Is het interessant nu nog een Online paardenwinkel te beginn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charly

Is het interessant nu nog een Online paardenwinkel te beginn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 13:31

Nou zoals mijn titel al vraagt, is het verstandig en interessant nu nog een online paardenwinkel op te starten? Omdat ik hetwerken in de winkel zat ben (met name de zaterdagen zitten mij tegen) ben ik van plan een winkel online te openen. Graag jullie meningen hierover.

youngster

Re: Is het interessant nu nog een Online paardenwinkel te be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 13:35

Ik denk dat de markt onderhand al redelijk aan het verzadigen is met online ruitersportzaken.
Het zijn er nu zoveel. Maar dat is mijn mening

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 13:35

Er zijn er al zoveel.
Je moet enorm goede aanbiedingen hebben, een erg verzorgde online winkel en "iets" wat andere online shops niet hebben.
Stel voor jezelf eerst eens vast wat jij meer te bieden zou hebben dan al die andere online shops.

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 13:47

als een prijsknaller begint zal het wel wat worden , maar het blijft lastig , er zijn er al een aantal en een aantal goede al zeg ik het zelf.
er blijven mensen wat huiverig voor het bestellen op internet plus dat het vervelend is dat je niet kan passen en dat je zelf weer de kosten voor het terug sturen moet betalen.
maar als je het wilt , wie houd je tegen??
hou wel in je achter hoofd dat je een aardige ruimte moet hebben om in op te kunnen slaan en ook je goederen moet laden en lossen , dozen klaarzetten, spullen klaar maken voor de vracht verzenden enzovoorts , dus of het werk minder wordt daar betrwijfel ik aan , alleen zou je zelf je dag in kunnen delen en dat is ook wel erg prettig!

als je jezelf kan onderscheiden: GO FOR IT
veel sucses en laat je nog horen wat je derder gaat doen?

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 14:37

LPtjuh schreef:
als een prijsknaller begint zal het wel wat worden , maar het blijft lastig , er zijn er al een aantal en een aantal goede al zeg ik het zelf.
er blijven mensen wat huiverig voor het bestellen op internet plus dat het vervelend is dat je niet kan passen en dat je zelf weer de kosten voor het terug sturen moet betalen.
maar als je het wilt , wie houd je tegen??
hou wel in je achter hoofd dat je een aardige ruimte moet hebben om in op te kunnen slaan en ook je goederen moet laden en lossen , dozen klaarzetten, spullen klaar maken voor de vracht verzenden enzovoorts , dus of het werk minder wordt daar betrwijfel ik aan , alleen zou je zelf je dag in kunnen delen en dat is ook wel erg prettig!

als je jezelf kan onderscheiden: GO FOR IT
veel sucses en laat je nog horen wat je derder gaat doen?

Dat ik veel aan het werk ben maakt mij niet uit, maar net wat je zegt, je kunt zelf je dag indelen, en dat is iets wat ik erg prettig vind. En ik ben gewoon die verplichte werktijden ed zat, als ik aan een show, keuring, wedstrijd oid mee wil doen, 9 van de 10 keer is het op zaterdag, en daar baal ik gewoon van... ik gaat het allemaal eens goed uitzoeken enzo, en uiteraard ben ik nog benieuwd naar meerdere meningen.... evt van mensen die al zo'n "winkel" begonnen zijn en hoe hun het ervaren.

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 14:47

Ik zie in je profiel dat je pas 17 jaar bent.
Hoe denk je dat allemaal te gaan doen? op finacieel gebied?
Ik wil je niet de grond in trappen ofzo maar ben je niet nog een beetje te jong om een "bedrijf" te beginnen!

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 14:52

Hey,

Ik heb dus een webwinkel. Toen ik begon had je er nog niet zoveel, maar nu lijken ze als paddestoelen uit de grond te komen.... veel te veel, en je moet dan erg laag met je prijzen gaan om nog goedkoper te zijn als de rest, gevolg; je verdient er weinig aan.

Het is veel werk om de site up to date te houden. Als je producten op je site hebt die je niet op voorraad hebt dan duurt de levertijd te lang, of zit je met de problemen als blijkt dat je leverancier helemaal het artikel niet meer kan leveren! Je bent dus echt verplicht alles op voorraad te hebben. En dat kost veel geld en ruimte.

Bovendien leveren de leveranciers niet zomaar, je moet startorders plaatsen van 10.000-25.000 euro. Dat gaat niet zomaar, bovendien zijn die nog wat huiverig tegen over webwinkel.

Het is erg leuk om te doen, maar je moet alles goed voor elkaar hebben voor je begint.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 15:33

Ik heb ook een webwinkel en ik vind het heerlijk. Ik kan mijn eigen tijd indelen en dat is inderdaad ideaal met wedstrijden/shows etc. En tja, al die nieuwe spullen in handen hebben is ook heel leuk

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 16:21

cornelie schreef:
Ik heb ook een webwinkel en ik vind het heerlijk. Ik kan mijn eigen tijd indelen en dat is inderdaad ideaal met wedstrijden/shows etc. En tja, al die nieuwe spullen in handen hebben is ook heel leuk

en veel te verleidelijk

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 16:30

qwinty schreef:
Ik zie in je profiel dat je pas 17 jaar bent.
Hoe denk je dat allemaal te gaan doen? op finacieel gebied?
Ik wil je niet de grond in trappen ofzo maar ben je niet nog een beetje te jong om een "bedrijf" te beginnen!

Klopt dat ik 17 ben. Maar mijn vader én moeder zijn bereid mij hier bij te steunen zowel financieel als het bijv. weg brengen van de pakketten enzo.

Voor de website up to date houden kan ik of zelf doen, of een kennis van mij die heeft zelf zo'n server enzo waarop ik zo een website kan gaan plaatsen en evt tegen kleine vergoeding houdt hij de updates bij, ik hoef alleen maar door tegeven wat er op moet komen enzo... maar ik vroeg me gewoon van alles af en hoe alles zo'n beetje in zijn werking gaat.

Mijn vader zij namelijk "Zoek jij even van alles uit over welke leveranciers je kunt vinden ed. Dan regel ik de rest kwa financien wel."

Dus alle tips en ervaringen zijn va harte welkom.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 16:38

ik denk dat als je je kunt onderscheiden van de rest dat er best nog een markt voor is.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 16:51

Ik vind je nog een beetje jong om al een eigen bedrijf op te starten.
Volgens mij moet je ouder dan 18 zijn om financiele transacties af te sluiten met leveranciers. Is toch niet voor niets dat je bij veel dingen je ouders moet laten tekenen als je onder de 18 bent.
Maar als je ouders mee willen helpen moet het wel mogelijk zijn.
Bij de kamer van koophandel worden regelmatig startersdagen georganiseerd waar je veel informatie kan krijgen over het opstarten van een onderneming.

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 16:52

DOENDOEN !!
Vinden wij leuk.. en als je ouders er 100% achterstaan
Er is genoeg vraag naar

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 17:11

Ik denk dat het interesant is om ook leuke (merkloze) dingen te verkopen. Ik had laatst een nieuw hoofdstel nodig. En wilde er een perse met een brede neusriem dat is nog moeilijk te vinden voor rond de 40 euro.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 17:36

idd wat felicity zegt,.. je hebt bijna alleen dure spullen op de webwinkels. maar veel mensen ( o.a ik heb de meeste spullen van HH of merkloos..

ik denk dat het wel mogelijk, zeker omdat je vader én je moeder je steunen en bijdragen aan de financieén..

laat wel wat weten als je ermee gestart bent

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 17:37

oh ja.. of bijv ook spullen in kleine ( shet ) en natuurlijk de grote maten,

veel winkels hebben dit niet, en dan vooral de grote maten

denk dat je dan wel goed zit

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 18:40

ik denk dat je nog best ver kunt komen als je idd goedkope producten hebt. HH is zeker geen verkeerde leverancier, omdat de producten van Harry's Horse toch goed van kwaliteit zijn, en daarbij ook niet super duur.
ik denk dat er erg veel markt zal zijn voor goedkope maar toch kwalitatief degelijke producten..

om bekendheid te krijgen zul je denk ik wel wat stunts moeten hebben om klanten te trekken...

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 09:50

Bedenk wel dat HH een mega startorder vraagt.

En het is zeker leuk werk

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 10:48

Net als wat iedereen zegt, je moet je onderscheiden. Dan zal het misschien best lopen. Ik weet niet of je dat ziet zitten, maar misschien kun je er een gedeelte tweedehands ofzo bij doen. Dan vindem mensen via een 'winkel' toch vaak veiliger als bij een particulier.

Maar ik denk dat je minderjarigheid (ABN???:D) wel problemen gaat geven. Je moet je inschrijven bij de Kamer van Koophandel enzo, ik weet eigenlijk wel zeker dat je dan meerderjarig moet zijn.
En idd, die startorders kosten veel geld. Wel handig dat je ouders je willen steunen, maar je begint wel met schulden, en op steun van eventueel de bank hoe je niet te rekenen, o.a. ook omdat je minderjarig bent.
Ik denk dat het hartstikke leuk is, maar ik denk dat je eerst heel klein moet beginnen om het vervolgens langzaam uit te bouwen (wat wel weer moeilijk is ivm die startorders). Ik denk ook dat het heel verstandig is eerst een tijd je gewone baan er bij te houden. Dan heb je wat om op terug te vallen mocht het niet lukken. Want als je eenmaal ontslag genomen hebt vind je niet zo makkelijk meer iets (spreek uit ervaring helaas).

En dan zijn er nog de practische dingen... Waar ga je alle spullen laten (dat is veel hoor, voor 10.000 euro aan artikelen in de goedkope prijsklasse...) bijvoorbeeld.
Je voorraad op pijl houden is ook niet niks. Dat soort dingen.

Bovendien heb je ook nog een voorlichtende functie. Nou weet ik niet hoeveel ervaring je precies hebt, maar je moet wel garant kunnen staan voor goed advies aan je klanten.

Dat soort dingen zijn juist zo belangrijk als je een webwinkel start, goed advies, snelle goede levering, goede artikelen (ook al zijn ze in de goedkope klasse), goee service bij calamiteiten.
Omdat er zoveel winkels zijn stappen mensen erg snel over als er iets mis gaat.

En dan heb je nog de hele adminstratie, voor de belasting o.a.

Ik denk dat je er nog eens goed over na moet denken. Misschien is er iemand die een webwinkel heeft die je advies wil geven enz.
Want het is wel even iets meer als alleen inkopen en verkopen via een site.
En als het mis gaat, heb je een behoorlijk bedrag wat je terug moet betalen...

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 14:41

Harry's Horse, BR etc. vragen inderdaad absurde startorders ( 15.000 euro en hoger) en dan heb je het toch over 2 hele belangrijke. Bovendien heb je leveranciers (zoals Imperial, Kieffer) die niet aan webwinkels willen leveren. Ik raad het je af om een webwinkel te beginnen. Er is zeer zeker niet genoeg vraag naar. Mensen die het hier leuk vinden ("nog meer keus!") bestellen misschien 1 keertje en that's it. Je moet echt flink aanpoten in deze branche, en vaak red je het niet. Een webwinkel in een andere branche beginnen is wel een optie. Er is nog genoeg vraag naar andere producten, maar in de ruitersport valt niks meer te halen ben ik bang.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 15:09

Kitty schreef:
Er zijn er al zoveel.
Je moet enorm goede aanbiedingen hebben, een erg verzorgde online winkel en "iets" wat andere online shops niet hebben.
Stel voor jezelf eerst eens vast wat jij meer te bieden zou hebben dan al die andere online shops.

noem eens een paar goede...
met grote assortiment?

er zijn wel veel ruitersportzaken online,maar allemaal met een klein assortiment. en anders alleen maar merknamen geplaatst...
dus ik ivnd het nog wel tegenvallen,en ik denk dat je het best kunt proberen met een online winkel

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 15:12

kijk is op commercieel! t@nj@ heeft daar een advertentie om leverancier te worden van webwinkels met lage startorders... misschien is dat wel iets voor je??

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 15:17

Misschien wel lekker als je een paardenwinkel online zet waar de prijzen niet zo duur van zyn. omdat paarden houden al zo duur opzich is.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 15:32

ja,da's leuk bedacht paardjuh,maar ze zal er toch iets aan moete nverdienen,er gaat stiekum echt veel werk inzitten,en je doet het niet als hobby,je zal er toch van moeten kunnen leven!

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 19:26

Haha, inderdaad. Zoveel marge zit er al niet op...