hoesten daarna Briessen, en snot!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alexx

hoesten daarna Briessen, en snot!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 22:01

Mijn 4 jarige Haflingermerrie hoest de laatste tijd. Eerst was het niet erg, en ze briest daarna ook steeds. Maar nu word het toch wel steeds erger, zelfs al als ik alleen erop ga en stap. Vandaag kwam er ook opeens een grote gele klodder snot naar beneden, echt een enorme!
Ik dacht aan droes, maar dat hebben we vorig jaar gehad bij haar zogende veulen en de shetlander. Maar toen had ze er geen last van gehad. Wel heerst het nu in de buurt. Wat moet ik doen? Het is namelijk nietzo dat er de hele tijd snot uit haar neus komt, maar ik heb dus nu gewoon een klodder gehad.
Ook ging ik vandaag met haar springen(daarvoor) Meestal is ze dan heel erg opgefokt, en wil ze alleen maar hard, en al helemaal als we wat hoger gaan. Vandaag sprong ik 80 cm, en ze was er nouwelijks overheen te krijgen. Ze is ook héél snel bezweet....

Ik ben een beetje bang dat er echt iets is. weten jullie iets?

Auky

Re: hoesten daarna Briessen, en snot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 22:18

Één raad: de DA bellen!
Geel snot is sowieso nooit goed.
De rest van de klachten klinken ook niet al te best.
Veel succes en sterkte !

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 22:33

tjah volgens mij een flinke verkoudheid of erger.. denk dat de DA bellen geen slecht idee is

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 09:32

Inderdaad ffkes de DA bellen.
Maar totdat die geweest is, zou ik je paardje even op rust zetten. Gewoon lekker buiten op de wei.
Werken bij een verkoudheid is nl niet zo goed voor een paard, geloof dat ze zelfs tochtig kunnen worden als de verkoudheid niet goed aangepakt wordt.

Iig sterkte, ik hoop dat ze snel weer opknapt!

joss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 12:53

Naomi21 schreef:
Inderdaad ffkes de DA bellen.
Maar totdat die geweest is, zou ik je paardje even op rust zetten. Gewoon lekker buiten op de wei.
Werken bij een verkoudheid is nl niet zo goed voor een paard, geloof dat ze zelfs tochtig kunnen worden als de verkoudheid niet goed aangepakt wordt.

Iig sterkte, ik hoop dat ze snel weer opknapt!

Tochtig word een koe Je bedoelt vast dampig.
maarre.... toch maar even de DA erbij halen , geel snot duidt veelal op een onsteking.