Stalling Parkstad (Limburg)--> Ervaringen gevraagd!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

adnil

Stalling Parkstad (Limburg)--> Ervaringen gevraagd!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 10:45

Omdat Ranger in de wintermaanden sowieso niet kan blijven staan waar hij nu staat ben ik op zoek naar een nieuwe stalling. Aangezien mijn vriend en ik samen gaan wonen in Hoensbroek, zal Ranger waarschijnlijk op zijn nieuwe stalling blijven staan en niet meer teruggaan naar waar hij nu staat... Ik werk en woon dus straks in Hoensbroek en het zou fijn zijn als hij daar in de buurt kan staan. Zelf heb ik contact gehad met manege Vaesrade. Hier heb ik volgende week een afspraak om eens te gaan kijken. Iemand uit Zuid-limburg nog meer tips of ervaringen met stalling in die omgeving??? Hoeft niet perse een manege te zijn, als er maar een binnenbak is. Iemand ervaring met De blauwe steen in Nuth? Of met de manege in Brunssum? Alle informatie is welkom!!

Alvast bedankt!

Rafaela

Re: Stalling Parkstad (Limburg)--> Ervaringen gevraagd!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 10:54

de blauwe steen is wel een goeie stalling, vaesrade moet je niet doen. zeer slechte manege vind ik, ook alle mensen daar, arrogantie, niks is goed geregeld daar vind ik, brunsummerheide heb ik geen ervaringen mee, zelf zit ik op daalderh, dat is in oirsbeek, maar ben wel vaker op vaesrade geweest en daar beviel het mij dus echt niet maarjah, meningen verschillen ook he

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 11:15

Ik heb tot nou toe alleen ervaring met Manage Houben. Best leuk daar. Maar ik sta daar maar tijdelijk want, mijn paardje wordt daar ingereden.

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 12:45

En wat betaal je overal zo ongeveer?
@ Rafaela: Dank je wel voor je mening over Vaesrade!.. Het is heel moeilijk voor mij om er een mening over te hebben omdat ik er nog nooit geweest ben! En hoe bevalt het in Oirsbeek?
@ Dyyy: Maar tot nu toe bevalt het wel? Hoe duur is het daar?

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 17:36

adnil schreef:
En wat betaal je overal zo ongeveer?
@ Rafaela: Dank je wel voor je mening over Vaesrade!.. Het is heel moeilijk voor mij om er een mening over te hebben omdat ik er nog nooit geweest ben! En hoe bevalt het in Oirsbeek?
@ Dyyy: Maar tot nu toe bevalt het wel? Hoe duur is het daar?

Paard ; 210€
Lessen; 11,50€

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 18:02

Niet ver van de manege in Brunssum ligt ligt in Landgraaf stal Heihof. Vroeger was dat een manege en vandaag de dag wordt het gebruikt als pensionstal. Het stallen van een paard kost er 230 euro. Er wordt dan iedere dag gemest, drie keer per dag brokken en twee keer per dag hooi gevoerd. En (voor mij niet geheel onbelangrijk) weidegang.
De stal ligt midden tussen de akkers en aan de bosrand. Kortom, qua lokatie echt super.
De mensen die er staan ken ik niet echt, maar een vriendin van mij staat er al jaren met twee paarden en ik denk niet dat ze zou blijven als de sfeer niet goed zou zijn.

Rafaela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 18:45

in oirsbeek, ik wil niet opscheppen het is gewoon zo, het is er licht, goed geventileerd, ruime stallen, een paard kost 225 € met voer enz, als je wilt kan ik woensdag foto's van de stallen enz voor je maken, dan stuur ik die dan voor je op.
en er is genoeg plaats om te rijden
meer info (nouja info de site is oud ik weet niet of je er wat nuttigs op vind ) http://www.ruitercentrumdaalderhof.nl/manege houben ken ik ook ben ik 2 x geweest was daar ook best wel goed verzorgd, maar wel erg donker op de meeste plaatsen. voor de rest van de kwaliteit weet ik niet echt iets omdat het nogal lang geleden is dat ik er ben geweest en maar 2 x.
als je nog meer info wilt kan ik het woensdag allemaal vragen voor je in de kantine

edit = ik heb trouwens geen eigen paard op daalderhof staan

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 18:53

idd, manege veasrade is allemaal niet goed geregeld, je hebt als er lessen zijn, 1 kleine bak tot je beschikking binnen, en de stallen zijn ook niet je van het

verder vind ik manege Daalderhof eg super
ik rijdt daar, stallen zijn dicht, en de voorkant is allemaal tralies, het zijn ruime stallen..
verder is er een hele grote binnebak en een grote buiten bak
het is allemaal goed geregeld
en ook goed geventileerd. het kan aan mij liggen, maar ik ruik dus bijna geen paarden..

ik zou zeggen, ga eens kijken

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 19:06

Weet niet of je op zoek bent naar een privé manege?

Vaesrade lijkt me inderdaad niet zo verstandig, verder vind ik de Blauwe Steen wel oké, maar de stallen vind ik erg donker.
Verder zit je bij de Blauwe Steen niet echt binnen, maar ahw. 'onder een afdak'
Oirsbeek heb ik inderdaad ook wel goede verhalen over gehoord!

Mijn paard gaat in de winter op stal bij Westerhof, privé manege in Retersbeek (niet ver van Hoensbroek).
Heb daar sowieso het hele jaar door (goede!) les, en het voordeel is natuurlijk dat je geen rekening hoeft te houden met 'manege-ruiters' (waar ik op mijn vorige manege me in de bochten moest wringen om te kunnen rijden tussen de manege-lessen door )

Stalling kost 225, óf 100 als je zelf mest en het voer koopt
Binnenbak (niet super groot) buiten (dressuur) bak en voorheen springbak die nu is opgedeeld in paddocks ivm. het afstaan van de gehuurde weidegrond (die er weliswaar nog is, maar niet meer zoveel als voorheen)

Als je meer wilt weten moet je me even een PM sturen

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 20:20

idd, bij Westerhof had ik een verzorgfjord ( trees ) en het is er altijd netjes opgeruimd, schoon, mooie bakken, en idd de losgooibak en longeerbakken zijn ook prima, alleen as het veel geregend heeft is die niet egt te gebruiken

verder mooie stallen en zeker aardige mensen

Kippesoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 22:21

Hey,
OP daalderhof is 1 kleine binnenbak (20x40) en 1 grote (22x90)
Er is ook een grote buitenbak. Er zijn ook weien bij.
Ze voeren kuilvoer en hooi (kun je kiezen) en brok natuurlijk. Ik vind dat ze ook wel goed in het stro staan en de stallen goed schoon gehouden worden.

De rest van de mensen daar vind ik ook aardig en gezellig.

er staan met de lespaarden geloof ik zo'n 100 paarden trouwens

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 14:32

Bedankt voor alle reactie's!! Nog meer mensen?

Rafaela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 12:17

ze hebben in oktober ook een open-dag maar ik denk dat je dan wel al je keuze hebt gemaakt

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 16:14

Iedereen tot nu toe hartstikke bedankt voor de reactie's!! Ook ervaringen met prive stallingen in de buurt van parkstad zijn welkom!.. Mensen die via PB gereageerd hebben ook bedankt!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 18:20

Manege het Rijpaard in Schinveld is ook een hele mooie accomodatie. ( wij hebben helaas alleen maar een buitenbak en goede uitrij mogelijkheden en weidegang te bieden)

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 18:39

Sta sinds een jaar op een prive-stalling in Hulsberg "hoeve bemelmans", vlak bij manege de Blauwe steen. Zelf vind ik het hier helemaal geweldig. We hebben een binnen en buitenbak, een bak in het bos (dit is echt super om te rijden) en een tweede binnenbak wordt binnenkort gebouwd. We hebben ook nog een springwei voor de liefhebber. Bij onze stal worden alle paarden iedere morgen (behalve op zondag) buiten gezet, door de eigenaar van de stal. Er zijn weien in overvloed, dus een eigen wei voor je paardje is geen probleem. Zelf sta ik volpension, dat betekent dat mijn paard 's morgens wordt buiten gezet en rond vijf uur weer wordt binnengezet (maar hoe laat kun je zelf bepalen), mijn paard wordt 's morgens en 's avonds gevoerd, bijna iedere dag of om de dag wordt gemest, er wordt iedere dag opgestrooid en 's morgens en 's avonds wordt er hooi gegeven. Je kunt op deze stal je pakket helemaal zelf samen stellen, dus je kunt bv alles zelf doen, maar ook bv alleen zelf mesten, wat jij wil. De stallen zijn ruim, licht en goed geventileerd. Het is er lekker rustig en een supereigenaar. Kan het echt iedereen aanraden

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 18:47

Ik heb zelf op de blauwe steen gestaan, wegens verhuizing naar Geleen sta ik daar nu niet meer. Het is een fijne, schone manege, alles netjes verzorgd, en twee binnenbakken (niet onbelangrijk). Verder vind ik dat je van daaruit veel beter kan gaan uit rijden dan in Oirsbeek (Daalderhof), daarom ben ik daar toen niet gaan staan met mijn paard. In Oirsbeek is de manege voor de rest echt wel prima, maar buiten rijden is van daaruit een ramp. De lessen zijn er wel beter, maar daardoor is het er vaak erg druk en behelpen als je binnen vrij wilt rijden. Verder heb ik over Hulsberg ook hele goede verhalen gehoord, maar ik ben er zelf nooit geweest.

Kippesoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 22:52

Ja dat buitenrijden klopt wel van oirsbeek, je moet meestal toch wel een stuk over de weg, geen drukke weg maar goed je zit niet zo in het bos, dat is wel jammer.
Over het vrij rijden ben ik het niet zo eens je kunt eigenlijk altijd wel rijden omdat er 3 rijgedeeltes zijn, 2 in de grote hal en 1 in de kleine. Zo is er ook nog plaats om vrij te rijden als er op twee plaatsen te gelijk les is.

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 16:16

Dank jullie wel!!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 14:07

En, al een stalling gevonden??