scheerapparaat gekocht, hoe nou verder...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

scheerapparaat gekocht, hoe nou verder...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 14:46

Heb vorig jaar voor het eerst mijn paard laten scheren en dat beviel prima!
Ik liep tegen een scheerapparaat 'aan', zo'n grote voor vee en schapen, en dacht.... die moet ik maar eens kopen!
maar ik zal toch eens de messen moeten laten slijpen en misschien aan apart mes voor de paarden moeten aanschaffen....
Er zit nu een mes op waar voorheen Angora geiten mee geschoren zijn en die mensen hadden verder geen verstand van paarden scheren maar vertelden wel dat er verschillende messen zijn
nou heb ik ook geen verstand van scheren dus kom maar op met jullie advies...!
waar moet ik zijn? Waar halen jullie de benodigde spullen?
Iemand advies voor eventueel onderhoud van de machine? Is er een site waar ik eea kan opzoeken toevallig?

groetjes
ciska

Melf

Re: scheerapparaat gekocht, hoe nou verder...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 15:06

Welk merk heb je? Ieder merk heeft zijn eigen site. Op die site's kan je ook zien hoe een paarden/runderen-mes (zijn hetzelfde) en een schapenmes eruit zien. Kijk en vergelijk jouw messen met de messen op de site. Dan weet je of je nieuwe messen moet kopen of niet. (Uit eigen ervaring: het gebeurt regelmatig dat schapen met runderen/paarden messen worden geschoren, het kan dus best wezen dat je al de goede messen hebt).
Er zit overigens in Bodegraven een elektronicawinkel waar men ook scheermachines verkoopt. Deze mensen hebben al meer als 50 jaar ervaring. Ze doen reparaties, slijpen messen en kunnen waarschijnlijk ook wel messen voor je bestellen. Voor hun gegevens moet je maar even pb-en.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 16:13

zal vanaaf een foto maken, staat geen merk op het apparaat zelf, wel op het mes, dat is een aesculaap. Het is een blauw koffertje en de tekst is door de zon helemaal verdwenen....
ik stuur je een PM

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 10:03

heb met de digi gespeelt

dit is het koffertje, geen idee welk merk, jullie wel?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

is dit nou het goede mes voor de paarden?

Melf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 12:41

Nee, dit is inderdaad een echt schapenmes. Je kan hier geen paard mee scheren! Voor paardenmessen zou ik als ik jouw was naar die winkel in Bodegraven gaan, zal je het adres pb-en.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 14:14

ok, thanks, heb m al gevonden die PB
anders gaat mn paard er een beetje raar uitzien ...

iemand nog enig idee welk merk dit is en heeft er nog iemand tips voor onderhoud? (kom voorlopig nog niet in de buurt van bodegraven anders kan ik dat in die winkel wel navragen waarschijnlijk)

__DaniicQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 14:18

Nee sorry, geen verstand van

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 14:44

Ik heb een Aesculap Econom II.

Even wat tips:
Voordat je gaat scheren RUIM inoliën! En als ie warm wordt is er dus teveel wrijving. Misschien zitten de messen te strak, en als dat niet zo is, zet hem dan even uit om af te koelen.
Na het scheren altijd even de messenkop loshalen, en alles schoonmaken.

Dit op de foto zijn messen voor een schapenvacht, misschien kan je bij een schaatsenslijper of in een ruitesportzaak wel messen halen voor paarden/koeien.

Anders kun je die denk ik wel bestellen bij Argradi.

Veel succes!