Moet hoefteer ook op de kroonrand?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Moet hoefteer ook op de kroonrand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 07:34

Ik gebruik het altijd op de straal maar is het ook g0ed om het op de kroonrand te doen? ik kocht namelijk gister hoefteer en toen stod er na het reinigen van de hoef op de bovenkant van de hoef en op de kroonrand met een kwast goed inwrijven. Ik dacht dat het alleen geschikt was voor de straal. Wat is het nou?

snoopy_love

Re: Moet hoefteer ook op de kroonrand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 07:38

alleen de bovenkant van de hoef en dan niet de kroonrand.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 07:40

Ik ken het ook alleen voor de straal Heb nooit gehoord dat je het ook op de kroonrand kan doen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 09:34

Zou ik niet doen, alleen op de straal en nergens anders. Tenzij je een hele droge brokkelende hoef wil. Teer sluit af, als je het op de kroonrand en hoefwand smeert komt er totaal geen vocht meer in de hoef en dal tijkt me niet de bedoeling.

Aman__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 09:51

Bij friezen smeren ze het heel vaan op de kroonrand om zwarte hoeven te krijgen maar als je het op de kroonrand smeert mag je het niet op de straal (onderkant van de hoef) smeren want dat sluit je de hele hoef af.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 11:48

Ik smeer het helemaal nergens. Teer is eersteklas troep voor de hoef. Alleen op advies van de hoefsmid zou ik het tijdelijk gebruiken.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 14:54

ik gebruik ook bijna nooit teer, bij mij hebben ze goede hoefjes

toen die ouwe gipsy rotstraal had, zei iedereen jaa die moet je interen.. ik dacht jaa tuurlijk, ik ben gekke henkie niet , als je teert sluit je af, zo is het gewoon, dus dan deed ik zijn hoef schoonweken in de soda, helemala schoonborstelen met betadine daarna, en toen maakte ik de hoef droog, en smeerde ik (toch) hoefteer op de straat, maar niet in het midden waar het open was zeg maar, wnat dan sluit je het af, en blijven bacterien enzo er lekker onder zitten, dit werkte niet geweldig, dus tegenwoordig als hij weleens beginnende rotstraal krijgt, borstel ik ze schoon met water en betadine, en dna spuit ik er gewoon blauwsel op droogt lekker in, en werkt goed tegen bacterien, en hij heeft nergens meer last van...

maar... op de bovenkant zou ik het ook niet smeren hoor, je sluit alleen de hoef maar af... ik vind teer gewoon onzin, het kan meer kwaad dan goed....