Gezin, baan en paard? Hoe doen jullie dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anneliesje

Gezin, baan en paard? Hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 20:33

Op dit moment rijd ik een haflinger van een oom en tante van mij. Maar zij worden er niet jonger op en ik vrees dat het niet meer zo heel lang zal duren voordat zij verhuizen van de boerderij naar een klein huisje in het dorp. Ik wil echter heel graag blijven rijden op deze haflinger, want ik vertrouw haar volkomen. Als ik haar zou kopen, is de stalling op zich geen probleem, want mijn schoonvader heeft een wei met een stalletje erbij (ruim 15 minuten fietsen van mijn huis) en als ik dat wil mag ik daar wel een pony houden. Dat heb ik vroeger ook gedaan, maar toen had ik nog geen kinderen en kon ik gaan en staan waar ik maar wilde. Nu heb ik echter twee kinderen van 4 en 6 jaar oud en ik werk nog 16 uur per week. Dus werkende vrouwen met kinderen en een paard, hoe doen jullie dat? Hoe vaak ga je naar je paard, hoe vaak rijd je, neem je de kinderen mee, kosten, heb je een bijrijder/verzorger enz. Ik ben erg benieuwd!

Alane

Re: Gezin, baan en paard? Hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 20:54

Ik heb 3 kids, "werk" ca 8 uur per week, 7 pony's (2 in de opfok en 5 aan huis), 2 honden, 1 kat, 1 papegaai en een kudde hamsters en postduiven en ben ook nog getrouwd
1 dochter voetbalt en houd postduiven (samen met manlief) andere dochter rijdt paard en mijn jongste voetbalt en gaat mennen.
En het loopt gewoon, de ene keer beter en gemakkelijker dan de andere keer, huishouden schiet er vaak bij in maar de lol is er niert minder om

qua kosten.... het past gewoon.
1 pony is van mijn dochter. een andere van mijn zoon en weer een andere pony wordt (in)gereden door een kennisje.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 20:56

een meisje op mijn oude stal die had ook een paard en gezin met 2 kinderen.
Ze ging op de dagen dat ze werkte niet naar haar paard dan had ze een bijrijder (2 a 3 dagen in de week)
De dagen dat ze niet werkte dan ging ze als haar man thuis was naar haar paard.
Zo heb je toch oppas voor als je naar je paard gaat en ben je toch meerdere avonden in de week thuis.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 22:43

ik heb sinds 4 maanden een dochtertje.

mijn man heeft twee banen,ik werk nog niet.

wij kunnen het zo regelen dat ik bijna iedere dag wel 3 uur heb om naar mijn pony's te kunnen.op dit moment staan de dag en nacht in de weide.ik rij in ieder geval 4 x per week.
de dagen dat ik bijna geen tijd heb straks aankomende winter,strooi ik alleen op,zet voer klaar en gooi ze even los.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 08:37

Ik heb een zoon van 7, een toch wel belastende baan voor 24 uur in de week met redelijk wat reistijd en 4 paarden erbij.
Geef toe het is soms passen en meten en gelukkig hoeven nog niet alle paarden aan de bak gezien hun leeftijd, maar het gaat prima.
Kwestie van tijd maken. Daarvoor sta ik wel dagelijks 6.15 naast mijn bed en s avonds rond 21.30 ga ik pas met de benen op de bank voor de buis.
Zo en nu ga ik uitmesten terwijl vader en zoon naar voetballen zijn. Vanmiddag zijn ze thuis, dus dan doen we weer dingen samen.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 09:22

Ik ben moeder van 2 kids van 7 en 5 jaar oud. Ik werk 2 weekenden in de maand en doordeweeks pas ik op kindjes. Op dagen dat ik geen opapaskindje heb ga ik s ochtends lekker rijden en past t precies in de schooltijden. Anders ga ik s avonds naar mijn paard als mijn man thuis is. Beetje plannen maar heel goed te doen.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 10:56

ik heb 1 zoontje van bijna 3, en werk 36 uur per week op kantoor en 8 uur per week thuis. Ik sta om 6 uur op om om kwart voor zeven op kantoor te zijn. Om 17.30 uur ben ik thuis en zorg voor het eten en dat ik mijn zoon in bad en naar bed kan stoppen, daarna ga ik naar het paard. Twee dagen in de week mest iemand mijn paard, wat inhoud dat ik twee dagen in de week 2 stallen moet mesten. Rijden doe ik hooguit 3 x per week, meer red ik gewoon niet.
Het is best aanpoten, maar waar een wil is is een weg!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 11:59

Ik heb weliswaar geen gezin, want ben nog 18 jaar en woon lekker thuis, maar ik doe alles door goed te plannen met mn werk, school en paard..

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 13:23

ik heb 2 kids (plus werkende echtgenoot), een pensionstal, baan voor 20 uur, geef les en jureer, ik rij paard... tja, het is af en toe een beetje schipperen, maar het zijn dingen die ik leuk vind om te doen en dus doe ik het graag!

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 14:06

ik werk 20u per week in de paarden, heb ook nog een pensionstal aan huis en wij hebben zelf 4 paarden waarvan ik er 2 rijd, ook hebben wij 2 dochters 1 van 16 en 1 van 13. het is iid prioriteiten stellen het huishouden schiet er wel eens een beetje bij in en ook 2 paarden elke dag rijden lukt niet altijd, maar goed het is nog steeds te doen

mams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 22:14

Ik heb 2 dochters, een man, 2 pony`s, een hond, een kat en een eigen bedrijf samen met mijn man, maw het is bij mij een puinhoop en ik lig er niet wakker van
Ik werk 6 dagen in de week en ik ga iedere dag met mijn dochters naar de pony`s toe. Het grote voordeel is dat ik qua werk mijn eigen tijd kan indelen.

Ik ga iedere dag naar kantoor zodra mijn meisjes naar school zijn, ik zorg er dan voor dat ik ook weer thuis ben als school klaar is. Zodra de dames thuis zijn wordt er gereden en verzorgd, daarna is het eten, huiswerk maken, even tv kijken en dan naar bed, waarna mams nog enige huishoudelijke taken vervuld en nog een beetje administratie van het bedrijf.
Meestal ben ik dan rond half 11 wel redelijk gaar en ga ik nog even tv kijken, met de hond wandelen en rond 24:00 uur onderneem ik pogingen om naar bed te gaan wat overigens steevast mislukt
Rozegeur en maneschijn is het niet, maar ik ben er braaf mee