Voorpluk wassen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diana_Mabel

Voorpluk wassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 12:21

Hoe wassen jullie de voorpluk van je paard?
van mable is ie heel vet en ik wil hem graag wassen want ik kom er nu amper doorheen met de kam.

quincy123

Re: Voorpluk wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 12:26

ik was de voorpluk van mijn pony eigenlijk nooit..hij blijft erg mooi, en het is dus niet nodig..het enige wat ik kan bedenken is er equi shine in spuiten..maar om het echt te gaan wassen met shampoo lijkt me een beetje gevaarlijk ivm zijn ogen:S:S

ik hoop dat ik je hiermee help!
kusjes nikki

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 12:27

gewoon wassen en naar achteren met de rest van de manen uitspoelen als hij braaf is - anders niet wassen

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 13:06

de pluk naar achteren doen en mee wassen met de rest van de manen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 13:08

met babyshampoo, prikt niet.

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 20:28

Gewoon wassen hoor, wij wassen de hoofden van onze paarden (schimmels) regelmatig en dan pakken we die voorpluk gewoon mee. Voorhoofd, neusbeen, wangen, voorpluk, uiteraard oppassen voor de ogen. Natuurlijk wel met lekker warm water!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 21:05

inderdaad gewoon wassen. Heb ik toevallig afgelopen week ook gedaan. Ik was de maantop niet iedere keer mee, maar hij was nu weer aan de beurt. Ik heb een schimmel, die moest er maar aan wennen toen ik haar kocht. Inderdaad wel uitkijken bij de ogen en de oren. Daar wil je ook geen water in spuiten.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 09:08

Ik was de voorpluk nooit. Mijn pony's hebben daar een hekel aan. Ik pluis de voorpluk regelmatig uit met een flinke lading equistar en als het haar erg droog is doe ik er wat baby olie op.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 09:12

mijn ruin is heel lastig met het wassen van voorpluk en hoofd, maar daar heb ik nu iets op gevonden!!! Ik heb bij de action een bonthandschoen gekocht die ze voor de auto's ook gebruiken, ik heb spuitschampoo dat spuit ik in zijn kuif, en met de natte handschoen kan ik zo heel gemakkelijk zijn hoofd en voorpluk wassen. UItspoelen doe ik ook met de handschoen, emmer water erbij en gaan met die banaan. Met de slang hoef ik bij Jae echt niet aan te komen en tja een schone cremello met een vies hoofd.....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 14:26

Gewoon wassen. Wij wassen de hoofden van de hackney's altijd voor wedstrijden, voorpluk dan vaak niet omdat het dan niet makkelijk meer te vlechten is, maar ik moet goed oppassen dat ik de voorpluk niet per ongeluk mee was. Vooral oppassen voor de oren, ogen valt eigenlijk wel mee. De oogbol is een soort van afdakje waar het water overheen afloopt en niet snel in het oog zelf komt.

Lieke_wuiles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 19:24

ik heb hem gisteren nog gewassen.
ik leg de voorpluk dan gewoon achter zijn oren en maar het een beetje vorchtig en dan doe ik wat shampoo in mijn haden en dan was ik het.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 19:25

Jeetje, dat is volgens mij het enige onderdeel van mijn paard wat ik nog nooit gewassen heb...

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 19:27

ik was alles, dus ook de voorpluk.
ik doe het wel met betadine shampoo, tegen het jeuken, aangezien gewone shampoo kan gaan jeuken.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 19:59

Ik was me dat ook al een hele tijd aan het afvragen. De mijne heeft echt een heel dikke lange voorpluk die echt vies is van het stof en vuil. Ik vind die tip met zo'n bonthandschoen wel een goed idee. Ik kan de mijne nog niet afspuiten omdat ze in een wei staat waar ik alleen water uit de sloot kan halen of van huis meenemen. Kan dan wel lauw water meenemen wat niet alleen prettiger aanvoelt voor het paard maar ook de shampoo beter uitwast.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 20:35

ik was mijn paarden altijd helemaal incl hoofd en voorpluk.
de eerste 2x vinden ze het nie zo heel leuk,maar gewoon rustig water op het hoofd laten lopen.gaat prima

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 16:10

Dat is een goede! Ik was die nooit. Ook nooit aan gedacht die te wassen...