Ervaringen met bodyprotector

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hartje

Ervaringen met bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 09:54

Wie rijdt er met een bodyprotector en wil mijn de ervaringen hier over vertellen ? Ik ben voor het springen en cross training opzoek naar een bodyprotector. De keuze is enorm vandaar dat ik graag wat ervaringen hoor.

Wie oh wie draagt er een ? Welk merk en wat heb je er ongeveer voor betaald en waar heb je hem vandaan ?

Alvast bedankt voor jullie reacties !

Avelienvd

Re: Ervaringen met bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 10:50

Ik heb een usg, oftewel kieffer.
Hij zit perfect voor mij maar dat is voor iedereen verschillend vanwege pasvormen.
Ik heb er geloof ik rond de 90 euro voor betaald.
Voor mij geen andere meer.

Ik heb hem gekocht in zwolle.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 10:53

Body protector, heb er laatst zondag weer eentje omgehad.
Theejeetje wat een spierpijn heb ik er van gekregen.
Had een Global om.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 11:59

Ik heb een air-o-wear Zippa. Wel wat duurder, maar ik vind hem gewoon goed zitten. Ik heb er heel veel gepast, de één zat bij m'n schouders niet lekker, de ander bij m'n rug... noem maar op, ze hadden allemaal wat. Tot ik deze aantrok, hij zat meteen goed. En dat moet je hebben, hij moet meteen goed zitten. Dan maakt het niet uit welk merk je hebt.
Je moet wel opletten dat je een Beta Level 3 hebt, dat zijn de veiligste, als je er toch een koopt, neem dan meteen de veiligste.

Als je nog vragen hebt, ik wil ze graag beantwoorden.

Kijk maar eens op www.airowear.co.uk Ik heb die van mij bij canter (van bokt) www.canter-equipment.nl gekocht

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 12:07

ik heb een Phoenix, bevalt ook prima en rijd er regelmatig mee met crossen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 12:24

Wij hebben hier een Global en een Charles Owen. De Global zit niet zo super. Die van Charles Owen zit heel fijn maar was ook wel heel erg duur. De Phoenix van Lielle zit ook super.
Pas in ieder geval op dat je er geen koopt die te klein is.

DS_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 19:33

Zorg in ieder geval dat het veiligheidslabel dat erop zit paars is. Anders is de bodyprotector niet goed genoeg.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 22:14

*edit, ik bedoel koop er geen die te groot is. Zo'n ding gaat verschuiven als je aan het rijden bent, en het beperkt je bewegingsvrijheid op het paard.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 08:44

Je moet inderdaad gewoon gaan passen, iedereen is anders en bij iedereen zit een andere het lekkerst... Dat is mijn ervaring teminste..

Ik heb nu een Rodney Powell, omdat die lengte maten had. Ik ben gewoon gaan passen en deze paste en zat lekker. Ik heb er 150 euro voor betaalt, gekocht in Bussum.

Ik ben er heel blij mee, hij zit lekker, als t warm is houd ie me koel en als het koud is wat warmer, ik voel het verder niet als ik hem aan heb...
Ik had hem aangeschaft omdat ik mijn pony zelf ging inrijden, en ik uiteindelijk ook wil sgw'en en springen.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 15:45

Bedankt voor de ervaringen. Morgen ga ik eens rondkijken wat er allemaal te koop is.