help! wat te doen bij horzel/dazen steken.. bij jezelf

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gekke_koei

help! wat te doen bij horzel/dazen steken.. bij jezelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 15:34

ik heb altijd weer het geluk dat ik gestoken wordt door die beesten.
ik werk op de stal waar willem staat, dus ben de hele dag in die beesten aan het werk.
alleen gister had ik ineens een bult.. dus ik denk nou een mug.. dat kan.. maar die werd steeds groter en begon steeds meer te jeuken.

nu heb ik een dikke hand en vinger en kan ik amper mijn hand tot een vuist maken. hij is rood, doet pijn, jeukt verschrikkelijk en de huid is helemaal heet, kortom niet echt fijn

heeft iemand hier een tip vor om te behandelen?? bestaat er uberhaupt wel iets voor?? ik las op de fles azijn dat je dus azijn erop moest smeren(bij muggen en wespen steken) maar na een halve liter azijn is het echt niet minder

ik wordt er echt gek van, maar dit is de 1e keer dat het zo erg is, normaal heb ik alleen een schijf van 10 cm

juno1

Re: help! wat te doen bij horzel/dazen steken.. bij jezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 15:44

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 16:03

tnx

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 22:09

Met veerust inspuiten

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 23:00

Ik heb er laatst , op een wattenschijfje, een beetje ammonia op gedaan, zo snel mogelijk nadat ik gestoken was. Wonder boven wonder hielp het. Normaal krijg ik ook 10 cm ronde ,rode, opgezette schijven, die wel drie of vier dagen vreselijk jeuken.
Je moet wel voorzichtig zijn met ammonia.

_Sheila_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 23:22

Ik smeer er altijd after- sun op, werkt bij mij altijd uitstekend

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 23:24

Ik ben vanavond ook weer gestoken, het is nu helemaal rood eromheen en hartstikke warm en het jeukt. Heb het al eens eerder gehad en wou toen naar de dokter gaan maar toen zakte het gelukkig al af. Ben benieuwd hoe snel het nu weg zal gaan.
Ik heb er net Prikweg opgesmeert, misschien helpt het wat. Ik zou verder eigenlijk niet echt weten wat je eraan kan doen...

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 07:05

Azaron. Is een klein tubetje waar je een heel klein beetje erop moet doen en dat neemt het jeuken meteen weg en maakt de bult ook kleiner..
En mocht je er heel slecht tegen kunnen kan je bij de blokker een setje halen voor twee euro waar een soort zuigertje op zit dat je op de plaats van de steek zet en die zuigt het gif eruit waardoor je niks voelt en ook geen bult krijgt. Dat helpt trouwens ook bij bijen steken end. Mijn moeder was door een wesp gestoken zuigertje erop en niks meer van te zien is helemaal geen bult op gekomen.

Ik heb er namelijk ook altijd heel veel last van ben zelfs al allergisch voor muggen en dit helpt echt.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 09:26

ik doe altijd natte lappen er over heen en hou die ook nat. beetje vervelend maar het jeukte daardoor stukken minder en de zwelling werd er minder van.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 09:34

ik gebruik euceta zalf,helpt erg goed...

heb er ook altijd super last van en het zwelt ook direct op. maar met die zalf zijn ze na 3 dagen wel weg.

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 10:53

mss strom maar op de plaats waar di egestoken heeft een cirkeltje tekenen met een balpenn d ejeuk gaat vanzelf weg omdat er in de inkt een bepaalde stof zit

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 14:37

Tja, ik weet niet of het om een steek van hetzelfde insect gaat, maar ik ben laatst ook gestoken door iets en had daar een alergische reactie op. Mijn hand leek wel op zo'n opgeblazen rubberhandschoen, zo dik werd ie. En warm en jeukerig.

Misschien eens een anti-histamine pilletje proberen? Of hoort dit gewoon bij horzelsteken? (dat van mij kan denk ik geen horzel geweest zijn)

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 15:29

Ik heb me net even laten adviseren bij de drogist, ik kreeg "Beetbalsem" geadviseerd. Dus heb het maar gekocht en het er net opgesmeerd. Ben benieuwd of het helpt... Het is overigens voor sllerlei steken en beten.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 17:48

Nja, denk idd dat een van deze middeltjes wel helpen.
ikz elf doe er nooit wat op ben het nu wel gewend, ( tsja wat wil je als je een wei in het bos hebt )
na een paar dagen flinke jeuk en krabben, dikke zwelling, jeukt het niet zo erg meer, en dan ist weg

@laulau85 iedereen is (beetje) allergisch voor muggen daarom jeukt hun spul ook zo bij ons:)
( tenminste heb ik gehoord dan )