Hoe leren laarzen 'opbergen'

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Hoe leren laarzen 'opbergen'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 16:43

Ik gebruik mij leren laarzen eigelijk alleen nog maar op wedstrijd. Eerst reed ik bijna elke dag mee en waren ze mooi soepel, ik smeerder er af en toe wat schoenpoets op, maar helemaal niet vaak.
Nu heb ik een paar goede schoenen gekocht om mee te rijden en heb ik m'n laarzen bijna nooit meer aan. Toen ik ze vandaag weer eens pakte waren ze helemaal keihard. Dat vind ik zonde want ze zijn nog helemaal niet oud.

Hoe kan ik ze het beste 'behandelen' zodat ze mooi en soepel blijven ookal gebruik ik ze niet?

annepaardoes

Re: Hoe leren laarzen 'opbergen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 16:49

je kunt van die laarzentassen kopen. Daar kun je je laarzen in opbergen. Denk wel tekoop bij alle ruiterzaken.

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 16:57

Je hebt ook van die dingen (ik weet even niet hoe dat heet) die kan je in je laarzen doen zodat ze niet inzakken om maar zo te zeggen, maar dat hoeft natuurlijk alleen maar als je van dat zachte leer hebt dus kalfsleer. en je zou ze toch af en toe moeten invetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 17:28

@Japp : laarzenspanners. Werkt heel goed!

Je laarzen zijn van leer, door ze te dragen worden ze soepel. Je been wordt namelijk warm, en dan 'zet' het leer wat uit.
Maar als je ze gewoon na gebruik schoonmaakt, mogen ze best wat hard worden, hoor.
Die van mij staan ook al 8 jaar in de kast, en zijn nog prima. Heb er wel spanners in staan, dat scheelt een hoop.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 19:58

Ik heb mijn laarzen hangen. Laarzenspanners erin (of gewoon een frisdrankfles) en dan weg hangen of plat leggen. Staand zakken ze meer in.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 20:01

Die laarzenspanners zijn toch om te zorgen dat ze niet te ver inzakken? Die van mij mogen juist nog wel een stukje inzakken (al denk ik niet dat dat nog echt gebeurd, heb ze al 2 jaar en zijn nog steeds te hoog)
Maar moet ik er nog wat opsmeren na gebruik, voodat ze weer de kast ingaan?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 20:09

na elke keer rijden maak ik mijn laarzen schoon met een lauw vochtig sponsje. Ik smeer er niet iedere keer wat op. Als je wilt dat je laarzen nog verder inzakken, dan kan je er wax op doen als je ze weg zet. Dat houdt het leer soepel.

De vraag is natuurlijk wel of ze op de manier inzakken, die jij wilt hebben voor je benen als je ze zonder spanners weg zet...

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 03:24

Idd gewoon schoonmaken en licht invetten, daarna liggend opbergen met een frisdankfles erin... de goedkoopste oplossing!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 12:58

Ik heb ook laarzenspanners in mijn laarzen, scheelt zeker een hoop. Verder staan ze bij mij gewoon in de garage, maar ik ga binnenkort een laarzentas kopen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 08:33

Is zo'n laarzentas beter dan gewoon zo, ze staan binnen. Dus niet in de garage ofzo

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 09:05

nee een laarzen tas is eigenlijk helemaal niet goed,
je laars moet kunnen ademen..
een laarzentas is makkelijk voor op wedstrijd maar niet in het dagelijks leven,
het beste staan je laarzen in een grotere ruimte,waar frisse lucht komt,
zodat het leer kan ademen en gezond blijft !