goedkoop zaagsel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ArabStables

goedkoop zaagsel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 19:44

Ik heb mijn paarden op zaagsel staan en dat bevalt heel goed. Het neemt beter vocht op dan stro, maar het kost wel meer. Ik betaal voor 1 baal zaagsel 5,60 euro en nu ben ik ben benieuwd of er adressen zijn waar je goedkoop zaagsel vandaan kunt halen. Bovendien ben ik benieuwd hoe jullie uitmesten, welke uitmestmethode is het goedkoopst? - ik ben naar mijn idee altijd veel te royaal met zaagsel, er gaan in korte tijd heel wat pakken doorheen. Kortom, wat zijn jullie uitmestmethodes en wie weet wat adressen voor goedkoop zaagsel, liefst in Overijssel?

Spetterlover

Re: goedkoop zaagsel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 19:45

Ik denk dat je het beste iedere dag vieze plekjes weg kunt halen en dan pas zaagsel erbij gooien als dat echt nodig is.

sabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 21:01

ik heb mijn paard op vlas staan en dat bevalt mij erg goed! vlas neemt nog beter vocht op. ik ben zelf ook altijd royaal met stalbedekking ik heb altijd een dikke laag in de stal liggen maar gebruik maar een baal vlas in de maand! maar goed mischien ben je wel hellemaal niet geinteresseerd in vals. met uitmesten met zaagsel zou ik elke dag alle vieze plekken eruithalen en dan het strooisel verspreiden en een ongeveer een halve baal per week erbij gooien.

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 21:02

Ik vind dat je goedkoop uit bent. Ik was altijd 8 euro kwijt per pak zaagsel. Goedkoper kon je het hier in de buurt niet krijgen.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 07:04

5,60 per baal is niet duur. Ik betaal voor een baal houtvezel eerst keus (ongeveer 550 liter), zo'n 7 euro.
Gemiddeld gebruik ik anderhalve baal in de week. Elke dag de mest eruit halen, en 1 of 2 keer in de week de natte plek(ken) eruit halen.

Als je vergelijkt dat een baal stro 2 euro kost, en daar gebruikte ik zo'n 5 baal in de week. Is dus 10 euro per week. Dus wat dat betreft zit er weinig verschil tussen.

Waar woon je? Ik heb dan nog wel een adresje voor je, een groothandel in houtvezel.

Lynnlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 07:53

Hej , ik weet niet hoeveel het 1 baal kost Maar ik gebruik toch 1 grote baal per week . : 1 maal per week volledig tuimesten en er een halve baal indoen dan elke dag natte , vuile plekjes wegdoen en een beetje bij strooien en ook de vezels opgooien en de buitenkanten nr binnen doen .
Zo kom ik nog maar net toe met 1 baal de week

lynn

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 09:56

Bedankt voor jullie reacties! Morris, ik heb je een bericht gestuurd.
Als ik alles lees dan is 5,60 inderdaad niet zo duur. Kan ik er met een gerust hart een pakje bij gooien

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 10:37

5,60 is echt niet duur. Bij ons betalen we voor een pakje stro 7,50. Veel meer en zaagsel is zoveel fijner...

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:38

Idd 5,60 is geen geld voor een baal houtvezel, waar koop je die en per hoeveel?

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 14:36

Wij kochten altijd houtkrul bij KleinKromhof in Daarlerveen (vlakbij Den Ham). We betaalden voor 1e keus houtkrul altijd 5,50 per baal en 2e keus was 5 euro.
Sinds een half jaar zijn we overgegaan op valsstro, zelfde geld, maar het wordt aan huis gebracht en het neemt meer urine op en composteert sneller. Uit de kunst!

Bij beide halen we elke dag de ballen e2n de natte plekken eruit en als het "bed" te dun lijkt te worden (afhankelijk van hoe je paard smeert op stal, maar gebruikelijk bij ons is ergens tussen de 2 en 4 dagen) dan gaat er een half pak bij in.

Overigens Arabstables: wie zijn jullie?