stalling wassenaar en omgeving?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kevertje

stalling wassenaar en omgeving?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 13:34

Hoi,

Ben op zoek naar stalling voor mijn paardje in Wassenaar, of omgeving Wassenaar. Ken wel verschillende manege's in Den Haag (zuid) maar vind de reistijd daarheen eigenlijk te lang. Sta nu op een manege maar ben geinteresseerd in zowel prive stalling als manege's, eigenlijk in alle mogelijkheden.
Ben benieuwd of mensen ervaringen hebben...
Alvast bedankt!

SheMellon

Re: stalling wassenaar en omgeving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 16:57

Ben je al eens op stal Ten Hage geweest ?
Het ligt naast Meyendal. Echt idiaal vind ik zelf.

PatriciaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 17:33

Ten Hage is heel gezellig.
Idd is de ligging helemaal top,je kunt er heerlijke buitenritten maken!

kevertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 19:20

heb daar ooit eens met school (denk zo'n 10 jaar geleden) een buitenrit gemaakt. Ga zeker ook daar kijken. Volgens mij kun je daar tegenwoordig via die nieuwe brug zo in meyendel komen toch? Ligging is inderdaad ideaal!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 21:16

Kan je niet even in het telefoonboek kijken welke maneges en stallen er allemaal zitten, dan kan je bij allemaal is langs gaan als je daar zin inhebt

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 21:22

Frank Varseveld (Westkustruiters)
Van Santen Papelaan Voorschoten
Ten Hagen
Heystek Buurtweg wassenaar.

Op de Anemoonlaan in Wassenaar zijn veel stallen.

kevertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 22:56

Thanx voor de reacties!
@ olympia: opzich goed idee, maar volgens mij staan er een aantal stallen in wassenaar niet in gidsen enzo. Vind het daarbij wel om ervaring met stallen te horen, vandaar

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 10:33

Aan de doorgaande weg naar leiden (rijksweg geloof ik). Tegen over die buitenlandse school. Zit eenonwijs leuke stl. Ik heb daar gewerkt. Ze heben heel veel land, groten buitenbak 20x80 en een longeercirkel.
De paarden kunnen in de zomer 24 uur naar buiten. Anders alleen overdag als mensen dat niet willen.
En s'winters komen ze ook overdag de hele dag buite.
Er word gevoerd, en buiten en binnen gezet. Mesten moet zelf gedaan worden. Kan je een keer niet ook geen probleem. Dan word het gedaan.
Er worden ook dekens verwisseld en afgedaan voor het binnen en buiten zetten.

En het is er super gezellig. Er staan zowel mensen die wedstrijden rijden als mensen die alleen maar recreatief rijden. Er zijn ook veel wat oudere kinderen met pony's.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 11:44

felicity schreef:
Aan de doorgaande weg naar leiden (rijksweg geloof ik). Tegen over die buitenlandse school. Zit eenonwijs leuke stl. Ik heb daar gewerkt. Ze heben heel veel land, groten buitenbak 20x80 en een longeercirkel.
De paarden kunnen in de zomer 24 uur naar buiten. Anders alleen overdag als mensen dat niet willen.
Er word gevoerd, en buiten en binnen gezet. Mesten moet zelf gedaan worden. Kan je een keer niet ook geen probleem. Dan word het gedaan.

En het is er super gezellig. Er staan zowel mensen die wedstrijden rijden als mensen die alleen maar recreatief rijden. Er zijn ook veel wat oudere kinderen met pony's.

Ik heb in Voorschoten gewoond en gereden in Wassenaar.

Wie zit daar langs de Rijksstraatweg tegen over de Amerikaanse school??????

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 12:44

PhiaBink schreef:
felicity schreef:

Ik heb in Voorschoten gewoond en gereden in Wassenaar.

Wie zit daar langs de Rijksstraatweg tegen over de Amerikaanse school??????

Stal de kleyhoeve van fam. Veendorp. Mijn paard is daar geboren en ik sta er nog steeds, is een erg leuke stal! Alleen staan we wel vol en is de bak geen 20 x 80m. De stal zit vlakbij de Stevenshof.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 13:15

sammetje schreef:

Stal de kleyhoeve van fam. Veendorp. Mijn paard is daar geboren en ik sta er nog steeds, is een erg leuke stal! Alleen staan we wel vol en is de bak geen 20 x 80m. De stal zit vlakbij de Stevenshof.

Hoe groot is hij dan. Ik weet nog dat ik me er van verbaasde dat hij zo lang was. Het is toch geen 20x60?

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 13:30

20 x 60m ongeveer

Nu zels 20 x 40 omdat het achterste gedeelte is afgezet als extra longeerbak. Er waren nogal wat paarden die in de winter niet om het land mochten vanwege blessures etc. Nu is er dus een extra ruimte voor die beestjes zodat ze overdag toch buitenstaan en de bak leegblijft.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 13:32

Oooooooooooo
Ik dacht echt dat ie veel groter was. Vond hem echt lang lijken.

kevertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 15:29

Had van deze stal nog nooit gehoord. Wel heerlijk dat de paarden ook het land op kunnen, sta nu in den haag en daar kun je dat wel vergeten!
Zit die stal aan de andere kant van de a44 tov de amerikaanse school?
Iemand toevallig ervaringen met Heystek, kunnen ze daar ook niet buiten staan?

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 15:58

kevertje schreef:
Had van deze stal nog nooit gehoord. Wel heerlijk dat de paarden ook het land op kunnen, sta nu in den haag en daar kun je dat wel vergeten!
Zit die stal aan de andere kant van de a44 tov de amerikaanse school?
Iemand toevallig ervaringen met Heystek, kunnen ze daar ook niet buiten staan?

Met heystek heb ik geen ervaring.

De stal die je bedoeld (de kleyhoeve) zit idd aan de overkant van de a44 (als je bij de amerikaanse school staat)

Je hebt daar cafe de maaldrift en dan is het nog een stukje verder door, nog voor het truckerscafe (de drie wilgen)

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 17:48

Heystek is oke. Mooi omgeving. Toen ik nog bij Manege Hestar stond, gingen er heel veel in de zomer naar Heystek. Het is het oudelijk huis van Jeffrrey Hesteyk, dus bij zijn pa en ma. Ik kwam daar al toen Jeffrey ongeveer 2 turven hoog was.