help help weet het niet meer..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

luckyzeven

help help weet het niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 08:15

ik heb vind ik zelf een groot drama.
ik heb nu ongeveer 6 jaar mijn paard waar ik altijd dressuur mee
heb gereden.nu zijn er een tijdje westernkriebels bij mij en zit ik te denken om een leuke quarter te kopen.maar de enige optie om dat te doen is om mijn andere paard te verkopen.nu het een tijdje meer niet lekker gaat dan lekker met rijden probeer ik een beslissing te nemen.
ik raak nog al in de knoop omdat ik eigenlijk ook mijn paard waar ik zo aan gehecht ben en lief en leed heb meegemaakt niet zomaar op internet kan zetten ofzo.

eigenlijk weet ik ook niet helemaal zeker of western 100% voor mij is omdat ik al 13 jaar dressuur rijd.springen doe ik al lang niet meer ivm een x goed vallen en wedstrijd rijden ben ik ook een jaartje mee gestopt omdat het mij niet meer zo interesseerd.

de laatste tijd rijd ik meer buiten maar mijn paard is in het bos vaak of niet te houden,
of is zo kijkerig dat als ik in galop zit ze voor een papiertje opzij springt en ik er bijna naast lig. ze heeft dat altijd wel gedaan maar ik heb bij andere paarden gezien hoe relaxt een buitenrit kan zijn.

ik heb denk ik een andere uitdaging nodig....
ik weet het niet meer kan iemand mij helpen?????

_Dunja_

Re: help help weet het niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 08:29

Is het geen optie voor jou om eerst een paar maanden op een manege op een manege paard western te gaan rijden.
Dan kan je wel beter beslissen of je het ook echt zo leuk vind om je paard ervoor te gaan verkopen.

Iedereen zit wel eens in een dal met zijn of haar paard dus tja denk er goed over na voordat je misschien de verkeerde keuze maakt.

Heel veel succes met het maken van de juiste keuze..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 08:49

of neem westernles op jouw paard > gewoon in de bak, wie weet heeft dit wel een hele positieve invloed op je paardje

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 08:51

Ja inderdaad, probeer gewoon met je eigen paard westernles te nemen. Misschien bevalt het jullie beiden een stuk beter, misschien ook niet. Maar dan kan je na een tijdje verder kijken wat je nu doet!

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 08:54

ja idd!

ik zou het eerst op je eigen paardje proberen.. misschien ben je dan wel van het hele probleem af

joriien_foxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 11:00

Jaa.. dat zou ik ook doen.. Of neem gewoon les op een western manege.. dan kan je altijd nog beslissen ..!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 11:02

Je kunt inderdaad gewoon westernles nemen met je eigen paard . Wellicht vinden jullie die omscholing alletwee wel erg leuk .

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 11:48

de reacties die hier staan kwamen ook in mij op. probeer eerst eens western met jouw paard, mischien voelt ze zich hier ook prettiger bij dan dressuur. zo niet, kun je op een manege westernlessen nemen om te zien of jij het leuk vindt ?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 13:14

misschien, ja het is wel een gedoe,
maar misschien kan je voor dit paard een bijrijder zoeken die er weer dressuur wedstrijden mee gaat rijden,
en kan je zelf een bijrijd western paard zoeken.
betaal je van het geld van je bijrijder je bijrijdpaard volg je het nog?

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 14:53

Ach ik begrijp je wel.. dat soort opwellingen heb ik ook zo vaak

Met je eigen paard kan je dat best oen hoor, als je het langzaamopbouwt lukt dat prima

En wat bosritten betreft.. toen ik mijn pony net kreeg was ze al 8 en had nooit iets anders geziien dan de bak. Daarmee rijd ik nu ook steeds buitenritten langs de weg enzovoorts.
Natuurlijk schrikt ze wel, maar het is zo veel minder geworden, hoe vaker je het doet hoe beter het gaat

succes

luckyzeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 07:56

bedankt voor jullie reacties.ik ga binnenkort naar een manege voor de westernles. mijn paard is een kwpner en ik zie me niet zo snel westernrijden met haar.ze is namelijk nogal groot daarvoor.
ik heb haar ongeveer 6 jaar en ze is altijd een fokmerrie geweest en had nog nooit iemand op haar rug gehad.ze is nu 13 en heeft nogsteeds dat nogal kijkerige buiten.ik raak er maar niet aangewend.

maargoed het liefst zou ik ze allemaal houden, mijn tweejarige waar ik op het moment niks mee kan en mijn andere merrie en er een quarter bijkopen....maar daar heb ik geen geld voor.

ik heb een tijd een bijrijdster gezocht maar kon geen blijvende of goede vinden.ik heb voor voorlopig besloten dat ze naar een manege gaat bij mij in de buurt waar ze dan totdat ik er helemaal uit ben, een manege paard word zodat ik geen stalling hoef te betalen en dat ze daar volledig verzorgd word.

ik heb soms zelfs slapeloze nachten hiervan omdat ik niet mijn paard die al 13 is en ik al 6 jaar heb zomaar aan een ander kan verkopen (en naar mijn gevoel : in de steek laat)

ik ben blij dat ik het nu ff van me af kan praten.iedereen om me heen zegt alleenmaar...je moet zelf de beslissing maken.
in elk geval bedankt allemaal.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 09:43

Waarom zou je geen western kunnen rijden met een grote KWPN merrie? Er zijn meer mensen die het doen, bijv. Anya hier op bokt. Afhankelijk van wat je ambities zijn kun je met een KWNP'er volgens mij prima mee komen. Pleasure, horsemanship ed zijn prima te doen, in de trail kom je eventueel de grote van je paard tegen. Op wat hoger niveau werkt het lichaam van een quarter misschien beter mee, maar je moet toch bij het begin beginnen?

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 10:17

Inderdaad eerst uitproberen, misschien vind je het wel helemaal niets. Heb ook jarenlang dressuur gereden en kreeg toen westernkriebels. Zadel aangeschaft en na wat lessen kwam ik erachter dat het helemaal niets was voor mij.