rijden op een mini shetlander

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

rijden op een mini shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 14:22

hey wie rijd er welis op een mini shetlander?
wij hebben er sinds pas 1 maar die mense vanwaar we m kochte zeide je kan niet op een shet rijden en op een mini helemaal niet alleen een baby??
maar wie heeft er weleens op gereden? kreeg pas een foto en daar reed ook een kind op een mini...

ze is al wel 12 jaar

Lars_power

Re: rijden op een mini shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 14:24

Nou ik vind het niet kunnen.Maar dat is mijn mening ik weet niet hoe groot hij precies is.Maar een 12 jarig kind op een mini jee dat zou ik erg vinden als ze al lang en groot was...ALS je er ooit iemand oplaat(wat ik je wel ten zeerste afraad omdat ik dat nog nooit heb meegemaakt zet er dan een klein kind van 2 op ofzo...nee dat zelfsnog niet!)

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 14:28

waarom niet? op shetlanders wordt toch ook gereden tot een bepaald aantal kilo's. ik kan me voorstellen dat er ook zo'n soort 'beperking' aan een mini shet zit, maar heb het zelf nog nooit gezien. heb enkel nog maar mini shet's in actie gezien voor de kar...

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 14:29

de pony is 12 jaar...en de pony is 81 cm wel klein dus...er staat daar nog een kleintje en daar reid weleens een meisje op en een grote shet en daar rijd een groot meisje dan weer op.

Moniek_Jordy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 15:31

het kan eigenlijk niet
alleen als je licht en klein bent en anders vind k het zielig

dniejs_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 15:35

mijn nichtje reed op een 89 cm mini shet, en zij was 9 en hij kom haar makkelijk dragen (ze woog 29 kg)

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 15:38

Hmm ik vind het rijden van een minishet hetzelfde als het rijden op een hond, dat doe je ook niet.. Minishets zouden alleen ontzettend kleine kinderen kunnen dragen, maar die kunnen niet dusdanig goed met teugels en hulpen omgaan dat dat niet verandwoord is (dan heb ik het echt over kinderen van een jaar of 2.. ) Dus persoonlijk zou ik het niet doen! (en probeer maar eens aan een zadel of hoofdstel voor een minishet te komen, die worden vrijwel niet gemaakt.. )

dniejs_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 15:46

wel,, mijn nichtje reed met een madurodam hoofdstel en een pinokio zadel

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 16:09

ik vindt dat het niet kan.. vindt ook dat iemand van 1.70 op NIET op een shet van 1.00 thuis hoort wat je hier wel eens ziet op bokt..
maargoed.. iedereen doet maar waar hij plezier van heeft..

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 16:12

Het kan wel hoor. Als je de pony maar niet uit evenwicht brengt, en niet te zwaar bent (30-40 kg)

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 16:34

hey

niet dat t de bedoeling was dat ik erop ging rijden hoor,,,,maar er lopen hier op stal weleens kleine kindjes en die willen altijd erop zitten en poetsen enzo.

maar goed waarsch ga ze voor de kar als ze luistert haha

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 16:37

Arabian_Girl schreef:
hey

niet dat t de bedoeling was dat ik erop ging rijden hoor,,,,maar er lopen hier op stal weleens kleine kindjes en die willen altijd erop zitten en poetsen enzo.

ja, alleen je moet wel op het gewicht van de kar letten, een kennis van me rijdt met een vierspan mini shetten

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 16:43

Als je er kleine kindertjes opzet kan het toch makkelijk>. Een minishet kan natuurlijk wel minder dragen dan een gewone shet. Maar 30 kan die denk ik nog wel dragen. Kijk gewoon naar het beestje en kijk of hij het leuk vind. Als hij iemand echt niet houd zie je dat wel. Kzou er niet op gaan als ik zwaarder dan 30 oid was. Een karretje is wel leuk. Dt vinden de meeste shetten echt enig... (ervring mee:P)

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 16:44

pietpiraat schreef:
Arabian_Girl schreef:
hey

ja, alleen je moet wel op het gewicht van de kar letten, een kennis van me rijdt met een vierspan mini shetten

ja we hebben nog geen karretje ze moet t nog leren en zijn even aan t kijken wat voor kar enzo.

lijkt me ook wel leuk 4 span mini's maar geen plaats!heb nog 3 andere ook en deze staat in pension..voorlopig

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 16:45

een 2 span kan ook

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 16:48

hahahaha ja zou ook kunne

daantje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 16:51

Wat ik heb gelezen is dat er op een mini niet kan worden gereden. Alleen op de middenmaat en de grote maat.
Kleuters die een rondje willen, dat zou nog wel kunnen denk ik. Maar voor het karretje is inderdaad leuk met zo'n kleintje