Beetje gekke titel, maar het volgende is het verhaal.
Even verderop zit bij ons een handelaar in dieren. Hij heeft nu 3 welshmerries met veulens staan en ik heb mijn oog laten vallen op 1 van de merries (en veulen). Nu woont die man niet bij het betreffende land/pand, maar komt hier wel regelmatig langs. Ik heb alleen geen flauw idee hoe ik dit aan moet gaan pakken. Als ik hem tegenkom wil ik hem aanhouden en beginnen over het feit dat ik interesse heb in die pony's. Maar dan verder? IK heb nog nooit op deze manier gehandeld, dus vandaar mijn vraag..
Ik weet ook niet wat de pony's waard zullen zijn.
Het gaat om een welsh (x nog iets) moeder, schatting 6-7 jaar oud en ze is een C-pony. Ze heeft al maanden geen hoefsmid etc gezien. Waarschijnlijk zal het vangen moeilijk worden, aangezien er nooit wat met deze dieren gedaan word. Moeder is verder donkerbruin met brede bles en 4 witte benen. Veulen is inmiddels zeker een maand of 7-8, ook een merrie, inmiddels bijna even groot als moeder. Het is een kruising welshx ?kruising X arabier. Deze heeft nog nooit een halstertje omgehad en zal ook moeilijk te vangen zijn. Beide ponys zijn wel plaatjes om te zien, maar daar houdt het verder eigenlijk ook mee op.
Het gaat hier even niet over het waarom ik deze ponys wil opkopen, maar ik ben dus erg benieuwd wat ze volgens jullie waard zouden zijn en hoe ik dit moet aanpakken!