Manen Coen :|? En wat voor verzorgingsmiddel manen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Coentjuh

Manen Coen :|? En wat voor verzorgingsmiddel manen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 11:21

Ik ben heel zuinig op Coen's manen, alleen nou heeft ie z'n linkerkant manen er afgeschuurd, dus daar zit nou weinig meer :cry: Rechterkant zit nog wel 20 cm ofzo hoor, rechts zit altijd meer!

Toen hij 3 jaar geleden, op de manege kwam, had ie ook zo erg geschuurd, z'n manen waren echt mooi lang rond 50 cm geloof ik.. Ze hebben ze afgeknipt of getrokken zodat ze rond de 20 cm waren. (2002) Hopelijk heeft er toen (2003, 2004, 2005) niemand aangezeten :mrgreen: maar tot nu toe.. groeien ze niet meer of zooo ontzettend langzaam?

En ze zeggen dat het genetisch bepaald is, maar dan zouden ze nu gerust 50 cm kunnen worden toch? In 3 jaar tijd? Wie snapt dat :puh2: Ik heb ze pas getrokken, beetje dode puntjes eraf, zodat het weer verder kan groeien, dus ik hoop dat het helpt!

Oja niet te vaak kammen etc weet ik, altijd als dr meiden mee staan te helpen willen ze de manen doen :puh2: Jaa wel voorzichtig, niet te veel haren eruit trekken hoor en eerst de onderkant kammen, dan steeds hoger Afbeelding

(Ik heb nog zitten denken dat het schuren misschien van de Gliss Kür was, maar dat kan ook niet, dat flesje had ik half jaar geleden ook al, toen schuurde hij ook niet)

Ik heb dus Equistar en ontklitspul van Gliss Kür (gewoon voor mensen dan).. Welk verzorgingsmiddel voor de manen hebben jullie? En bestaat er ook iets tegen het schuren voor de manen ofzo? Bij z'n staart ookal een beetje

Vue

Re: Manen Coen :|? En wat voor verzorgingsmiddel manen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 11:36

klitwortel ?
dagelijks erop smeren.
als ik het goed onthouden heb hielp dat wel iets. informeer anders eens bij je ruitersport zaak, of de paardendrogist ?
http://www.paardendrogist.nl/

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 11:38

Uuhmmz.. wat is klitwortel

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 11:44

kun je gewoon bij de drogist kopen

deze vond ik bij de paarden drogist ;
Anti-jeuk Totaalpakket
Een combinatiepakket voor paarden die (gaan) schuren. Door bij de eerste schuurpogingen actie te ondernemen kunt u de gevolgen van het schuren dit jaar zeker proberen te verminderen. Bevat Sweet Itch (500ml) voor uitwendig gebruik en Equi Derma (750g) voor over het voer. meer info »

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 11:46

AVS
Gel voor gebruik bij paarden die schuren met de staart en de manen. meer info »
30001 flacon 500 ml € 17.95
30002 jerrycan 5000 ml € 133.25
35952 proefmonster 40 ml € 2.50

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 14:41

Oke bedankt..

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 20:23

Heeft nog iemand iets, tips of weet ik veel?

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 07:35

Ik heb een fries en ik gebruik tegen uitdroging van de manen en onderhoud van de manen (dus dit is niet voor de jeuk maar echt ter verzorging) cowboys magic. Ben hier zeer tevreden over. Gebruikte eerst dat spul van Leovet (riders magic) maar daar werden haar manen echt heel droog van.
Gebruik het alleen niet binnen een week voor een wedstrijd ofzo want dan zijn je manen niet meer te vlechten

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 09:02

Jimmy heeft odnertussen ook een aardige bos manen. Hij schuurde ze er ook steeds af de laatste twee jaar heb ik een heel schema om de manen te onderhouden en hij schuurt niet meer.

Ik was de manen ongeveer om de 2 weken, als ze vies zijn nog vaker. Met gewone paarden shampoo, daarna flink inspuiten met equistar, dan met de hand helemaal uitpluizen.

Als de manen tussendoor droog zijn smeer ik ze nog in met babyolie.