leren rijlaarzen innemen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sannie1980

leren rijlaarzen innemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 20:39

Ik wil nu maar weer eens nieuwe leren rijlaarzen gaan aanschaffen. Alleen mijn linkerkuit is veel dikker dan de rechter, dit scheelt zo'n 3 tot 3,5 cm. Dit houdt dus in dat 1 laars veel te los zal zitten. Kan dit ook worden ingenomen of kom je dan voor beide laarzen op maatwerk uit? Liever niet wat dat is stukken duurder en ik heb al een paar staan dat ik niet meer pas.

pippie123

Re: leren rijlaarzen innemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 20:56

Jah ik heb begrepen dat ze leren laarzen gewoon kunnen innemen bij de kuit. Ik heb alleen geen idee hoe duur dat is, maar dat zal niet heel veel zijn.

GeJe

Re: leren rijlaarzen innemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 10:54

Laarzen kunnen inderdaad smaller gemaakt worden. Het is alleen niet een kwestie van lossnijden en weer in elkaar naaien. Er moet rekening gehouden worden met de diverse maten van je been en de laars moet er na de verbouwing nog wel toonbaar uitzien. Ik zou je probleem even voorleggen aan een winkel waar ze jouw merk verkopen. Misschien zijn er toch nog oplossingen voor je oude laarzen en kunnen ze je meteen informeren over andere mogelijkheden zoals maatwerk.