ervaringen gevraagd met Fautras trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paars

ervaringen gevraagd met Fautras trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 18:44

De titel zegt het al: wie heeft er ervaring met een Fautras trailer? Is het een goed merk, solide enzo? Roestbakken? Alle informatie is welkom. Natuurlijk heb ik al één en ander gelezen in de folders, maar weet dat gebruikers eigenlijk de beste info geven, vandaar dat ik de ervaringsdeskundigen om hun reactie vraag! Ik wil een 2 paards kopen(toppie!!!) maar twijfel tussen de Fautras Oblic 2 en de Ifor Williams H510.
Alle info is dus welkom!

ikke

Re: ervaringen gevraagd met Fautras trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 21:28

Jemig, wat ben jij lastig, zeg. Gaat ie lopen zeuren of ie een Rols Royce of een Bentley zal nemen
Ik heb pesoonlijk een voorkeur voor Ifor, maar dat is meer omdat ik die goed ken; soort wat-een-boer-niet-kent....
Ik ken iemand die al enkele jaren een fautras heeft en die is daar best tevreden over. Ik heb ze al een poosje niet meer gesproken, dus ik heb daar geen recente informatie over.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 21:32

haha, ja het is een enoooorm probleem...
de rede die jij aangeeft is ook waarom mijn voorkeur ligt bij een ifor, maar ik wil de fautras ook een eerlijke kans geven. Het schuin staan klinkt handig en hij ziet er wat meer solide uit. Maar die schijn kan bedriegen. In ieder geval bedankt voor je reactie Ikke!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 21:36

Dat schuin staan, tja, geeft dat niet een ongelijke belasting van de trailer? Weet het niet hoor, ook maar speculatie.
Eerder dit jaar een trailer gezien waar drie paarden dwars op konden, met de kar ervoor. Was een grote zelfbouw trailer met molen-assen. Ding mocht 3300kg wegen! Zag er wel goed uit. Stond ook een dikke Amerikaan voor.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 23:22

hey
ik heb zelf ervaring met een Fautras trailer (van mijn vorige bazin) en ik vind dat zeer leuke trailers! Ze zijn stevig, liggen goed op de weg enz. Als ik het geld zou hebben, zou ik er zo een willen wat ik zeer handig vind, zijn de achterdeuren ipv achterklep.
Een ifor heb ik zelf geen ervaring mee, maar ik weet dat die ook ontzettend goed zijn.
Volgens mij zijn ze qua kwaliteit ong tzelfde!
xxx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 23:44

Ik heb een Ifor 510 en ben er zeer tevreden over.
Hiervoor had ik de 505 en deze is net even en slag groter.
Omdat ik erg veel alleen met de trailer op pad ben heb ik voor deze trailer gekozen, je kan heel makkelijk in je eentje aankoppelen, laden en lossen en staat nooit te klooien met zware middenschotten.
Doordat de trailer erg groot en licht is lopen de paarden er heel makkelijk op.

Ook om merrie en veulen te vervoeren zijn ze ideaal.
Ik laat dan 1 voorstang en het voorste schot erin zodat de merie steun heeft en vast staat en het veulen zet ik er los bij in.
Het kan dan nergens achter blijven hangen en kan onderweg gewoon bij z'n moeder drinken.
Bovendien kan het door de bovendeurtjes nooit naar buiten (heb dat bij een zeiltje wel eens zien gebeuren.
De instap van de Fautras lijkt mij voor veulens een stuk minder geschikt maar heb er geen ervaring mee.

Wat ik ook erg handig vind is het slot in de koppeling, als ik ergens parkeer kan mijn trailer niet afgekoppeld worden omdat hij op slot aan de auto kan.
Ook de losse zadelkast is ideaal, je loopt nooit te zeulen met je spullen maar pakt hem gewoon in de zadelkamer in en rijdt hem vervolgens zo de trailer in.

Het lijkt wel een verkooppraatje maar dit is mijn 3e Ifor trailer en ik blijf er gewoon erg tevreden over

www.jozua-aanhangwagens.nl
Dit is de dealer waar wij altijd heen gaan.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 00:08

Ik heb, voordat ik mijn trailer (een Humbaur Rapid plus ) gekocht heb, getwijfeld tussen de Ifor, Fautras en Humbaur.
De Ifor is het niet geworden, omdat er hier in heel Dld. maar 1 importeur zit war je hem kan kopen en die zit ook nog eens een heel eind bij ons vandaan . Als er dan eens wat met je trailer is, is het gewoon niet handig om dan weer helemaal naar noord Dld. te moeten.
De Fautras heb ik uiteindelijk niet genomen, om de in-/uitstap.
Het laden met volwassen paarden is geen probleem, maar voor veulens vind ik het niet handig!
Een vriendin van mij heeft een Oblic 3. Met haar trailer zijn we een keer met mijn merrie en veulen naar de kliniek geweest. Voor de merrie was het opstapje geen enkel probleem, maar voor mijn veulen was het te hoog . Nu zit er onderaan de trailer een klein "plankje", wat je uit kan trekken. Dit is echter vrij kort! Wij het plankje er voor het veulen uitgetrokken, snapte ze helemaal niet meer wat ze moest doen .
Ze raakte toen een beetje in paniek; ze stond met d´r voorbenen op het plankje, nam een sprong en bleef met d´r achterbenen aan de rand van dat plankje "hangen" . Daar heeft ze toen een flinke kras op d´r achterbeen aan overgehouden.
Mijn vriendin fokt paarden en ze heeft de Oblic 3 genomen omdat ze daarmee makkelijk met 2 moeders met veulens naar keuringen kan. Die passen er met z´n vieren ruim in !
Wat ik bij de Fautras erg goed vind, zijn de vele raampjes, waarmee je goed de de ventilatie kan regelen! Ook de schuifjes achte op de deuren vind ik handig, maar dat heeft de Ifor dacht ik, ook allemaal.
Ik heb uiteindelijk voor de Humbaur gekozen. Die trailer ligt zowel beladen als onbeladen erg stabiel, heeft een laadklep die niet stijl is en de extra´s die ik wilde (vooruitstap, zijkanten met rubber matten bekleed, extra stootkussens, extra dakvenster), niet al te veel kostten.
Ik ben nu na een jaar, nog heel erg tevreden met mijn trailer.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 07:12

Volgens mij is er sowieso geen trailer die meer solide is dan de ifor.
Wij hebben zelf een Fautrais gehad, die hebben we 2 jaar terug ingeruild.
Volgens mij hebben we hem wel een jaar of 8 gehad, dus het is wel een inmiddels verouderd model. Ik kwam dingetjes tegen als: scherpe kantjes langs de uitstap, kussens welke niet sloopproof waren en de grootste ergernis; de bouten de aan de buitenzijde te zien waren, waren niet van rvs.Na een jaar of wat liepen er dus van die grote roestsporen over onze witte trailer. Ook vind ik het zadelkamertje van het model dat wij hadden heel irritant, dat was niet af te sluiten. Je kon dus eigenlijk de paarden geen hooinet geven want dan zat al je tuig onder. Maar goed, best kans dat dit inmiddels allemaal verbeterd is.
Ik heb er voor een paar jaar terug nog eentje gezien op een beurs en die zag er al veel beter afgewerkt uit als diegene die wij hadden, maar zo solide als de Ifor? Kan ik mij niet voorstellen.

Sadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 08:57

Ik heb een Oblic 3 en wil niet anders meer.
Hij ligt geweldig achter de auto en de paarden staan lekker stabiel zo schuin erop.
Hij is van 2001, heb hem 2de hands gekocht.
PB me maar als je hem zou willen bekijken zodat je een indruk kan krijgen van de staat na 4 jaar gebruik.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 21:06

Allemaal heel erg bedankt voor de reacties! De trailer die ik zou kunnen kopen is 7 jaar oud, zal dus ook een ouder model zijn denk ik. Vind ik eigenlijk alweer wat te oud voor een 2e hands. Heb nu maar folders aangevraagd, dan kan ik de modellen en nieuwprijzen eens bekijken. Een jonge 2e hands zoals jij hebt gekocht, Sadie, ligt me meer. Wat weegt die Oblic 3 wel niet? Wat voor trekauto heb je ervoor? Grappig dat jij de Ifor meer solide vindt, Sjuimpje, want de Oblic leek mij nou juist weer degelijker....En Ikke, ze staan schuin juist eigenlijk meer óp de assen dan er deels vóór en achter.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 22:09

Mijn vriendin heeft een BMW X5 gekocht; juíst om de Oblic 3 te mogen trekken !
Voor mijn VW Sharan is de Oblic 3 te zwaar.

Sadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 23:09

paars schreef:
Een jonge 2e hands zoals jij hebt gekocht, Sadie, ligt me meer. Wat weegt die Oblic 3 wel niet? Wat voor trekauto heb je ervoor?

Leeg weegt hij 1220 kg, incl laadgewicht mag de trailer max 3000 kg wegen.
Gelukkig hadden we al een Nissan Patrol als trekauto aangeschaft (3500 kg trekgewicht).
Helaas is het merk nog niet zo heel bekend in NL en zie je ze daardoor weinig 2de hands.
En dan heb je nog die Fautras bezitters die er geen afscheid van kunnen nemen

paars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 19:52

oh, ik dacht dat een 3-paards leeg veel zwaarder zou zijn....2e hands zie je ze idd niet veel, er staat er nu één op marktplaats, maar tja, op de foto's lijkt die toch wel wat oud....ik koop 'm liever wat nieuwer en dat ik 'm dan zélf oud maak snappie? Dan lijkt het minder erg. Klinkt lekker vaag, maar misschien snappen jullie wel wat ik bedoel....?