Laarzen schuren in knieholtes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Margreet

Laarzen schuren in knieholtes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 14:45

Leren laarzen, op maat gemaakt, ik heb ze al jaren, al helemaal ingelopen en ze zitten fijn.

Maar de laatste maanden krijg ik ineens last van schuren in m'n knieholtes, aan de binnenkant, tot open schaafplekken aan toe. Pijnlijk!

Ik sta voor een raadsel hoe dit ineens kan... Iemand een idee? En wat je er tegen kunt doen?

Wicked2016

Re: Laarzen schuren in knieholtes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 15:34

normaal zijn ze dan veels te hoog mar als je ze al jaren hebt is het wel eigenaardig oftewel waren ze al te groot zijn ze beginnen plooien daar an liggenze daar van open.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 15:38

Ik weet wat je bedoelt ja, maar er zitten geen plooien.
Ze wáren aardig hoog ja, maar nu zijn ze zo ingezakt dat ze precies goed vallen. Ik heb ze al zeker 4 jaar....

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 15:47

trek je je benen niet te veel op?

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 15:54

Ik heb het ook en dan heb ik te veel been moeten geven tijdens het rijden. het kan ook aan je rijbroek liggen, heb je een nieuwe rijbroek?

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 16:25

Is je huid op het moment niet gewoon wat gevoeliger? Het lijkt me namelijk sterk dat je laarzen ineens hoger zijn geworden....
Je kan je knieholtes voor het rijden even insmeren met een vette, voedende zalf meestal helpt dit wel. En tijdelijk misschien even met schoenen gaan rijden totdat je knieholtes weer een beetje heel zijn!

Groetjes!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 18:09

Ben je toevallig afgevallen? Of je laarzen erg uitgelopen aan de bovenkant?
Ik heb het ook weleens gehad dat mijn laarzen gingen schuren toen ik ze al een hele tijd had. Ik was toen een kilo of 5 afgevallen. Om mijn kuiten pasten ze toen nog goed, alleen bovenaan zaten ze ietsje wijder, en dat ging schuren.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 21:52

hey
ik heb het ook af en toe, wanneer mijn rijbroek aan de binnenkant een klein plooitje inzit. Dat hoeft vaak niet veel te zijn.
Soms heb ik het ook zonder die plooitjes, dan heb ik gewoon brandwonde weet verder ook niet hoe of waarom. Waarsch de huid die verbrandt door de warmte en het schuren...
xxx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 22:03

Ik heb hier ook een tijdje last van gehad, toen heb ik de stand van mijn beugelriemen iets veranderd, en nu heb ik er geen last meer van.. misschien ligt het daar aan? Ik had het wel altijd bij 1 broek, maar met deze beugelriemen + stand, heb ik het ook niet meer bij deze broek.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 22:31

Om het nog ingewikkelder te maken is het eigenlijk alleen rechts.
Al komt dat misschien doordat links net wat verder ingedrukt is door het opstijgen.
Bij de ene rijbroek is het wel erger dan bij de andere heb ik ontdekt ja. Ik heb er eentje die eigenlijk net wat te groot is en daardoor heerlijk zit, maar wél meer schuurt.
Afgevallen ben ik niet (was het maar waar ) en beugels veranderen zie ik eigenlijk niet zo zitten, ik zit net lekker....

Dat branden dat jij noemt KimS komt wel bekend voor ja, zo voelt het althans wel. Geen bloed, maar net die huid stuk, autsj.

Ik ga eens even testen of het werkt om een panty-kousje over m'n broek heen te trekken, dat zit zeker weten glad en strak dan, geen plooien met aantrekken.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 22:36

of iets zachts in je knieholtes onder je broek leggen, vandaag merkte ik ook dat mijn knieholte iets geirriteerd was na het rijden maar nu heb ik ook wel erg hard gewerkt en mijn hakken opgetrokken (fout jaa ) dus denk dat het daardoor kwam, ik ree op de linkerhand toen en veel met binnenbeen gewerkt en ik heb er nu last van in mijn linkerknie

kan het niet zijn dat je nu iets meer je hakken optrekt ofzo waardoor je laarzen meer in je knieholte komen?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 08:39

Eigenaardig zeg.
Pantykousje kan soms goed werken en verder proberen je been zo lang mogelijk te houden dat lijkt me het enige wat je kunt doen.
En misschien even zonder laarzen rijden tot je huid een beetje tot rust is gekomen.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 08:47

Ik zal er eens op letten, maar volgens mij ben ik de laatste maanden niet ineens m'n hakken op gaan trekken. Niet meer dan anders in ieder geval
Op m'n springzadel rijd ik al niet met deze laarzen, daar zijn ze écht te hoog voor, dat gaat op zeker mis.

Ik rij nu met een paar andere laarzen, die wat lager vallen en dat gaat prima, maar ik baal er goed van M'n mooie bruine dressuurlaarzen die zo lekker zitten (En bovendien loeiduur waren)

Wat het nog zou kunnen zijn bedenk ik me nu is dat ik de afgelopen maanden een zittend bestaan heb gehad en dat daardoor m'n kuiten net iets oplopen aan het eind van de dag. Met aantrekken merk ik er niks van, maar het zou dat kleine verschil kunnen zijn...