concrete info 'paardenopleidingen'

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TurdusMerula

concrete info 'paardenopleidingen'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 21:47

Hey,

ik heb een vraagje, hoop dat dit het goede topic is...

ik ben op zoek naar concrete informatie over verschillende paardenopleidingen. dus zeg maar niet, de tekst zoals het in een folder staat, maar verschillende meningen ed.
bv: hoe goed moet je daadwerkelijk kunnen rijden? (voor bv paardenhouderij vragen ze 'basis', kan me voorstellen dat dat bij paardensport misschien iets meer is? enz)
wat doe je zoal op een gemiddelde dag?
hoe wordt het door de meesten ervaren om bv intern te gaan, ben je erg aan regels gebonden, is het gezellig, enz...
hoe komen de meeste medeleerlingen op je over?

ik ben dus eigenlijk op zoek naar hele concrete info, die je juist niet in de boekjes vind. (wat doe je, en hoe bevalt het écht.)

hoop dat iemand mij antwoord wil geven!

groetjes, merel

LADPR

Re: concrete info 'paardenopleidingen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 09:05

Ik heb de vierjarige opleiding paardenhouderij en magemant gedaan op de groene welle in Zwolle. Je hoeft in principe neit goed te kunnen rijden of verdere ervaring te hebben. Ze behandelen alles met praktijk lessen. Van het poetsen, het rijden tot aan het tuig onderhouden.

De 3-jarige opleiding is hetzelfde verhaal.

Ik ben alleen niet zo weg van de school.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 20:01

ik heb, om heel eerlijk te zijn, niet zo'n heel hoge pet op van de meeste opleidingen, maar ben wel nieuwsgierig verder...
maar, waarom ben jij er niet zo weg van, als ik vragen mag?

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 20:13

Ik doe de opleiding paardenhouderij op t groenhorst college. Is wel een leuke opleiding hoor alleen valt t soms een beetje tegen...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 20:24

Nou de opleiding is wel erg leuk , maar erg zwaar. Je krijgt alle vakken weer waarvan je blij was dat je ze niet meer had: wiskunde, scheikunde, ned, engels, frans, duits, enz. Daarnaast heb je ook super leuke vakken: voeren, training, conditie, enz. En natuurlijk de praktijkvakken en stages. En de kansen om cursussen te volgen zoals hoefbekappen, jureren. Daarnaast heb je nog vaak excursies naar allerlei grote paarden bedrijven.

Alleen er gebeuren veel ongelukken. En dan heb ik het net over kleine ongelukken maar ongelukken waar mensen de restvan hun leven iets aan over houden en de school gaat daar heela so mee om.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 17:30

@elmiran, kan je misschien zeggen, wat er aan tegenvalt? is leuk, maar valt tegen, is mij niet helemaal duidelijk?!

@karoliena, denk je dat die vakken moeilijk zijn, ik ga als het goed is , dit jaar slagen voor vwo (vorig jaar gezakt..), kan ik het dan ws of niet? en, de rest klinkt wel leuk, ja. alleen jammer, dat ze dan zo onverantwoord doen...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:35

Ja moet lukken dacht dat de boeken van HAVO komen.

Het is gewoon best zwaar omdat je weer alle vakken rkijgt waarvan je net blij was dat je ze kon latne vallen ofneit meer hoefde te doen.

De paarden vakken zijn ook best wel pittig. Het eerst jaar is eignelijk een eitje en er haken dan vele mensen af die vinden dat ze weinig leren maar in eht tweede jaar word het een stuk pittiger.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 18:39

ik ben niet bang voor uitdagingen, graag juist!
haken de ongemotiveerden tenminste af... (ja sorry hoor...)

<ik weet alleen nog niet of dit mijn studie is, maar vind het sowieso wel interessant!>

thanx voor je reactie!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:06

Er vallen heel veel mensen af. Wij begonnen met 35 man. Het tweede jaar gingen we verder met 23 man. De meeste eindexamen klassen bestaat dacht ik uit 10 man ongeveer.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 21:05

bedankt voor je informatie!