vraag over rijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

girlie82

vraag over rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 09:34

Halloo

Ik wil graag die moutain horse rijlaarzen kopen met die rits aan de achterkant.
Nu vraag ik me af of ik met deze rijlaarzen ook dressuur wedstrijden mag rijden ?

En of er mensen zijn die slechte ervaringen met deze laarzen hebben. ZOals een rits die snel kapot gaat enz.

Alvast bedankt

Speedster

Re: vraag over rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 09:36

Wedstrijden rijden mag je ermee, in ieder geval met de sportive rider. Wel heb ik altijd (en ook een aantal mensen in mijn omgeving) veel problemen gehad met de ritsen. De Harry's Horse zijn een mooi alternatief (goedkoper en betere ritsen).

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 11:17

Ook met de high-rider mag je wedstrijden rijden. Ik heb de high-riders en ze zitten heerlijk. Maar toch vind ik ze niet heel erg mooi, ik vind ze te lomp. Maar aangezien ik hele gespierde kuiten heb , staat een chique laars niet mooi bij mij.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 14:38

Je mag inderdaad met beide modellen starten sinds 1 april van dit jaar.

Ik heb de Sportive Rider en geen last met de ritsen. Dat was ook meer met het eerste type. Nu is het de High Rider II en de Sportive Rider II en die ritsen zijn beter dan die in type I.

Ik vind ze heerlijk zitten en kan ze dan ook echt aanraden. Inmiddels rijden we bij ons op stal met z'n vijven met MH laarzen en niemand heeft er klachten over. Ook dus niet met de ritsen.

Ik vind persoonlijk de MH echt een stuk mooier dan de HH... Als je ze bij www.piafferuitersport.nl koopt zijn ze een stuk goedkoper dan in de winkel.

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 14:53

Ja, je mag ermee starten. Ze lijken me best lekker zitten..