wit houden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laykaatje

wit houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 16:59

hey
ik heb een zwart-witte tinker die vaak hele grote poepvlekken heeft !!!
soms sta ik wel een uur te poetsen maar ik krijg die vlekken maar niet weg (en om haar vaak te wassen is het soms te koud en het is nog slecht ook)
heeft iemand voor mij een tip om die vlekken weg te kriijgen ???

-xxx- layka

dravergekkie

Re: wit houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 17:10

een borstelblok kan helpen.
en je heb ook van die spray's er voor
en bij d paardendrogist hebben ze een shampoo in een flesje en dat gebruik je zonder water je sprayt het erop en dan borstel je het uit

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 18:39

Een borstelblok helpt inderdaad erg goed! Alleen breken de haren daar een klein beetje van af..

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 19:24

Mijn schimmeltje blijft proper door... te rollen Klinkt onlogisch, maar het zand neemt al het vuil als het ware op en dan borstel je het er zo weer vanaf. Een borstelblokje wil ook weleens helpen maar zoals Fredt al zei: daar breken de haren vanaf dus dat probeer ik te mijden. Verder heb ik nog zo'n groene spraybus, van hetzelfde merk als die oranje antiklit maar ik wil de naam kwijtzijn En die helpt ook wel aardig goed.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 19:27

Ach... Daarom zou ik dus nooit een wit paard willen.. Moet ik teveel poetsen om hem wit te houden

En ik denk toch het bij poetsen poetsen en nog is poetsen blijft

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 19:29

@ Olympia: dat zei ik ook, moet je eens kijken wat er in de wei loopt Ik heb nog geluk dat Memus met haar Arabierenhaar snel schoon is en ze eigenlijk vrij proper is van zichzelf.

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 19:44

mijn vliegenschimmeltje daar zit ook echt heel LANG te poetsen om de vieze vlekken er vanaf te halen maar soms lukt het niet! vooral in zijn nek en buik zitten veel vlekken

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 20:24

wat is er erg aan als je paard onder de pisvlekken zit .. mijn schimmel zit ook onder de pisvlekken en is vies .. maar zolang het beest gelukkig is .. is het toch prima

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 21:11

Ik gebruik altijd een schuurblok bij mijn schimmel, ik maak der elke dag helemaal schoon (zover het lukt natuurlijk ook) eerst goed poetsen, rossen enz en dan de hardnekkige vlekken met een schuurblokje! Ik krijg daar de ranzichste vlekken mee weg!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 10:38

Leer ermee leven .

Ik borstel Olga gewoon, soms met zo 'n blokje, maar dat helpt ook niet op alle vlekken, tenzij ik een deel Olga weg schuur ...
Maar als het vuil eruit is zeg maar, en alleen de kleur achter blijft, jammer dan.

Alleen als we op wedstrijd gaan, was ik haar wel drie keer om haar schoon te krijgen . Maar hoe ik dat van de winter ga doen, is nog maar de vraag.
Wsl de vieze plekken met warm water en dan een deken erover.

Laykaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 14:01

fijn heel erg bedankt allemaal
kussies layka

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 16:19

Je moet ermee leren leven. Ik ga mijn meisje ook niet elke week wassen, en met dat poetsblokje krijg ik ook de goorste vlekken er niet uit.
Hebben die van jullie dan niet van die vlekken, waar de vacht gewoon stijf staat van de urine, en als je dan flink gaat rossen er enigzins wel iets af wil en dan vervolgens met het poetsblokje erover, maar ook dan blijf je het gewoon zien hoor, tenminste met die van mij.
Ik heb het gewoon geacepteerd, ze mag van mij ook altijd rollen in de bak na het rijden, dan droogstappen, en dan uitpoetsten wordt ze toch nog redelijk schoon.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 16:41

Jaa ach, vies of niet vies maarja jou vraag:
Die sprays willen wel eens helpen als ze schoon zijn. Dus na het wassen opspuiten en dan werkt het een dag of 3 4.