Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Breitling schreef:Ik zelf zie dat al vrij snel aan een paard. Al ik naar mijn paard kijk en naar de handels paarden bij ons op stal (moeilijke paarden) dan zie ik gelijk al een groot verschil, mijn paard is in de omgang al een stuk makkelijker als die handels paard. Mijn paard staat heel rustig (los) stil met opzadelen. Die handelspaarden staan te draaien, schrapen etc. Onder het zadel is mijn paard dus net zo makkelijk als in de omgang en die handels paarden zijn onder het zadel net zulke draken als op stal.
Saskia9 schreef:waarom??
Omdat je het toch leuk vind,je wilt niks liever om normaal te kunnen rijden,en toch ben je bang..
ik ging door omdat ik paard wou blijven rijden,
ik wist dat als ik dit paard zou verkopen,dat het op een ander paard net zo erg was,,
vandaar wilde ik mijn angst overwinnen..
En dat is gelukt..
maar echt geloof me,het is zo vervelend dat als het liefste wat je wilt doen,in jou ogen onmogelijk is..
denk aan met lange teugel buitenrijden!
ShannaY schreef:Je neemt toch ook geen spinnen, ratten of slangen als je daar bang voor bent? Ik ben maar 1 keer bang geweest van mijn eigen paard, maar daar had ik alle reden toe, dat ging om zijn gedrag.
Maar bang zijn voor het paard zelf snap ik gewoon niet.. juist omdat jij bang bent voelt het paard dat aan, en zal hij anders reageren dan wanneer je niet bang bent!
Ik werd ouder en kocht een eigen paard. Hartstikke leuk tot dat het paard plotseling niet deed wat ik wilde en mij uit begon te proberen.... Na een aantal keer flink te zijn gevallen was de lol er ook wel af en realiseerde ik me plotseling dat paardrijden ook behoorlijk gevaarlijk kan zijn. Op dat moment bevind je je in een cirkel en wordt alles van kwaad tot erger, op een gegeven moment zie je alleen maar de doemscenario’s....
Je zult eerlijk naar jezelf en naar je paard moeten kijken. Is je paard echt zo'n rotzak? Of ligt het misschien toch aan jezelf? Pas wanneer je een kritisch oog op jezelf werpt kom je vaak tot de oplossing
.