Inch

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Inch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 09:57

Wat houd de inch bij een zadel nou eigenlijk in?
Is dat de maat van het zadel voor op de rug van je pony of is dat de maat van het zitvlak van het zadel? (Voor de ruiter dus.)

Dit vroeg ik me zomaar af

Jennifer_S

Re: Inch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 09:59

Dat is de maat voor het zitvlak dus voor de ruiter! Sommigen zeggen dat het niks te maken heeft op zich met zadelmaat. Dat is waar op zich.

Maar je gaat toch geen 19inch (das de grootste maat die er bestaat gloof ik) op een shetje leggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 10:08

Euh.. Nee, niet echt Als ik weer geld heb (ben al een tijd blut ) wil ik misschien een ander zadel kopen voor een Welsh A (zie profiel). Maar dan moet ik natuurlijk wel weten wat de inch is Nu rijd ik met een boomloos Shetten zadeltje, en dat vind ik persoonlijk niet echt relaxe't zitten Maar tot die tijd doe ik het er wel mee hoor

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 10:08

Haha nee dat klopt. Inches heeft met het zitvlak van de ruiter te maken, en natuurlijk zijn er voor het paard grenzen aan de inches.

Bij ons op de manege loopt er in ieder geval een paard dat van een vader met twee dochters is, speciaal voor de dochters heeft hij voor dat paard naast een zadel van zijn inches ook dus een zadel van 15 inch voor zijn dochters.

De boom van het zadel is bepalend door het paard, de inches van het zitvlak dus inderdaad voor de ruiter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 12:15