hoefschoenen, welk merk, graag ervaringen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gekke_koei

hoefschoenen, welk merk, graag ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 20:05

ik heb besloten willem hoefschoenen aan te meten. die achterijzers bevallen me niet, helaas moet hij voor op ijzers blijven staan.

maar nou zijn er verschillende merken en ze zien er ook verschillend uit. ook is de prijs wel iets anders.

nou heb je smit hoefschoenen, die zijn van rubber en worden helemaal naar je paard gemaakt.. maar wat als je eigen smit de voeten iets veranderd?? dan passen ze toch niet meer?/ ze worden gemaakt op een bepaald tijdstip, dat de voeten net bekapt zijn.. na 10 weken zijn ze langer en breder... dus hoe zit dat dan??

marquis hoefschoenen vind ik er zelf erg gaaf uitzien ook kan je er kalkoenen in draaien wat al een voor deel is. maar die kan je dus met een pompje op maat maken... is dit wel een goed systeem? krijg je op den duur ook niet dat het pompje slijt of wat dan ook??

dan heb je old mac's hebben weer verschillende soorten inleg zolen dat is ook weer handig, bij die moet je weer opvullen met inzetstukken...ook heb je een speciaal wrap geval wat je om de voet kan doen om de koot te beschermen.

ze zien er allemaal anders uit en worden ook op andere manieren aangemeten.
ikzelf zou voor de marquis gaan, zo op het eerste gezicht. maar het is een hoop geld en wil niet de verkeerde keus gaan maken.

dus heeft iemand ervaring met deze 3?

Antheman

Re: hoefschoenen, welk merk, graag ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 10:39

www.Dallmer.de
De goedkoopste ene de lichtste!
In de nieuwe modellen kunnen ook spikes worden gedraaid!

Foto volgt, Firefox doet het even niet hier..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 14:57

Ik heb geen ervaring, maar als ik ze zou nemen zou ik de marquis nemen. Die vind ik er het degelijkst uitzien. www.hoefschoenen.nl Ik heb ze op een beurs gezien en het sprak me wel aan. Maar mijn paard heeft ze niet nodig, hij loopt lekker op blote voeten.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 15:24

Hoi,

Er zijn hier al meerdere topics over geweest, even zoeken mbv de zoekfunctie (als die tenminste werkt.....)

Mijn paard loopt op schoenen van Smit, idd helemaal aangemeten. Na verloop van tijd verandert de vorm en lengte van de hoef wel, maar aangezien de schoenen van soepel rubber zijn, vormen ze mee wanneer het paard de schoenen aan heeft. Het is dus niet zo dat als de hoefsmid de vorm iets verandert, dat de schoenen dan niet meer passen. Mijn paard loopt nu op haar derde paar, en het laatste paar heeft ze zelfs al meer dan 2 jaar. Ze is nu wel toe aan vervanging, maar dat is meer omdat de schoenen aan de onderkant zijn afgesleten.

Mijn ervaringen met de schoenen van Smit zijn zeer goed, ik wil geen andere. Juist die andere schoenen die je op maat moet maken met pompjes, hulpstukken en inlegzooltjes lijken mij minder goed op maat te maken. Maar, dat is persoonlijk, ik heb er geen ervaring mee.

Kijk even in de andere topics, daar staat nog meer info, en anders kun je altijd even een PB naar me sturen.

Groetjes!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 19:48

De Dallmers

Afbeelding

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 20:21

Jemig, weet je het zeker? Ik bedoel dan niet die ijzers, maar de hoefschoenen. ik heb ze binnen de NVVR zo ongeveer allemaal voorbij zien komen en ook allemaal werden ze zowel verguisd als opgehemeld. Beide door gebruikers!
Wat ik geweldig vindt, vindt jij misschien wel een grote ramp. Waar mijn paard goed op loopt, is die van jou er misschien wel stokkreupel op.
Het beste advies is eigenlijk om ze te lenen van iemand, dan kun je het uitproberen en diegene die bevallen voor jezelf bestellen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 20:27

Ikke ,ze vraagt gewoon om meningen.....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 20:30

Antheman schreef:
Ikke ,ze vraagt gewoon om meningen.....

Jawel, dat snap ik. Maar als je om meningen vraagt om voor jezelf een oordeel te vormen welke de beste zijn, is dat toch knap lastig als elke hoefschoen wordt opgehemeld en afgekraakt tegelijkertijd.
Je hebt het nota-bene zelf meegemaakt op de E-maillijst van de NVVR!

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 18:27

tnx voor de tips.

de zoekmachine levert nix op(of ik kan er gewoon niet meer mee over weg )

hij moet iets aan zijn voeten, ijzers worden me gewoon te duur. het is alleen voor de ritten naar buiten en aangezien ik ook onder de man naar wedstrijden ga en ik asfalt tegen kom, kan ik hem niet blootvoets laten lopen.

zijn voeten scheuren al erg en er blijven makkelijk steentjes tussen zijn wand hangen, daarom ook mijn keuze van achterijzers.

maar hoefschoenen zijn even een uitgave, maar verder bespaar ik die kosten van de ijzers.
ze worden ook alleen gebruikt bij het rijden op asfalt.. verder gaat hij weer lekker met zijn blote voeten door het leven