Het paard van mijn vriendin is ook een vreselijke luchtzuiger, als hij onder het rijden even moet halthouden zodat de ruiter bijv, even met iemand aan de andere kant van de barrier moet spreken gebruikt het paard zelfs de barriere om te luchtzuigen.
Ze gebruikt nu een miracle collar met bont en daar doet hij het prima op en zuigt er niet doorheen.

Weet iemand dit, kan je zo'n luchtzuigband eigenlijk ook te strak omdoen?