Paardrijden op Texel.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Splash_

Paardrijden op Texel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 11:04

Bok Bok !

Ik ga volgende week een weekendje naar Texel. Nu ben ik 3 jaar geleden daar voor het laatst geweest om te rijden bij manege Elzekamp, op een halfinger, heb daar toen een strand/bosrit gemaakt en was prima bevallen.

Nu vraag ik me af wat jullie ervaringen zijn, en of Elzekamp nog steeds goed is?

Het liefst ga ik lekker het strand op met een quarter/paint of in iedergeval met een westernzadel, dan vind ik gewoon veel lekkerder rijden als je zo lang op pad gaat

Welke manege/stal/ranch of wat dan ook raden jullie mij aan?

Dankuuuu

MISTRAL94

Re: Paardrijden op Texel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 12:07

Mijn vriendin en ik hebben jaren geleden een keer een strandrit gemaakt. We huurden paarden uit de Koog.
Zaten 3 naast elkaar, geen idee meer hoe ze heten.
Wij huurden toen bij de middelste, 2 paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 12:43

ik ben op kamp geweest bij de elzenhof, ik neem aan dat je die bedoelt ernaast zit de kikkert, daar ben ik nog nooit bij meegeweest maar ze waren ook niet erg vriendelijk. We reden in het bos, zij bleven de hele tijd achter ons groep aanplakken, en tja die haflinger... vooral sommige haflingers en die reden dus achteraan... Kregen we in een keer te horen van die kikkerts... "zo, kunnen jullie ook nog doorlopen... beetje sneller mag ook wel" Tja zij gingen achter ons aanrijden, moeten ze geen commentaar op ons hebben vind ik. Verder kunnen de ritten van de elzenhof best saai zijn, ligt eraan wie er mee gaat aan begeleiding... De strandritten met Nanning zijn echt super...

De ritten van kikkert zijn wel spectaculairder, ook met rengalop enzo (wat wij dus alleen deden met nanning) maar goed dan op het mulle zand enzo vroeg me af hoe goed dat was voor die beesten die dan ook nog een dag van zo'n 4 uur rijden te gaan hadden...

Trouwens als je bij de elzenhof gaat moet je echt op Werner gaan.... Die is echt gewoon super... (en Deflin ook, maar die is wel een beetje saai, doet alles wat je zegt)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 13:03

Je kan op Texel rijden bij manege Elzenhof, manege Kikkert, op de Krim en bij de Indian Summer Ranch. Iedereen vind iets anders leuk, dus waar jij het 't meest naar je zin zult hebben kan ik niet beoordelen...

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 13:13

Elzenhof, idd! Ik heb toen op Djowi gereden, rengalop door het water gedaan, ik weet alleen niet meer met wie. Was erg leuk.

Bedankt tot nu ver, ik ga even kijken of er wat websites beschikbaar zijn De Indian Summer Ranch spreekt me erg aan, maar kan helaas niks vinden behalve een adres

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 17:02

hoihoi!

Nou, na zo'n vreselijk negatief verhaal over Manege Kikkert, hier even iets positiefs!
Zomers en ook in de winter en herfst kom ik ze daar een handje helpen en ik heb het altijd vreselijk gezellig! Ben toevallig net weer terug van Texel en ben er 4 weken geweest.

Persoonlijk vind ik Manege Kikkert veel leuker, omdat alle paarden een karakter hebben en de mensen zijn gewoon gezellig!
Zelf begeleid ik ook de ritten en het is inderdaad erg vervelend als we achter Elzenhof komen te zitten, want wij gaan gewoon met wat meer tempo. En ja, je komt nou eenmaal achter elkaar te zitten, omdat je allebei van dat ene bos gebruik maakt. En ja, het is gewoon irritant, en we proberen elkaar in het bos dan ook zoveel mogelijk te vermijden.

Nemino -> ik vind het jammer dat je zo'n negatieve indruk hebt van Kikkert.
We zijn super zuinig op onze paarden, en ja, we gaan niet in een handgalopje, maar in rengalop over het strand met veel voorzichtigheid! Onze paarden lopen stuk voor stuk goed, en we begeleiden met de uiterste zorg vooral de strandritten. De mensen geven wij gewoon waar voor hun geld!
En ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand ons niet vriendelijk vond. Helaas krijg je altijd geroddel over en met elkaar over elkaars concurrenten... Erg jammer, maar begrijpelijk, maar ik kon het niet laten om toch even míjn manege te verdedigen!

Conclusie naar mijn mening: wil je wat actie en een paard met iets een gebruiksaanwijzing of een lekker makkelijke, kom dan naar Kikkert. Wil je gewoon super-ontspannen achter een ander aanhobbelen, ga dan naar Elzenhof.

Als je wat informatie wilt over de ritten, kosten en dergelijke bij Kikkert, moet je me maar een PB-tje doen.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 19:36

Het liefst wil ik met een stoere painthorse lekker over het strand crossen

marlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 20:23

ik kom elk jaar op texel en dan rijd ik bij manege de kikkert. dta vind ik een leuke manege

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 22:23

Ik ben deze vakantie ook op Texel geweest en mijn dochter en ik hebben verschillende keren op manege de Kikkert gereden. Ik had voor de Kikkert gekozen omdat de Elzenhof allemaal haflingers heeft en die vind ik over het algemeen duf.
Op de Kikkert (en trouwens bij Elzenhof ook) zien de paarden er goed uit, hoeven zijn netjes bijgehouden en (niet onbelangrijk) goede zadels.
Ik heb een bosrit en een strandrit gemaakt, dat was leuk. Een paar keer lekker hard, maar niet onverantwoord. Van mij had het nog wel wat harder gemogen, maar het was wel leuk.
Dus het is zeker aan te raden om daar te gaan rijden. Wij gaan in ieder geval volgend jaar weer !

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 11:33

ik heb deze zomer een strandrit gemaakt bij de Elzenhof.
Dit is me goed bevallen en ik vond het zeker niet suf. Ook wij gingen in rengalop over het strand en in galop door de bossen, dus saai was het niet.

Maar als je western wil rijden, moet je volgensmij (weet het niet 100% zeker) informeren bij De Indian Summer Ranch, omdat ze daar op western paarden rijden (wat jij aangeeft). Als zij strandritten organiseren, zou ik (als ik jou was) daar even naar toe bellen!!

Presley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 14:04

Wij gaan al een paar jaar naar Manege Kikkert. Ik vind het een erg leuke manege omdat ik de pony's daar erg leuk vind. Bij manege Elzenhof hebben ze voornamelijk haflingers, en dat is niet echt mijn favoriet. Vandaar dat ik liever naar Kikkert ga.
Er is wel een western ranch, maar ik weet niet precies hoe die heet. Die ranch ligt niet echt bij de zee/strand dus het lijkt me dan niet dat je er strandritten kan maken...