Hoe zwemmen jullie met je pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Met het zadel op
Geen stemmen
Zonder zadel, ik gaan er ook zonder zadel heen
Geen stemmen
Zonder zadel, ik ga er met zadel heen en zadel hem dan af
Geen stemmen
Zonder zadel, neem hem mee aan de fiets/hand
Geen stemmen
Zonder zadel, ga er met de kar heen
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

Duvel91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 09:58

Heej,

Met dit warme weer, gaan we weer zwemmen met de pony's .

Alleen, nu zit ik met een probleem. Ik weet niet of met het zadel op zwemmen slecht is voor het zadel, maar ik kan niet zonder zadel naar het meertje toe rijden, dus dan zou ik er gezadelt heen moeten en haar daar afzadelen (of gaan fietsen).

Hoe doen jullie dat?

Alvast bedankt!

Sjonniej

Re: Hoe zwemmen jullie met je pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 09:59

Niet
Vind het te gevaarlijk, ik ga tot de knieën tenzij het helder water is en ik nog verder kan terwijl ik de bodem kan zien. Maar laat me zadel er dan wle op.

Wien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 10:17

ik ga nooit met zadel. dat is oko niet goed voor het leer als het zo nat wordt...

tzif

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 10:19

verschilt bij mij met welk paard ik ga, met de ene kan ik er zonder makelijk zonder zadel heen rijden en met de ander lijkt dat me niet zo'n verstandig plan, dus bij dat paard waar ik wel het zadel bij opdoe haal ik het zadel er bij het meertje af, ga zwammen, dan meestal even in het zonnetje laten grazen en ga dan zelf even wat eten/drinken neem een handoekje mee kan ik het ergste nat er ook afhalen
en dan het zadel er weer op (kan evt. ook met handoek eronder maar doe dat zelf eig. nooit want die kan gaan erschruiven en dan krijg je van die leuke schuurplekken

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 10:42

Ik zadelde af bij het meertje. Als je je zadel kwijt wilt, moet je ermee gaan zwemmen. Kennis van mij is eens met paard en al onderuit gegaan in de zee. Dat zadel kreeg na verloop van tijd allerlei "rare" problemen, zoals stug worden, bijna niet drogen als het nat geworden wat en scheurtjes in het leer. Het was een Kiefer die ze al enige jaren had, dus niet zomaar een bordpapieren zadel.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 10:45

Ohja, ik heb trouwens een wintec-zadel

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 10:54

niet, alleen te paard een beetje door laag water stappen. Tot de knieen zoals Sjonniej al zegt.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 10:55

Het ligt er aan waar ik ga zwemmen. Bij de buren in de vijver ga ik gewoon zonder zadel heen (is 350 meter) maar naar andere locaties (we hebben hier wel 3 verschillende mogelijkheden) ga ik wel met zadel heen. Of ik daar het zadel af doe ligt aan het paard. De kwpn-er van mijn vriendin rij ik met (kunststof western) zadel door het water (wel minder diep) maar mijn eigen paarden zadel ik wel af en ga ik ook een stuk dieper.
De 2 favoriete zwemplaatsen zijn in het midden niet dieper dan een meter of 1,80. Vooral mijn oudste merrie vind het heerlijk, en mijn shetjes duiken er met 4 benen tegelijk in.

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 11:41

ik ga met zadel naar de meertje rijden en dan zadel ik hem daar af. leg het gewoon op het gras en klaar! als je klaar bent droogt je pony toch snel op door het warme weer en zadel hem dan weer op zo doe ik het..

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 11:58

Als ik in het water ga met mn paardje doe ik dat zonder zadel, als ik het doe is het meestal in de zee, dus dan is het niet echt zo slim om met zadel in het water te gaan

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 12:08

Het is ook niet zo slim om diep in de zee te gaan

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 12:59

Ik ben op sint-maarten ook gaan zwemmen en daar gingen we met zadel heen en ze daar afzadelen

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 18:51

ik rij altijd met zadel in het water, mocht hij struikelen of schrikken, dan kukel je er niet meteen af....
als ik in de bak rij wordt mijn zadel ook nat als het regent, ik vet het de dag erna gewoon goed in, en laat het goed drogen (niet binnen of in de zon, dan gaat het te hard!).

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 18:52

owjah, ik ga er ook met zadel heen, zonder zadel langs de weg vind ik niet echt geslaagd:P

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 18:58

Ik zou heel graag willen zwemmen, maar dat is hier nergens mogelijk :'( Maar dan lijkt het me slim om dat zonder zadel te doen.