Toen hij 3 jaar geleden, op de manege kwam, had ie ook zo erg geschuurd, z'n manen waren echt mooi lang rond 50 cm geloof ik.. Ze hebben ze afgeknipt of getrokken zodat ze rond de 20 cm waren. (2002) Hopelijk heeft er toen (2003, 2004, 2005) niemand aangezeten :mrgreen: maar tot nu toe.. groeien ze niet meer
of zooo ontzettend langzaam?En ze zeggen dat het genetisch bepaald is, maar dan zouden ze nu gerust 50 cm kunnen worden toch? In 3 jaar tijd? Wie snapt dat :puh2: Ik heb ze pas getrokken, beetje dode puntjes eraf, zodat het weer verder kan groeien, dus ik hoop dat het helpt!
Oja niet te vaak kammen etc weet ik, altijd als dr meiden mee staan te helpen willen ze de manen doen :puh2: Jaa wel voorzichtig, niet te veel haren eruit trekken hoor en eerst de onderkant kammen, dan steeds hoger

(Ik heb nog zitten denken dat het schuren misschien van de Gliss Kür was, maar dat kan ook niet, dat flesje had ik half jaar geleden ook al, toen schuurde hij ook niet)
Ik heb dus Equistar en ontklitspul van Gliss Kür (gewoon voor mensen dan).. Welk verzorgingsmiddel voor de manen hebben jullie? En bestaat er ook iets tegen het schuren voor de manen ofzo? Bij z'n staart ookal een beetje