zadelpasprobleem Help?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

trisca

zadelpasprobleem Help?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 10:26

Dammm wat baal ik..
Heb ik een 2 jarig stubben dressuurzadel, wat op alles past..

Ja je raad het al, behalve op mijn eigen paard

Het kan dus echt niet, ze krijgt er last van haar rug van. Nu heb ik alle zadels in de buurt geprobeert en ook die paste niet.
De enige die iets paste van het op maat gemaakte zadel voor Ionus van Laura Zwart, maar die wou ze niet kwijt (Hulsebos)

Verder paste Dalemann, stubben, Pagony, Rosner en nog een zadel met een voor mij onbekent merk ook niet.

Het grootste probleem is Goldy's enorme schoft en blote rug. De meeste zadels liggen op de schoft en/of wippen van achter..

Hebben jullie hier misschien tips of ervaringen? (of hebben jullie nog een zadel liggen die misschien zou kunnen passen en jullie kunnen missen tot ik een passend zadel heb? ) Ik wil mijn paard eigenlijk ook niet 3/4 maand stil zetten, maar de stubben er weer op leggen is voor mij ook geen optie..

Ik rij bovendien ook vrij veel paarden, dus zit eigenlijk ook niet echt te wachten op een zadel wat maar op 1 paard past..

droebel

Re: zadelpasprobleem Help?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:02

Als bijna niets past ontkom je denk ik niet aan een op jouw paard aangepast zadel. daaleman maakt bijv. zadels helemaal op maat.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:18

idd een op maat gemaakt zadel blijft dan nog over. Zelf heb ik een goede ervaring met daaleman

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:25

Je kan ook met paard en zadel naar een zadelmaker gaan! elk zadel is bijna wel aan te passen op elk paard. Als je een a merk hebt...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:52

Ik had ook ontzettend veel problemen om een passend zadel te vinden.
Ook probleem met hoge schoft en weinig schouder, waardoor zadel steeds naar voren schoop en op de schoft kwam te zitten.

Uiteindelijk uitgekomen op een Passier Optimum, maar als je enigszins de tijd ervoor kan nemen is misschien maatwerk wel zo verstandig.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:58

bij duurde de daaleman een weekje of 7 dus dat viel opzich nog mee

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 17:16

misschien past de euroriding diamant wel, die ligt bij ons op stal ook op een paard met een erg hoge schoft.

en ik denk ook dat je er niet onderuit komt om een zadel te kopen voor alleen jou paard.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 17:18

Misschien dat je een boomloze kan proberen?

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 17:55

weet je wat het is.. iedereen denkt maar dat je alle zadels zo op ieder paard kan gooien.. nou zo werkt het gewoon niet.. van rijs zei laatst ook nog dat er vrijwel geen enkel zadel is die je zo op meerdere paarden kan leggen. de hele oude kiefers ja..

ik moet constant om het half jaar mijn zadel aan laten passen doordat willem een extreem moeilijke rug heeft... door een verkeerd passend zadel... en ik baal daar echt van...

je moet niet met de rug van je paard gaan spelen doordat je geen geld uit wilt geven voor een aangepast zadel... je wilt toch ook plezier van je rijden hebben?? dan vind ik het ook jou verantwoordelijkheid om een goed gepast zadel op de rug te leggen...

lfobijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 18:25

Probeer eens contact te leggen met Bestfit zadelmakers in o.a. hilversum. Via hen heb ik mijn super passende Henri de Rivel zadel. Zit super lekker en bleef bij mijn pony als enige van de 30 gepaste zadels goed liggen. De service van hun is ook erg goed!
succes ermee!!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 20:40

PartTwo schreef:
misschien past de euroriding diamant wel, die ligt bij ons op stal ook op een paard met een erg hoge schoft.

en ik denk ook dat je er niet onderuit komt om een zadel te kopen voor alleen jou paard.

euroriding heb ik inderdaad ook goede dingen van gehoord, maar ik wel erg ver weg voor mij .

Ik laat nu Hulsebos komen, jullie horen wel wat die ervan vindt

Mijn stubben hou ik denk ik.... die is zo fijn

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 20:47

Qua schoft kun je ook eens een Kieffer proberen vanwege de teruggesneden kamer. Mijn paard heeft ook behoorlijk wat schoft en daar lag ook weinig goed op. Nu heb ik er een Kieffer Ulla Salzgeber Rusty opliggen die goed past.

_MV_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 21:03

Ik heb hele goede ervaringen met een zadelmaker in hollandscheveld. Hij kan perfect zadels op maat maken, opvullen en aanpassen, ook op paarden die 'afwijken' (hoge schoft, oid). Daarnaast heeft hij ook heel veel zadels in zijn werkplaats liggen, echt honderden, nieuw en gebruikt in alle merken. Hij heeft verschillende mensen bij mij op stal voorzien van een zadel (of hun eigen aangepast) en allen zijn zeer tevreden (verschillende merken, verschillende prijscategorieen). Ik heb mijn huidige zadel bij hem weg, hij heeft hem keurig en netjes aangepast aan mijn paard.
Misschien kan hij je helpen met het aanpassen van je zadel, dat kan vaak dezelfde dag nog en je kunt het gelijk uitproberen bij hun in het bakje. Als je meer info wilt over hem en/of zijn werk kun je me even pb-en

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 21:24

He trisca wat balen.. maar ik zou naar Kootstra in Groningen gaan die maakt het zadel op maat voor je paard want ik had ook een dikke haf daar past ook niet alles op en die heeft een stubben meastoso zo gemaatk dat ie op mijn dikke haflinger kon liggen en nu heeft ie hem weer zo gemaakt dat ie weer op mijn paard kan liggen hij is al wat oudere man en is echt eeen hele goeie vakman, en als je daar een zadelkoopt maakt hij altijd dat zadel weer op maat voor je paard voor niks, helemaal grattis dat zou ik zeker weten doen!! want een 2e hands zadel kopen is niks voor zo'n gebouwd paard gewoon goed kwaliteit uitzoeken..

Oh ja en hulsebos zou ik niet aanbeginnen dat zijn verotte zadels die knappen zo door de midden en ze liggen scheef er mankeert van alles aan... ik zou voor stubben gaan !!

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 22:08

Ik zou eens iemand met een aisley vanguard zoeken....dat zijn zadels met een hele makkelijke pasvorm!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 09:16

Zoro schreef:
He trisca wat balen.. maar ik zou naar Kootstra in Groningen gaan die maakt het zadel op maat voor je paard want ik had ook een dikke haf daar past ook niet alles op en die heeft een stubben meastoso zo gemaatk dat ie op mijn dikke haflinger kon liggen en nu heeft ie hem weer zo gemaakt dat ie weer op mijn paard kan liggen hij is al wat oudere man en is echt eeen hele goeie vakman, en als je daar een zadelkoopt maakt hij altijd dat zadel weer op maat voor je paard voor niks, helemaal grattis dat zou ik zeker weten doen!! want een 2e hands zadel kopen is niks voor zo'n gebouwd paard gewoon goed kwaliteit uitzoeken..

Oh ja en hulsebos zou ik niet aanbeginnen dat zijn verotte zadels die knappen zo door de midden en ze liggen scheef er mankeert van alles aan... ik zou voor stubben gaan !!

Ik hoor erg veel verschillende meningen over Hulsebos. Ik rij bij Laura, en die is zeer te spreken over het zadel. Past Kootstra de boom zelf ook aan?

ik kan Hulsebos natuurlijk altijd nog afbellen, moet wel goed zijn

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 10:59

Nou, Hulsebos is net geweest met de bus

Ze heeft meerdere zadels op Goldy gelegd en we hebben samen gekeken wat voor mij het beste zat. Verder heeft ze de schoft opgemeten om het zadel goed te laten passen.
Er komen kussentjes onder de wrongen voor omdat Goldy daar zeer arm bespierd is daar. Ik heb een leenzadel en als die niet fijn zit of lekker rijdt kan ik die zo omruilen.
De levertijd is zo rond de 8 weken, maar ze zet er spoet achter omdat het toch een paard is waar een leenzadel niet superfijn op ligt.

Ik ben tot nu toe erg tevreden over de afspraken. We hadden afgesproken dat ze vanmorgen zou komen. Om kwart voor 9 belde ze dat ze er ongeveer over een half uur zou zijn.
Ze was er om kwart over 9 en ging om half 11 weer weg . Ze heeft ruim de tijd genomen alles van alle kanten te bekijken en uit te leggen wat de verschillen waren tussen de leersoorten, kniewrongen, enz.

Ik laat jullie wel weer wat horen als ik wat hoor

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 15:00

Ik heb zelf een Ainsley Rubens. Mijn paard heeft ook een vrij hoge schoft en dit past goed.