[Gevr] tips. Overgang dagdeel weide naar 24/7?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Myke

[Gevr] tips. Overgang dagdeel weide naar 24/7?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 13:55

Hoi,

Vraagje. Mijn paard staat momenteel slechts een dagdeel op de weide (middag), voor de rest op de paddock. Nu heb ik de mogelijkheid hem 24/7 tot oktober op het land te zetten.

Sommige mensen op stal zetten hun paard nu van een dagdeel naar gelijk 24/7 per direct. Dit lijkt mij niet verstandig, gras is nog best vet. Of zie ik dit verkeerd? (met oog op hoefbevangenheid, koliek, etc.)

Hoelang zal ik de opbouwperiode doen? Van 4 naar 8 naar 12 naar 24 of zo iets? Iemand tips. Moet eigenlijk zo spoedig mogelijk. Is dit in een paar dagen al mogelijk?

Bedankt. Hellup?

Myke

Patoucha

Re: [Gevr] tips. Overgang dagdeel weide naar 24/7?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 15:05

ligt eraan hoe lang het gras is en is het gemaaid of al afgegraasd of is het erg lang? je kunt er ook voor kiezen dan om een klein stukje van het weiland af te zetten met flexibele paaltjes en dat stukje steeds groter te maken

Karin_deB

Re: [Gevr] tips. Overgang dagdeel weide naar 24/7?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 15:48

De meeste mensen raden eht af gelijk te doen, maar de mijne is van 3 uurper dag op de wei, gelijk naar 24/7 op de wei gegaan, hij had nergens last van, maar dat kan ook verschillen per paard.