Bruine vacht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

raceeend

Bruine vacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 12:59

Hallo,
Wie weet er iets om de vacht van een fries paard zwarter te maken?

Marijkeeee

Re: Bruine vacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 13:02

door de zomer worden veel friezen bruin, je kunt een ligt dekje op doen, maar ik denk dat het al te laat is.
of is je fries ook in de winter bruin.
Oh jah nog iets, als je je fries afspoelt en het zweet er niet goed uit is of dan gewoon buiten in de zon zet, word ie enorm bruin.
trouwens bij elk pard zo.

raceeend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 13:07

Helaas is het al te laat inderdaad. Ik kwam er te laat achter dat je het zweet goed moet afspoelen. Ik hoop dat er nu nog wat aan te doen is i.v.m. de keuring....

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 13:33

Ik heb dan wel geen Fries maar persoonlijk heb ik liever een bruine Fries die lekker in de wei loopt dan eentje met een gitzwarte vacht die altijd binnen moet staan omdat ie anders verbleekt.
Er schijnt iets op de markt te zijn wat je 'm kunt geven, geloof dat het Black as (k)night? heet. Eén of ander voedingssupplement is het, dacht ik.
Oh ja, gevonden! http://www.black-as-knight.com/ Maar weet de werking er verder niet van.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 15:10

Tenzij je bedoelt hoe een zwarter veulen te krijgen denk ik niet dat dit bij FA hoort, daarom verplaats ik het even naar VMR

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 16:03

Ik heb wel eens gelezen (dacht bij de paardendrogist) dat zeewier goed is voor de pigmentatie... maar dat is voor dit jaar dan natuurlijk te laat
Maar misschien kan je alvast beginnen voor volgend jaar of het anders nog eens na vragen bij de paardendrogist

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 21:03

wanneer is de keuring?
zwarte paarden beginnen nu al zwarter te worden omdat ze nu al winterhaar beginnen te krijgen
mijn zwarte (rijpaard) merrie begint ook al (iets) zwarter te worden
nat het rijden douche ik haar altijd helemaal ook al heeft ze maar een klein beetje gezweten
en inderdaad.. beter een bruine fries die lekker buiten staat dan een mooie pikzwarte die altijd binnen moet staan