Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Niet want ik heb geen 3,5 haCitaat:Hoe doen jullie dat??
is ook groter.Sugarmiss schreef:Om een paard volledig zichzelf in leven te laten houden op gras heb je ong 1 ha per paard nodig, al zit er wel verschil of het gras van zandgrond of van kleigrond is.
Sugarmiss schreef:Voor elke dag een stuk opschuiven zoals jij zegt heb je veel tijd nodig en de kans dat ze 'door het lint gaan'is ook groter.
Sugarmiss schreef:Persoonlijk zou ik kiezen voor 3 a 4 stukken en ze dat helemaal kaal laten eten. Dan verweiden naar een vers stuk en het oude stuk maaien, want ze eten nooit alles gelijkmatig kaal. Hierna ga de je de mest verspreiden en laat je het land rusten.
In februari een kalktest doen en indien nodig kalken.
Bijmesten zou ik mee uitkijken, want dan groeit het onkruid vaak harder als het gras.
Voor de winter zou ik 1 stuk dicht bij huis houden als winteruitloop, zodat ze buiten de paddock toch nog een paar uur per dag kunnen grazen tegen de ververling. Dit wordt dan wel een kaalslag op den duur en zul je dus jaarlijks bij moeten zaaien.
kebie schreef:Het is alleen wel meer werk, in die zin dat wij om de 2 dagen een strip erbij geven.