Bak minder zwaar maken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Bak minder zwaar maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 16:42

Ik heb gister van Steffi vd Laarse te horen gekregen dat ik met mijn paard niet in onze bak mag rijden, omdat deze voor hem te zwaar is. Nu kan ik alleen maar 1 a 2 x per week stappen en galoperen. En ik wil gewoon kunnen trainen. Nu is mijn vraag of iemand een tip heeft om de bak weer "normaal" te krijgen, zonder dat we er een andere bodem in moeten kwakken. (Aangezien het niet mijn bak is. Sta bij een pensionstal) Een oude kennis van me deed bv zaagsel door het zand heen. Is dat een idee? Wie helpt??!! (Anders moet ik misschien van stal gaan verhuizen, en dat wil ik niet!)

Plaisir

Re: Bak minder zwaar maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 16:45

met water sproeien en het zaagsel door het zand heen helpt ook

marsss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 16:49

Elke dag met water sproeien helpt idd ook een zware bak wat lichter te maken

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 16:51

Needje schreef:
Ik heb gister van Steffi vd Laarse te horen gekregen dat ik met mijn paard niet in onze bak mag rijden, omdat deze voor hem te zwaar is. Nu kan ik alleen maar 1 a 2 x per week stappen en galoperen. En ik wil gewoon kunnen trainen. Nu is mijn vraag of iemand een tip heeft om de bak weer "normaal" te krijgen, zonder dat we er een andere bodem in moeten kwakken. (Aangezien het niet mijn bak is. Sta bij een pensionstal) Een oude kennis van me deed bv zaagsel door het zand heen. Is dat een idee? Wie helpt??!! (Anders moet ik misschien van stal gaan verhuizen, en dat wil ik niet!)

Leg me eens gedetaileerd uit wat je te zwaar noemt. Dan eerst kan ik je een advies geven. Wat ligt er in de bak, hoe dik, hoe groot is je bak, welk soort zand, is het wel zand enz enz

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 16:56

Het is gewoon een 20x40 bak. Weet niet wat voor n zand t is. Die bak ligt er al 40 jaar ofzo. De paarden zakken er ver in weg. Tot de kogel soms. Dus niet erg bevordelijk.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 17:12

als die bakken te zwaar is en je wilt veranderen maar de baas vond het wat minder ...

enige beste tip is naar een andere stal gaan die lichte goeie bakken hebben idee ??

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 17:36

Er zijn niet veel goeie en goedkope stallen bij mij in de buurt. heb alleen een scooter, dus kan ook niet te ver weg gaan (en ik werk in ploegen, dus als ik laat heb, heb ik 's ochtend niet al te veel tijd).
De stalbaas wil er in principe nix aan doen (heb t er nog niet over gehad, maar weet ik uit vorige problemen met de bak). Daarom dacht ik, als er een goedkope oplossing is (dus bv zaagsel) kan ik t zelf doen. Dat zou m nix uitmaken. Zolang ie zelf maar geen geld hoeft uit te geven. Verder is t een super stal, dus ik wil er t liefst niet weg!

joy4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 20:51

heey..

Als jullie een sjovel op stal hebben *je weet wel, zo'n tractor ding..*
kan je de bak ook slepen.

Groetjes

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 22:46

I know, maar ik kan t niet. En de stalbaas doet t niet. Vervelende combi!

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 22:58

joy4ever schreef:
heey..

Als jullie een sjovel op stal hebben *je weet wel, zo'n tractor ding..*
kan je de bak ook slepen.

Groetjes

we staan op een stal waar ze nota bene een loonbedrijf hebben,ze hebben shovels en trekkers genoeg
maar ze vinden het onzin om wat aan de bak te doen.
de stalbaas heeft laasts letterlijk tegen me gezegd dat het de beste bak ion de omgeving was jaaaa daag.
en dan hebben we het nog niet eens over het puin en rommel gehad wat dr in ligt.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 23:03