Marko heeft een dipje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

smiley

Marko heeft een dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 10:34

We zijn net terug van vakantie (4 weken), Marko heeft die tijd gewoon op de wei gestaan (kale wei). Hij is 3x meegenomen voor een buitenrit en heeft de dag voor wij terugkwamen wat gehobbeld in de buitenbak.
Hij kreeg 1 kilo brok per dag en na het rijden wel eens een schep. Verder kreeg hij iedere dag hooi.

Het geval:
Hij is wat mager geworden vooral ingevallen achter bij zijn flanken en een wat opgetrokken buik. Verder is hij wat duf in omgang en met rijden in de bak. Buiten is hij super braaf maar ook wat suffer dan normaal. Ook zijn vacht is wat dof.

Ik ga hem vandaag ontwormen. Op onze vorige stal hebben we dat nooit hoeven doen, dat werd gewoon gedaan als de rest ook gedaan werd en ik weet dus niet hoe lang dat dat geleden is. Ik hoop dat hij daardoor wat opknapt. Verder voer ik nu weer wat meer, hij krijgt Havens draversbrok.

Voordat ik op vakantie ging ben ik daarvoor nog naar de Veluwe geweest. Daar hebben we wel flink gereden en hij stond op 3 kilo brok met een beetje meusli.

Hij zat toen lekker in zijn vel, had een super glans etc.

Afbeelding

Afbeelding

Iemand ideeen?
Meestal wat hij altijd tonnetje rond als wij terugkwamen van vakantie.

MarrieLeen

Re: Marko heeft een dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:00

Misschien was de overgang veel rijden/weinig rijden te groot? Weet het ook niet hoor, opper maar wat.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:45

Luna heeft ook weleens zo'n dipje als ik een tijdje weg geweest ben, of weinig met haar gedaan had.
Misschien heeft hij je wel gemist hoor, Luna mist mij ook altijd heel erg, en knapt door veel aandacht weer helemaal op.
Ik denk dat het echt een dipje is van hem, hij heeft je gewoon gemist.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:49

Zoiets denk ik ook... Waarschijnlijk heeft hij je gemist. Paarden en andere dieren hechten meestal veel waarde aan gewoontes. Toen jij op vakantie ging werd de normale ''sleur'' onderbroken. Kan best zijn dat hij daardoor wat mager is.
Geef hem gewoon lekker veel aandacht, doe dingen die hij leuk vind etc. Dan moet hij er wel weer bovenop komen

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 12:01

Sil mist Wijdeven ook, ze doet hele rare dingetjes.
Zoals het stro uit de stal eten, gemeen doen naar mij, omheining kaalwreten.
Ik hoop dat alles goedkomt als Wijdeven weer thuis is