zomerrui? schuren? Of toch niet....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CKdamour

zomerrui? schuren? Of toch niet....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 11:00

Een weekje of 2 geleden zat mijn mini nog goed in zijn vacht.

Ineens kwam hij heel erg in de rui en schuurde zijn borst een beetje open.

Ik borstel het elke dag zoveel mogelijk eruit, maar ik zag nu dat zijn vacht nu heel dof aan het worden is vergeleken bij eerst.
Lijkt ook alsof zijn vacht nu alweer dikker aan het worden is op bepaalde plaatsen (ondanks de rui).

Wat me opviel was dat de vacht op sommige plaatsen donkerder is. Het lijkt van een afstand net op zweetvlekken maar het is droog.
Heb dat nog eens goed bekeken en dan lijkt het weer alsof hij een donkere huid zou hebben die erdoor heen schijnt en daar dus gewoon minder haar zit.

Is heel krom uitgelegd maar anders zal ik vandaag even foto's moeten maken.

Vraag me af wat dit nu allemaal is ineens.

Ook heel veel kleine plukjes haar die naar buiten steken.

_Michelle_

Re: zomerrui? schuren? Of toch niet....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 11:17

Hij is zijn zomervacht aan het verwisselen voor zijn wintervacht. Mijn paard is ook in de rui en is daar dus ook mee bezig, en nog heel veel andere paarden ook denk ik.

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 11:31

oh oke... ja ik wist niet wanneer dat weer begint.
Hij is nog niet zo heeeeeel lang uit zijn wintervacht..
Die heeft hij echt lang gehad.

Maar is het dan ook normaal dat ie dof is?

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 11:52

De wintervacht is dik dus die ziet er meestal wel wat doffer uit. In de zomer is mijn paard echt een glimworm en in de winter eigenlijk niet omdat de vacht dan dikker is en dan minder glanst. Verharen kost wel veel energie voor een paard. Als je vind dat je pony ook een beetje duf uit zijn ogen kijkt ofzo dan kan je hem misschien een vitaminespuit geven.

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 10:24

_Michelle_ schreef:
De wintervacht is dik dus die ziet er meestal wel wat doffer uit. In de zomer is mijn paard echt een glimworm en in de winter eigenlijk niet omdat de vacht dan dikker is en dan minder glanst. Verharen kost wel veel energie voor een paard. Als je vind dat je pony ook een beetje duf uit zijn ogen kijkt ofzo dan kan je hem misschien een vitaminespuit geven.

ja dat begrijp ik wel, maar vind het raar. Hij is maar 1 1/2 maand ofzo volledig uit zijn wintervacht geweest..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 12:08

zowiezo dan misschien even een vitamine kuurtje, extra wormenkuurtje en dan even afwachten.

het is wel de normale tijd voor verharen dat klopt. veel shetties hebben behoorlijk lang in hun winterhaar doorgelopen.

zal denk ik ook wel met het rare weer te maken hebben....