Ik weet me geen raad! Met dazen, vliegen enz.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maaykuhhh

Ik weet me geen raad! Met dazen, vliegen enz.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 20:37

Weet iemand wat ik kan doen tegen de dazen, horzels, vliegen en muggen enz??? Ik word gek van die beesten. Ik heb nou al heel vaak gehad dat ik niet kan rijden omdat hij echt helemaal onder de bulten zit. echt super zielig! Ik smeer veel citroenspul op hem, en hij krijgt knoflook enz. Ik ga nu een vliegendeken kopen, maar dat beschermt zijn benen, hals en hoofd niet.
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Kan het zijn dat hij er allergisch voor is en wat kan ik daar aan doen?

Hij had vandaag een bult van 20 cm lengte en 5 cm breedte ongeveer. Was echt niet meer normaal!!!!!

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Laatst bijgewerkt door Katja op 16-08-05 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

ellepel

Re: Ik weet me geen raad! :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 20:41

gewoon een goede deken kopen, desnoods een boett deken als het zo erg is..

dazen zijn zowat niet weg te houden met smeerseltjes, daar werkt alleen overdag op stal zetten en snachts eruit of een hele goede deken tegen...

amsolusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 20:42

ik zou zoiezo ook eve de veearts laten kjken of ie dr allergisch voor is..

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 20:43

Hoi,

Wij hebben altijd gewoon veerust. We hebben ook een paard dat super allergisch is van die beesten. Hij krijgt dan van die ontzettende grote bulten (in de maten die jij beschrijft). Hij krijgt dan dikke benen en aderen en hij moet dan een speciale injectie van de veearts.
Maar omdat te voorkomen hebben wij een vliegendeken voor hem, en wat bloot is spuiten we dus in met veerust. Naar mij idee werkt het wel goed. Geen 100 % zekerheid ofzo, maar voldoende...

Groetjes Laura

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 20:53

mag ik weten wat jouw paard dan ingespoten krijgt tegen de allergische reacties? daar ik zelf ook allergies reageer op dazen steken en mijn arts mij verteld dat daar geen antistof tegen bestaat

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 22:59

nickyu schreef:
mag ik weten wat jouw paard dan ingespoten krijgt tegen de allergische reacties? daar ik zelf ook allergies reageer op dazen steken en mijn arts mij verteld dat daar geen antistof tegen bestaat

Mijn paardje krijgt niks ingespoten. Ik hoorde namelijk ook dat het niet veel uitmaakt. Ik koop een vliegendeken en dan maar hopen dat het minder word.
Bedankt in ieder geval!!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 07:57

nickyu schreef:

Epinefrine (de zgn epi-pen) wordt bij mensen gebruikt bij ernstige allergische reacties - epinefrine is een adrenaline analogon. Als je niet zulke heftige reacties hebt kan antihistaminica slikken helpen - liefst preventief gebruiken, en anders binnen 10 minuten na de steek slikken, anders ben je te laat. Histamine komt als eerste vrij, en moet meteen weggevangen worden. Is de allergische reactie eenmaal op gang, dan speelt histamine geen rol meer, en hebben antihistaminica dus geen zin meer. Een huidzalf met corticosteroiden erin kan in een later stadium wel helpen de bulten te beperken.

Bij paarden zal welhaast prednison gebruikt worden, bij ernstige reacties. Antihistaminica werken bij paarden veel minder goed. Histamine speelt bij paarden geen grote rol bij allergische reacties.